torsdag 6 januari 2011

Inneväder


Idag är det verkligen inneväder!
Jisses vad det stormar ute och snön yr!

Jag har passat på att kasta ut julgranen. Den barrade så förskräckligt, annars skulle den fått vara inne ett tag till. Men det kändes ändå bra att kasta ut den och plocka bort lite andra julsaker. Nu är det bara stjärnor och stakar kvar och dom får gärna vara ett tag till. Det blir ju så mörkt annars!
Annars har vi bara handlat och plockat lite här hemma. Dammsög faktiskt för andra gången detta år. Två gånger på 6 dagar har nog inte hänt på länge. Jag började nästan fundera om jag avgett nått nyårslöfte om att dammsuga oftare. ;P Men det var ju nödvändigt efter att jag plockat av granen, annars skulle jag ju haft barr över hela huset. Sen har ju mannen och svärfar fixat på vinden och släpat ner en massa sågspån och annat damm.

Imorrn blir det jobb igen, men vi får väl se om jag kommer nån vart med tanke på all snö. Fortsätter det såhär så kanske hela vägen är fast pga snöyran.
Dessvärre har jag fullbokat och måste verkligen på jobb, men men jag ska inte fundera på det nu. Det tar vi imorgon.

Ikväll ska jag och mannen prova en ny rätt till middag. Vi har tänkt att vi ska köra en detox nästa gång han kommer hem från jobb och nu ska vi testa en rätt i från den boken. Får se vad vi tycker om det. Rostade rotfrukter med fetaost!
Lägger in receptet om jag tycker att det är värt att prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar