måndag 12 april 2010

På kurs med Kurt, nej Peter var det visst

Idag har jag vart på försäljningskurs!
Var en riktigt bra kurs och han som höll den var också riktigt rolig och det tycker jag är ganska viktigt för nån som håller en föreläsning. Personen i fråga ska göra att det är roligt och intressant att lyssna på i flera timmar.
Han lyckades i alla fall med det.
Jag fick också veta vad jag har för styrka och sträckbarhet på mitt hår. Det har jag inte mätt sen jag gick frissalinjen så jag tänkte att det kunde vara intressant att se hur mycket det har ändrat. Jag minn inte exakta siffror på vad jag hade i skolan men jag vet att det var högre än vad jag hade nu. Nu hade jag en styrka på 6,3 och en sträckbarhet på 4,5. Styrkan ska ligga en över sträckbarheten för att vara optimalt, men i mitt fall betyder det att jag har ett hydrofobt hår, vilket betyder att jag har ett fuktighetsavstötande hår. Som att hälla vatten på en gås ungefär. Men jag har ett starkt hår.
Kursen slutade redan lite över 14 så det vart en kort dag i dag och det var riktigt skönt. Och fint väder var det ju också. Bilen visade 13 grader när jag for hem. Nice!

När jag hämtat dottern på dagis och kommit hem, satte jag mig i solen och läste dagens tidning. Dottern sprang runt och njöt av solen.
Efter middagen blev det biltvätt. Min bil såg verkligen ut som man hade varit och kört offroad med den. Inte tvättad på hela vintern och dom senaste veckornas kladd på vägarna har satt sina spår. Inte vet jag om jag fick bort allt, men den ser bra mycket bättre ut nu än vad den gjorde för typ 2 timmar sen. Man skämdes ju nästan att fara in till stan med den. Nu har jag bestämt att jag ska tvätta bilen lite oftare så att den inte blir så himla smutsig mellan gångerna. Men vi får väl se hur det går med det.
Dottern var också med och tvättade, men jag tror hon var våtare än bilen. Hur bra det var att hon blev våt får vi väl se, men hon gick in när hon började frysa om händerna. Jag kunde ju inte neka henne när hon ville hjälpa till heller.
Men jag blev förbluffad över hur varmt det var i skuggan när jag kom in från biltvättningen. Termometern visade på 7,4 grader varmt. Fast jag tyckte att det var ganska skönt ute faktiskt. Jag frös inte, inte ens om händerna. Skönt nu blir det vår!
Nu väntar jag bara på att gräsmatten ska torka upp lite så att jag kan börja kratta. Ja jag vet, jag är lite konstig som vill kratta, men jag gillar att pyssla på gården.
Ha de gött vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar