söndag 6 februari 2011

DETOX

Har nu klarat av 3 dagar med detox och jag måste faktiskt säga att jag klarar det ganska bra.
Började i fredags och trots att jag jobbade så gick det hur bra som helst. Trodde att jag skulle vara skithungrig mellan målen, men jag var förvånad över hur länge jag var mätt på det jag åt både till frukost och lunch...
Det mesta vi ätit har varit gott, men det finns såklart undantag. Igår till lunch skulle vi dricka en grönsaksjuice. För det första såg det inte aptitlig ut och mannen utbrast: Jag förstår varför dom inte har en bild på den i boken! :) Det såg verkligen inte fräsch ut, men det är den nog egentligen. Det var ju bara grönsaker iden. Jag tog mitt glas och luktade på den, den luktade gräsmatta, jag smakade på den, den smakade gräsmatta. Jag fick i mig halva, sen gick det inte mera, jag trodde jag skulle spy. BLÄ! Den gör vi nog inte flera gånger. Mannen tryckte i sig hela, duktiga han.
Idag skulle vi ha en kall spenatsoppa till lunch. Den såg okej ut och luktade okej, men även den var en nitlott. MEN jag åt upp allt, trots att det tog emot. Kände mig riktigt duktig!
Till middag idag åt vi däremot nånting riktigt smarrigt! Som vi antagligen kommer att göra igen. Det var en paprikasallad med kapris och svarta oliver. Låter kanske inte så himla smarrigt, men det var jättegott! Det var också rostade pinjenötter och halluomiost i den. Egentligen skulle det ha varit saganakiost, men den var slut på butiken så det fick bli halluomiost istället, men det funkade jättebra!
Nackdelen med att äta den här kosten är väl att det blir ganska dyrt. Trots att man bara äter frukt och grönsaker så kostar det en hel del. Och I can tell you att det blir mycket frukt och grönsaker här hemma. Jag tror aldrig vi haft så mycket frukt och grönsaker hemma på en gång. Och en massa grönsaker som vi typ aldrig köpt tidigare.
Men man får väl tänka som så att det är nyttigt, annars kanske man köper godis och kakor och pizza och annat onyttigt och det kostar ju också pengar!
Jag kommer att vara skitnöjd med mig själv om jag klarar av dessa 2 veckor. Är redan nöjd över att ha fått mannen med på det. Hans kaffedrickande har redan minskat iaf... :) Och han har inte tagit nån huvudvärkstablett sen vi startade i fredags.
Måste faktiskt ge en eloge till min underbare man, skulle inte han varit med på detta och stå och laga större delen av maten som vi äter nu så skulle jag nog inte kunnat göra det här. För det tar mycket tid, man lagar mycket mat hela tiden. Det kräver en hel del planerande och i vissa fall måste man ju laga mat på förhand, som till lunch t.ex. Så han är guld värd!!! Puss älskling!
Det är bara 11 dagar kvar nu och jag tror nog att vi ska klara av dom.

1 kommentar: