tisdag 20 april 2010

Bäst att inte göra mer idag...

Hmmm...nu ska nog inte jag göra mer saker idag.
Jag har just förstört två saker på mindre än 5 minuter.
Jag skulle hälla upp saft till dottern. Det gick som det skulle, men av nån anledning flög hela saftkannan i golv och det sprättade saft och plast bitar över allt. Några svordomar flög ut ur min mun och dottern kom springande och frågade vad som hände. Konstigt nog var det hon som blev helt till sig och lät ungefär som hon var den skyldige. Hon var oskyldig den här gången. :)
Snabbt fick jag tag på disktrasan och en handduk för att rädda parkettgolvet. Eftersom all saft landade bredvid ett köksskåp så var jag tvungen att ta bort sockeln på sidan av skåpet eftersom det rann saft in under det. Torka torka och sen försökte jag sätta tillbaka sockeln, vilket var lättare sagt än gjort. Det slutade med att den plastgrej som ska sitta runt benet under skåpet gick sönder för att det antagligen satt lite snett när jag bankade tillbaka sockeln. Sockeln sitter nog där den ska ändå, men det var ju lite onödigt att förstöra den också. Så nu ska jag inte göra mer idag.
Blir att inhandla en ny saftkanna nu då, typiskt att den skulle gå sönder när den har varit så bra!

Som om det inte skulle räcka så backade sambons morfar in i våran bil idag. Inte det också, men tur som var blev det bara en liten repa som knappt syns.
Snacka om att den där bilen har blivit ibackad.
Parkerar jag tokigt eller är det alla andra som inte kan köra???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar