fredag 3 december 2010

Ledig fram till torsdag


Fredagkväll och hela familjen har varit ute i snön.
Mannen öppnade just en fredagsöl, dottern plockar upp saker som hon spritt över hela huset och frun i huset passar på att se vad som hänt i datorns värld under veckan.

Ska bli så skönt att vara ledig i flera dagar. Av nån anledning kommer jag att vara ledig i 5 dagar och jag klagar absolut inte. Men dagarna kommer antagligen att gå himla fort. På måndag åker vi över till Sverige och Uppsala. Ska både besöka IKEA och diverse andra butiker. Behöver nog shoppa lite julklappar också.

Imorgon kommer brorsbarnen på besök när föräldrarna ska på begravning. Dottern ser fram emot att träffa kusinerna. Så imorgon några timmar har vi 4 barn istället för ett. Men det ska nog gå bra! Dom tre äldsta är ju praktiskt taget självgående eftersom dom är 8 och 5 år och den yngsta som är 1 år och 9 månader lär det väl vara lite mer fart på. Är dom inte snälla så kastar jag ut dom i en snödriva ;)...

Nån av mina lediga dagar ska det bli pepparkaksbak, vilket dottern ser väldigt mycket fram emot. Hon var lite sur över att hon skulle vara ledig igår när dom skulle baka pepparkakor på dagis. Måste väl kompensera det...

Imorgon kväll blir det Dinos med braiga vänner. Synd att inte alla kunde komma med bara. Och jag måste bara äta den suveränt goda äppelpajen igen! Den rekommenderar jag varmt!
Trevlig helg på er vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar