måndag 6 maj 2013

Lite av allt

I lördags traskade jag Sjöjungfruloppet inne i stan. 10 km hade jag bestämt att jag skulle ta mig igenom, antingen jag skulle gå, jogga eller eventuellt krypa mig igenom det. Nåja, jag har aldrig krupit det under alla år jag gått det så inte tänkte jag krypa i år heller! ;)
Hör och häpna så joggade jag faktiskt en del av sträckan, blev väl 3 km sammanlagt av dom 10 km. Var imponerad av mig själv att jag orkade jogga 1,5 km i ett sträck utan att gå emellan. Klapp på axeln åt mig, ja jag måste ju göra det själv eftersom ingen annan gör det.
I alla fulla fall som tog jag mig igenom loppet på 1h och 20 min. Det är JAG väldigt nöjd med för jag var 15 minuter snabbare än jag var när jag gick Tjejmilen för snart 2 år sen. Så det så!
Nu börjar träning inför nästa års lopp och då ska jag orka jogga ännu mer och vara ännu snabbare! =)

Övrigt: Felicia har varit rätt hyfsad sen mannen åkte på jobb. Vi kommer rätt bra överrens även om hon inte alltid riktigt lyssnar. Så det har kännts riktigt bra nu sen mannen åkte på jobb. Före han åkte kände jag mig bara olycklig på allt tjat och irriterande, ingen som lyssnar eller gör som man säger. Man måste få ha dalar om man ska kunna ha toppar, eller hur?
Milo kryper ju på som vanligt, kastar med maten och skrattar när man säger fy fy och ajabaja, men jag försöker intala mig att det ska bli bättre bara han blir större. Han är ju så väldans söt så man står ju ut bara på grund av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar