tisdag 16 mars 2010

För stora byxor, inoljad och huvudvärk

Tog på mig ett par byxor i dag som jag inte haft på ett tag. Dom har inte varit för små tidigare, ganska lagom skulle jag säga. Men idag har jag bara dragit upp dom hela tiden och dom såg en aning hängiga ut i rumpan.
Just nu känner jag mig inte alls som jag skulle ha blivit nå smalare, men tydligen har ju nånting hänt sen jag hade dom där byxorna senast. Men det är ju kul att det händer nånting fast det inte syns sådär annars.
Måste ju mäta och väga mig i dag också bara för att kolla.
Viktmässigt så har jag inte ändrat alls sen jag började träna på allvar för 2 månader sen. Midjemåttet har ändrat med 3 cm minus. Dom försvann första månaden men nu har jag stått stilla senaste månaden. Mina lår har däremot minskat även den senaste månaden, bara med 1 cm men ändå. Så totalt har jag tappat 2 cm runt låren på 2 månader.
Jag har inte lagt så stor vikt på, ja just det vikten, eftersom jag egentligen inte väger för mycket, jag vill bara ha bort lite på magen. Och att konditionen blir bättre är ju bara positivt!
Jag fortsätter kämpa.

Jag skulle laga en sallad till middagen. Skulle ha i fetaost, men hade lite problem med burken. Den ville inte gå upp hur jag än försökte vrida av locket. Så jag tog disktrasan som var lite fuktig, brukar vara bra för då får man ju lite annat grepp. Tydligen fick jag lite för bra grepp eller så inte, men burken fick jag upp och jag slant när den for upp så jag hade fetaost över hela mig och köksgolvet också. Snacka om att vara inoljad! :)

Känner att jag har lite början till huvudvärk. Hoppas det inte blir nåt mer!
Kanske det är kroppen som tycker att det kommer att bli så mycket dom kommande dagarna att den säger ifrån redan nu. Vad vet jag?!
Har vart ledig idag, men sen blir det jobb 8 dagar i rad. Inte så kul, men ibland blir det så.
Vi ska ju vara med på bröllopsmässan på Alandica i helgen och jag ska laga tre brudar. Det ska bli kul! Men inte så kul att jobba både lördag och söndag när man vanligtvis inte gör det.
Jupp jupp...

2 kommentarer:

  1. stora byxor...alltid bra =) Jag behöver verkligen fylla på min garderob inför sommaren. Har plockat bort massor...lite ska jag erbjuda till en kompis och resten ska jag förhoppningsvis bli av med på bettan´s

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag ska peppa dig hela helgen så du orkar med oss! :)

    SvaraRadera