tisdag 30 mars 2010

Dåligt humör


Idag är bara en sån där dag som man skulle vilja lägga sig under täcket och inte stiga upp.
Inte för att det är dåligt väder eller så, men jag är på ett uselt humör och är väldigt lättirriterad. Känner mig lite 'fräsig' idag!
Nåja imorgon är det säkert bättre...

Hade en faslig träningsvärk efter zumban i söndags. Jag brukar aldrig ha träningsvärk efter det, men jag tog i och för sig i ganska mycket och sen hade jag ju inte varit på några veckor heller. Jag hade ont i benen, rumpan och höfterna. Höfterna kan jag i och för sig förstå, för det blev en del vickande på höfterna. Nåja det är skönt att känna att man faktiskt gjort nånting.
På söndag är det zumba-time igen. Kanske på fredag också, om jag får plats. Håller tummarna för att någon avbokar.

Annars idag har jag och dottern varit på påskris-jakt. Vi hoppade i stövlarna och traskade i väg. Stövlarna visade sig vara välbehövliga. Vi gick genom mycket snö, hög snö och jag hade snö i stövlarna. Dottern tyckte det var lite jobbigt, men hon traskade på. Vi passerade den ena högen efter den andra.....med bajs. Och eftersom vi har både älgar och rådjur runt husknutarna så är det väl inte så konstigt att vi hittar spår efter dom också. Jag var mest orolig för att vi skulle råka stöta på en stor älg där i skogen, men det gjorde vi inte.
Men att hitta påskris var svårare än jag trott. Dom flesta buskar och träd hade redan haft besök av tidigare nämnda djur, och jag vill ju inte ha påskris som är påtuggat. Men jag hittade lite kvistar till slut.

Har också idag skyfflat kattbajs (mycket bajs blev det idag). Det ligger små prydliga högar av kattbajs överallt och nu när snön smälter så kommer dom fram. Och det är ju inte så trevligt att trampa i dom så jag tyckte det var lika bra att ta bort dom.
Har också hjälpt våren lite. Skottade ut lite snö på gruset så att det skulle smälta lite snabbare och trots att solen lyser med sin frånvaro så har det smält ganska mycket redan. Tog mig också an att hitta dotterns sandlåda som är begravd under en massa snö. Jag har hittat ena kanten än så länge, fortsätter en annan dag.
Såg att mitt ena blomland håller på att komma fram också och det hade kommit upp en liten del av nån blomma (kommer inte ihåg vad det var jag planterade där), så nu börjar det bli dags att skaffa nån sorts nät så inte rådjuren äter upp dom. Är ju inte så snyggt med en massa nät över alla blommor, men vad gör man?!

Sätter in en bild på en av älgarna som var på besök för några veckor sen.
Vårkramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar