tisdag 12 juni 2012

Flyttar upp...

Tjoho! Äntligen har vi börjar flytta upp på vinden. Elektrikern var här igår och gjorde det sista så idag har vi börjat flytta lite saker. Dottern sitter faktiskt i sitt nya rum och leker med en kompis just nu.
Vi har inte flyttat upp våran säng ännu så det blir inte att sova där i natt, men troligtvis imorgon natt.
Det finns fortfarande massor att göra där uppe, men vi tar det väl lite efter hand. Vi har inte nån soffa och ingen tv där uppe ännu och badrummet är inte klart på långa vägar, men vi tar det sakta men säkert. Jag ville bara att vi skulle ha flyttat upp innan bebis tittar ut. Och det verkar ju som vi lyckas med det iaf.
Har inte haft några känningar alls sen i torsdags när jag trodde att jag skulle måste fara in till BB. Iaf inte några större saker som gjort att det känns som det varit nåt på gång. 
Var till mödra igår.
Vikt upp 1 kg så nu har jag sammanlagt gått upp 10 kg. Blodtryck 95/60. Hb 130. Barnets huvud rörligt. Hjärtljud 155. SF-mått 37. (Livmoderns mått alltså)
Var mindre glad över viktuppgången, men jag har stått stilla så länge i vikten så det var väl dags att det ändrade nåt. Däremot vart jag glatt överraskad över att mitt hb stigit trots att jag inte fortsatt med järnsaften.
Har ju varit lite besviken över att det faktiskt inte hände mer i torsdags, trodde verkligen att det var dags då. Känns som man bara går och väntar nu och det gör man väl iofs men jag vill verkligen ha bebis på utsidan nu.
Men jag fick iaf veta i går att jag har en tid på gyn pkl den 26 juni för en extra koll och eventuell bestämning av igångsättning. Troligtvis blir jag igångsatt den veckan då om det inte hänt nånting på naturlig väg. Och på ett sätt känns det väl ganska skönt att veta att om inte förr så kommer den ju den veckan iaf och jag behöver inte gå och vänta nån vecka till. Men sen har jag ju lite dålig erfarenhet av just igångsättning sen förra förlossningen. Är ju lite orolig att det ska bli en lika långdragen förlossning som sist och det har jag inte nån lust med alls. Det går säkert fortare men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig för det.
Nåja, nu har jag skenat upp och ner för trappan här hemma flera gånger så vem vet, kanske det händer nåt ikväll...Men jag förväntar mig inte det! Jag tänkte att jag skulle försöka låta bli att tänka på det och bara göra saker normalt, så gott det nu går, så kommer väl bebis när det känner att nu vill h*n ut!

Om det är någon som känner för att gissa på när bebis kommer ut och om det är en flicka eller pojke och vad den kommer att väga och hur lång den kommer att vara så gissa på ni. Kan vara kul att se om nån får rätt!! =)
Om ni vill jämföra med dotterns mått så vägde hon 4350gr och var 52,5 cm lång och kom 3 dagar före beräknad tid.

4 kommentarer:

  1. Tror HAN kommer dela födelsedagdatum med gummor...men istället den 23 juni kl 15.50 =)

    SvaraRadera
  2. ja just det ja, vikt och längd oxå...4100g och 51 cm lång =)

    SvaraRadera
  3. 28 juni, fin liten tjej på 3,975gr och 50 cm lång :-)

    SvaraRadera
  4. En liten tjej kommer på midsommarafton kl 19.56! 4150 gram och 51 cm!

    SvaraRadera