onsdag 15 december 2010

Inte bra

Inte är det bra idag. Jag hostar och snörvlar och mår allmänt dåligt!
Har varit på jobbet idag, men det är inte kul att stå och jobba med människor när man både hostar och snörvlar och måste springa och snyta sig stup i kvarten.
Men det går ju inte att vara hemma nu heller. Nej man pinar sig till jobbet bara för att listorna är fulla med folk som vill bli fina till jul. Egentligen borde man vara hemma och kurera sig, men är man hemma blir kunderna (OBS inte alla, men en del) sura för att dom inte får komma den dagen, men samtidigt tycker dom att man inte är så fräsch när man hostar och snörvlar. Ibland undrar man hur dom ska ha det?! Nåja...

Dessutom har mina eksem på högerhanden blivit värre, såhär dåliga har dom inte varit på skitlänge. Jag vet inte ens när det var såhär illa, kanske före jag fick dotter och det är ju snart 6 år sen.
Det är torrt, det kliar och huden spricker sönder. Ni kan ju tänka er hur det känns när man får permanentvätska i det såret. Så nu har jag smörjat in händerna ordentligt på kvällarna och sovit med bomullshandskar. Kanske inte så sexigt men vad gör man inte för att få händerna på grej. Har försökt använda handskar på jobbet när jag tvättat kunderna idag, men vi får väl se hur det går, om det blir bättre.

Nu måste jag sätta dottern i badet, plocka ur diskmaskinen och natta dottern. Blir nog ganska tidigt i säng för mig med, om jag ska orka jobba 9.30-19.30 imorgon...

1 kommentar: