söndag 7 mars 2010

Oj oj oj...


Har haft barnkalas idag! Alla barnen for hem för en timme sen och det kom ett plötsligt lugn över hela hemmet. Sex tjejer kan verkligen föra liv när dom sätter den sidan till. Men dom hade så himla kul!
Dottern var jättenöjd med kalaset och sa att det hade varit toppen! :) Dock ratade hela barnaskaran mina cupcakes som jag försökt mig på och nu i efterhand så kanske man borde ha lagat mindre såna istället. Dom blev ganska mäktiga så jag förstår dom nog lite. Jag tog det inte så hårt, man vet till en annan gång.

Igår var vi på dop! Lilla Emil blev döpt och vi hade fått äran att bli faddrar. Trevligt! :)
Allting skedde i hemmet och allt gick hur bra som helst. Nackdelen var att det blev så himla varmt och Emils pappa tyckte att vi nog måste elda i spisen lite. Konstigt nog fick han inget medhåll! :)
Vi var några som blev kvar efter dopet också och blev bjudna på lyxmackor med bland annat oxfilé i. Mumsigt var det!

Idag känner jag mig som en riktig soffpotatis. Har blivit gottis två dagar i rad i och med att vi haft kalas idag och dop igår. Och jag kommer inte att komma mig i väg till avancia den här veckan förutom onsdag när vi tränar från jobbet. Men jag ska försöka ta mig ut på en runda ikväll efter middagen och kanske jag kör lite hemmaträning den kommande veckan. Blir mycket kalasande nu framöver. Hela mars april och maj är det födelsedagar titt som tätt. Måste nog hoppa över bakverken tror jag för annars kommer dom där tre centimetrarna att vara tillbaka på nolltid.

Imorgon är det tillbaka till verkligehten igen också. Slut på semestern! En vecka går alltför fort och jag skulle utan problem kunna vara ledig en vecka till. Nåja det blir nog bra bara man kommer på jobb. Tror vi skulle ha långhårskurs imorgon.
Nu blir det en liten stund på soffan innan middagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar