torsdag 8 april 2010

Vill inte...


...bli sjuk!
Jag känner mig egentligen inte som jag håller på att bli sjuk, förutom att jag är väldigt trött. Jag brukar kunna vara trött i flera veckor innan en förkylning bryter ut. Men jag hoppas att det inte blir nån förkylning!
Jag har i och för sig sovit lite dåligt den sista tiden, så det kan ju vara det också.
Hela påsken var jag trött fast jag kunde sova länge på morgnarna.
En kväll somnade jag till exempel i soffan sittandes när jag läste en bok. Det händer inte speciellt ofta kan jag säga, och definitivt inte när jag läser en bra bok som jag gör just nu.
Kanske det är vårtrötthet?!

Har vart ledig idag och jag har varit in till stan, fixat ett nät att lägga över blommorna så att inte rådjuren äter upp dom, en sväng till apoteket och kappahl och sen vart det Sparis för lite matinköp.
När vi kom hem åt vi lite och sen gick vi ut i solen och riggade nät över blommorna. Dessutom krafsade vi lite snö så den ska smälta fortare. Började också med att plocka sten ur gräsmattan. Är ju några stycken efter snöhögarna.
Tänkte att jag skulle börja kratta, men det är så mycket snöhögar överallt ännu så det kändes som det fick vänta.
Skulle behöva tvätta bilen, men det känns inte som nån idé eftersom alla grusvägar är så geggiga ännu. Kanske jag gör det i helgen, bara för att få bort det där värsta...
Skulle behöva byta till sommardäck, men det är sambons göra och han for ju på jobb igår. Jag vet inte hur kinkiga polisen är om man har vinterdäcken på några dagar längre?! Måste nog höra med svärfar, jag vet inte ens var mina sommardäck är. Jo jag vet att dom är hos svärfar, men var vette tusan. Nåja det fixar sig väl antar jag.
Hittade tussilago på gården idag. Trevligt!
Ha de gött mina vänner!

Bilden är dock från i fjol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar