måndag 19 april 2010

Domare?! Jag?!

Imorgon ska jag göra nånting jag aldrig gjort förut.
Jag ska vara domare.
I vad då?! tänker väl ni?!
I ett permanentprov på yrkesskolan.
Oj vad roligt det låter va? :)
Men jag ser fram emot det, det är nånting annat än det man gör alla dagar, nånting nytt.
Först tänkte jag, shit vad har jag gett mig in på?! Men det blir säkert bra.
Ska bli kul att se hur duktiga alla blivande frisörer är.
Jag vet ju hur det var själv när man gick där.
Jag undrar hur många gånger jag var arg på det där jäkla dockhuvudet och ville kasta ut det genom fönstret när det inte gick som man ville. Konstigt nog är jag av en helt annan åsikt idag. Visst nu jobbar jag med levande huvuden som man inte bara kan kasta ut genom fönstret, men nu tycker jag det är ganska skönt att stå och rulla permanent. Visst kan man tappa tålamodet ibland när spolarna inte vill hållas på plats och håret inte alls har lust att ens rulla sig runt spolen, men det gäller att inte visa kunden det.
Så det blir att stiga upp lite tidigare morgon. Klockan 8.00 senast ska jag vara på Yrkesskolan.
Och jag som tyckte det var jobbigt att stiga upp imorse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar