söndag 27 juni 2010

Allt och inget


Sitter ensam i stora huset och lyssnar på lite musik.
Har just tagit ut en kaka ur ugnen och före det var jag på en cykeltur, en cykeltur på ca 22 km. Jag är så himla nöjd med mig själv att jag orkade. Jag hade inte alls tänkt att jag skulle cykla så långt, men efter en bit så kändes det så bra så jag tänkte att jag lika bra kunde cykla hela vägen runt Flaka när jag ändå höll på. Nu när jag vet att jag orkar hela vägen runt så kommer det nog att bli en tur igen snart. Jag måste ju jobba upp tiden så jag klarar det på samma tid som sambon i alla fall. =)
Dottern är hos mormor eftersom jag ska jobba igen imorgon och sambon kommer hem först på onsdag.
Semestern har som vanligt gått fort, men jag ska absolut inte klaga. Jag har haft en kanonväder och jag har mest tagit det lugnt. Men jag har också varit lite duktig. Bl.a så har jag målat fönster som ska till stugan. Nu återstår förstås några fönster till, men dom tre som vi har hemma är i alla fall målade. Jag och dottern har varit på tivoli, vi har hunnit vara på stranden, jag har hunnit sola en hel del och läst oxå. Känns som jag haft en bra semestervecka. Nu längtar jag bara till dom kommande tre veckorna. Och jag håller ju såklart tummarna för att det ska vara fint väder då oxå!

Midsommar har kommit och gått! Jag och dottern firade hos mina föräldrar eftersom sambon måste jobba. Vi var och såg midsommarstången, träffade släktingar jag inte sett på en herrans massa år, åt god mat och hade allmänt trevligt!

Måste väl berätta också att jag äntligen ska få stå brud! Den 18 september ska jag och sambon äntligen gifta oss, efter 11 år tillsammans. Alla verkar tycka att det är på tiden. :) Och det tycker jag ju själv också. Spännande tider alltså!
Blir ett ganska litet bröllop eftersom ingen av oss vill ha det särskilt stort. Det blir bara dom närmast sörjande. ;)
Klänningen är köpt och ska bara sys upp och det mesta är på grej, finns några grejer kvar förstås.
Nu är det bara att vänta på möhippa och svensexa då... :)

1 kommentar: