måndag 4 juni 2012

Juni?

Är det faktiskt juni undrar jag?
Idag var jag och mannen till stugan för att klippa lite gräs och diverse annat, men jag höll ju på att frysa ihjäl där. Till och med mannen tyckte att det var kallt och då måste det vara kallt!
Inne i stugan visade temperaturen 11 grader och ute var det 12 grader. Hu alltså!
Inte direkt nåt stugväder om man säger så. Ska vi sova där inom en snar tid och det fortfarande är sådär kallt måste vi nog både få elementen att fungera och elda i spisen.
Vi hade haft en hyresgäst under vintern också. Men hyresgästen hade lämnat jordelivet för ganska längsesedan för han var rätt stel. Det var en mus eller sork eller nåt sånt, rätt söt nog och vad vi kunde se hade han inte ställt till med allt för mycket oreda.
Dessutom har vi humle och dumle bor i väggen på utsidan i ett litet hål i panelen. Humlan var i princip lika stor som hålet så ett tag undrade jag faktiskt om han skulle komma dit, men han flög in och ut flera gånger.
På utedasset var dig sig likt. Dörren stod vidöppen när vi kom dit, det var fullt med barr överallt och någon hade tuggat på toapappret som blivit kvar över vintern. Och jag kan säga att det var inge roligt att sätta sig där i dag. Hu vad kallt om rumpan det blev!
Nästa gång hoppas jag att det är lite varmare där!

Bilden är från förra sommaren....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar