tisdag 14 maj 2013

Sjuk

Sist jag skrev hade jag nåt knas i halsen det övergick igår till att ta riktigt ont i halsen när jag svalde och det kändes som man hade en stor slemklump i halsen. Jag pinade i mig en panadolhot och sen kändes det lite bättre.
Inatt har sömnen varit i princip obefintlig, i alla fall så känns det så. Har vänt och vridit, haft ont i ryggen, haft kallt och varmt om varannat och magen kändes inte heller bra, dessutom kände jag vid 4-tiden att överläppen började kännas tjock. Suck!
Kände när det var dags att stiga upp att jag gärna ville ligga kvar. Men eftersom mannen är på jobb och dottern skulle till skolan och lilleman också började göra sig hörd att han ville stiga upp så var det bara att stiga upp. Vilket visade sig vara lättare sagt än gjort. Fick på mig ett par byxor och strumpor sen var jag tvungen att sätta mig ner, kände mig alldeles vimmelkantig och hjärta rusade i 170 och svetten sprutade. Jag fick till slut på mig en bh och en tröja också. Sa åt dottern att hon måste stiga upp och att jag mådde dåligt så inget krångel ville jag veta av. Hon såg väldigt förstående ut och gjorde som jag sa och var hemskt medgörlig hela morgonen. Jag måste sätta mig ner många gånger och jag vågade inte stå och byta blöja på lilleman ifall jag skulle falla ihop. Guuud så ynklig jag kände mig! =(
Jag fick i alla fall i båda barnen frukost och själv lyckades jag stoppa i mig en banan. Efter att ha skickat iväg dottern till skolan tog jag både en antihistamin och en panadol. När dom sen började göra verkan så började det kännas ganska bra. Magen kändes lite underlig ännu, men jag vet inte om det är min vanliga magkatarr eller om det är nåt annat som spökar.
Bra är det ju inte, men jag ska försöka vila idag så jag eventuellt skulle kunna baka bullar imorgon.
Mannen kommer hem först imorgonkväll, ska väl försöka överleva tills dess. Jag får ju ha han hemma 8 veckor sen och det ska bli riktigt nice!
Nu ska jag passa på att slänga mig på soffan med en bok medan lilleman sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar