torsdag 4 mars 2010

Semester dag 3 och 4

Dag 3 av semestern:
Började dagen med att träna på avancia. Blev push den här gången och jag har träningsvärk idag.
Efter det var jag till banken och pratade fonder.
Var och handlade.
Kom hem och åt lite lunch och sen var jag upp en sväng på vinden och fortsatte gå igenom kläderna som jag började med på måndagen.
Hämta dottern på dagis.
Sen tog jag en sista tur på vinden. Det slutade med att jag hade fått ihop 3 kassar till emmaus och 2 kassar som var fläckiga eller hade konstig form eller inte var så fina som blev trasor. Dock är det ändå massor av kläder kvar. Men förhoppningsvis ska dom komma till användning...nån gång.
På kvällen var vi ut en sväng och då kände jag mig som barna i bullerbyn när dom var ut och gick i snöstormen och måste gå in till skomakare snäll. Det behövde inte vi göra dock. :)

Semester dag 4:
Idag har det blivit lite hit och dit. Började dagen med att vara lite seg och löste lite korsord.
Klockan 11 dök lillebror J upp. Han ville bli klippt för han skulle på partaj på lördag. (semester, vad är det för nåt?) Snäll som jag är så ställde jag ju upp. Efter det blev det att göra stan. Var till emmaus, kollade in söta saker (butiken alltså), handlade doppresent åt vårat blivande gudbarn, köpte en ny mascara, köpte present åt dottern, inhandlade lite diverse på lisco, bl. a en lottolapp, (vi hade ju vunnit en hel euro på förra lappen, början på en miljon kanske?! ) och sen blev det sparis. Där blev det rätt dyrt men vi handlade ju ganska mycket till dotterns födelsedag. Men vi glömde en del så vi fick fara in till kea på vägen hem.
När vi kom hem blev det middag och efter det hamnade jag här jag sitter just nu.
Ska på zumba ikväll med vännen L och efter det blir det nog inte så mycket mera. Har ju som sagt ganska mycket träningsvärk från igår så vi får väl se hur det går på zumban ikväll.
Igår skulle jag och sambon se på film, men jag somnade efter en halvtimme och sambon tyckte jag var urtråkig. Men vaddå jag var ju trött. Jag undrar hur många filmer jag sett bara början på?! Kanske jag skulle ta tag i det och se dom filmerna nån gång igen?! Hela filmen då...

2 kommentarer:

  1. undrar om det kan va släktfel, det där med att somna

    SvaraRadera
  2. du slänger väl inte kläder som vart mina?

    SvaraRadera