lördag 11 maj 2013

Lördagkväll

En lördagkväll i maj. Solen skiner fortfarande utanför fönstret, sonen är lagd i sängen och dottern sitter och kollar på Bee Movie och äter vindruvor. Själv tänkte jag få ihop ett inlägg igen, men vet inte riktigt vad jag ska skriva om.

Känner mig konstig i halsen, jag hoppas att det inte är nåt skit på G igen, för det har jag absolut inte nån lust med. Men det är väl så på våren när man tycker att man ska klä av sig lite mer och så kanske det blir lite för mycket och sen sitter man där och har ont i halsen...

För övrigt har den här veckan gott i förstörandets tecken.
Häromdagen skulle jag gå ut till komposten, öppnade locket på komposten och vips så ligger hela locket på marken bakom. Jaha, det var dom gångjärnen det. Komposten är ju fortfarande användbar, men man måste lyfta bort hela locket när man ska kasta dit ny kompost.
Igår plockade jag ur diskmaskinen och hade sonen till hjälp, eller hjälp och hjälp, han ger mig väl mer jobb egentligen, men han vill så himla gärna vara med, han är helt galen i diskmaskinen, spelar ingen roll var i huset han är så kommer han som ett skott och ska vara med när man plockar i eller ur den. Okej det där var en liten parentes. I alla fall så skulle jag sätta en tallrik i köksön där vi har våra tallrikar och vips så hade sonen fått tag på den och vips låg den på golvet i två bitar. Plötsligt så har vi jämt antal tallrikar i just den serien igen (jag förstörde en tallrik för jättelängesen vilket gjorde servisen ojämn).
Idag skulle vi åka och handla. Skulle sätta sonen i bilstolen och då glider telefonen iväg och hamnar på marken, i gruset. Tog inte upp den förrän jag satt fast sonen och när jag vänder på den så ser jag att skärmen spruckit, mest uppe i ena hörnet och sen är det en spricka som går hela vägen över hela skärmen. Jamen jippi! Tur i oturen är väl att det funkar att använda den, man ser vad det står och det går att göra allt som vanligt på den, men det ser ju inte så snyggt ut! Jag hade visserligen tänkt köpa en ny telefon, men kanske inte just den här veckan. Jag fyller ju år nästa vecka så jag ska önska mig lite pengar tror jag ;).

Nej nu ska jag ta en macka och te med honung och mota bort knaset i halsen.
Trevlig lördagkväll på er!

2 kommentarer:

  1. Hejsan

    Oj, vilken otursvecka......

    Virrig kan jag vara ibland i alla fall. Hittade mitt miniparaply i kylen en gång...det du...haha.

    SvaraRadera
  2. Ibland går allt på fel helt enkelt. Tur att det går att ersätta, även om det ibland svider lite i plånboken...

    SvaraRadera