måndag 21 juni 2010

Vart på tivoli




Jag och dottern var på tivoli ikväll. Vi var ifjol också och dottern såg verkligen fram emot det. Vi fick nämligen ett häfte med åkbiljetter när vi bokade resa till kolmården. Annars vet jag inte om jag skulle ha gått.
Det bara lyste om dottern när hon åkte diverse karuseller och bergochdalbana. Vi tog också en tur i radiobilarna men där vart det lite väl häftigt för dottern sa just innan vi kört färdigt att hon ville sluta. Hon åkte ju som en vante och slog både huvud och haka, det var inte så att jag körde för hårt men alla andra körde in i oss med sån fart att vi bara for åt alla håll. Jag slog mitt knä i ratten så jag lär väl ha ett blåmärke där imorgon.
Dottern hade pratat om sockervadd före vi for och när vi åt middag sa jag att hon måste äta ordentligt med middag då om hon ska få nån sockervadd. Vi kommer ju ihåg hur det gick i lördags, för lite mat och för mycket gottis. Men egentligen är det ju bara luft i sockervadd! Hon fick i alla fall en sockervadd och blev sådär härligt kladdig som man blir av just sockervadd.

Slänger lite bilder från förra årets tivolibesök. (Hade inte kameran med mig i år)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar