tisdag 25 januari 2011

Attans...


Jag klarade mig tydligen inte i alla fall.
Igår hade jag knasigt i halsen hela dagen.
Idag har jag även en rinnande näsa och känner mig allmänt hängig och lite tung i huvudet. Mätte febern, men först visade termometern 35 grader, jag mätte igen och den visade 36.1..Hmmm...Detta kan inte stämma tänkte jag och mätte med en annan febertermometer, men den visade också 36.1. Jag har ju för kallt, min kroppstemperatur brukar ligga på 36.5 när jag är frisk. Kallar man det feber om kroppstemperaturen är under det den brukar vara???
Skulle ha varit och träffat Jenny och lilla Didrik idag, men jag ställde in det eftersom jag inte vill smitta ner dom med flunsabobbor. Vi försöker igen nästa vecka.
Jag hoppas ju nu att det inte ska bli nån långvarig variant att jag ligger med feber i flera dagar. Jag och mannen skulle ju köra detox när han kommer hem, men man ska ju inte köra den om man är sjuk eller just har varit sjuk. Men mannen ska ju vara hemma 4 veckor nu så vi kanske hinner köra detoxen ändå.
Just nu skulle det vara skönt att krypa ner under en filt med en bra bok. Men jag får knappast vara ifred under filten, dottern tycker nog att jag är lite tråkig då.
Nu måste jag betala lite räkningar....

Bilden är från en annan vinter när det inte var lika mycket snö, men dock snö!

1 kommentar:

  1. Hm...jag ser bara tecken här...och bilden då....

    SvaraRadera