fredag 20 maj 2011

Djur

Älskar djur, har alltid gjort och kommer alltid att göra.
Katt fanns det redan i familjen när jag föddes, hund skaffades när jag var 2 sen har det rullat på. Jag har haft kaniner en sisådär fyra fem stycken, men inte på samma gång. Både jag och brorsan har haft ökenråttor och marsvin, en hamster hade jag också, som hette Knaper ( låter som en bortglömd dvärg från Snövit och dom 7 dvärgarna ) sen har jag haft akvariefiskar till och från. Min bror har haft hund och har en nu också, dessutom har hans familj två kaniner och två hästar. Ja som ni ser, djur har funnits med under hela min uppväxt, jag tror att jag skulle tycka att det var himla tomt utan nåt djur. Nu har jag ju två katter, Maya och Ragnar (dom två som finns högst upp på min blogg). Men jag skulle vilja ha en hund, men just nu finns inte tiden och orken och det passar helt inte med en hund. Jag tycker att man ska hinna umgås med hunden och att den inte blir allt för mycket ensam, men nån gång ska jag ha en hund. Dottern har önskemål om en kanin, men än så länge har vi sagt nej, får se hur det blir om några år.

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig i ditt inlägg. Har alltid haft djur omkring mig och känner mig halv utan dem. Hade katt när jag och sambon flyttade ihop, men visste att en hund igen var oundviktligt, så för drygt 2 år sedan, efter mycket tjat, gnat, tårar och bedjanden sa han äntligen ok och jag fattar inte hur vi levde innan mr D var en del av våra liv. Han fyller dem så mycket med sin obevekliga kärlek och glädje! Förstår din längtan efter en hund. Been there, done that, vill aldrig känna så igen. Lycka till, hoppas att ni snart kan känna er mogna tidsmässigt för en ny familjemedlem!

    SvaraRadera
  2. Jag har också svårt att tänka mej ett liv utan djur eller i mitt fall utan katt, för jag är en klar kattmänniska. Jag älskar andra djur också, men det är kattor jag vill bo med..möjligen skulle en kakadua kunna få flytta in också...fast Hans skulle nog undra om den var lunch eller middag i så fall :O

    SvaraRadera