onsdag 19 januari 2011

Slö

Usch vad jag känner mig onyttig och slö!
Har inte tränat ordentligt på länge och känner att jag är mest sugen på kakor och annat onyttigt mest hela tiden...
Jag skulle ju vara utan allt onyttigt och träna mera. Det var inget nyårslöfte, men oavsett så har jag inte riktigt hållit mig till det.
Jag blir så arg på mig själv. Syster är så himla duktig med det där, men jag verkar inte få till det riktigt. Det är väl bara så att man helt enkelt får ta sig i kragen och verkligen försöka.
Kanske det blir bättre när mannen kommer hem och vi börjar våran detox. Kanske jag kan vara utan sockret sen. Det är är dåligt det där sockret. Beroendeframkallande.
Okej det är inte så att jag absolut måste vara helt utan kakor och godis, men jag skulle ju kunna försöka vara utan det lite mer än vad jag är nu. Men det finns ju överallt och här hemma borde det verkligen inte finnas nånting i kakväg eller godisväg.
Dessutom har jag inte alls haft motivationen för att träna den senaste tiden heller. Vet inte riktigt varför. Har ju visserligen lite svårare att komma mig iväg när mannen är på jobb eftersom dottern inte vill följa med till avancia och leka i lekrummet och då återstår ju att jag måste ha barnvakt och det är lite jobbigt att hela tiden behöva ha barnvakt.
Men man måste kanske bestämma sig för att ta en dag i veckan och fara till avancia och sen försöka träna lite hemma, gå promenader och såna saker.
Jag undrar bara var jag ska finna motivationen som verkar ha försvunnit sin kos. Måste leta i alla vrår och se om jag kan finna den.
Jag har i alla fall bestämt att jag ska fara till avancia på fredag när jag är ledig och ändå är in till stan och skrapar tandsten (aj!) och dottern ändå är hos barnvakt. Kanske jag finner motivationen där?!

4 kommentarer:

  1. Jag testade detox för nåt år sen, och själva kuren vet jag inte hur mycket den hjälpte, men det bästa var att eftersom den räckte 20 dagar så orkade jag hålla mig ifrån onyttigheter. Det var ju ändå bara 20 dagar! Och sedan var suget efter onyttigheter mer eller mindre bortblåst så sen gick det av bara farten! =)
    Kan du inte träna nåt hemma då? Skulle ni ha råd med en motionscykel eller crosstrainer eller nåt? Fast motivationen behöver ju finnas ändå...

    SvaraRadera
  2. ibland kan man behöva ha lite träningspaus..helt plötsligt är du igång igen..lycka till!!!

    SvaraRadera
  3. Jenny: Jo jag har träningsredskap hemma, men man ska ju komma sig för att använda dom oxå. Jag ska försöka ta mig till avancia imorgon så kanske motivationen kommer tillbaka.
    Dorita: ja det är väl så. Tack!

    SvaraRadera
  4. Dottern kan ju komma till oss när du tränar!:)

    SvaraRadera