onsdag 15 juni 2011

Träning/ sport

Jag kan ju börja med att säga att sport inte är min grej. Jag är så inte intresserad av sport, finns inte på min karta.
Ibland kan jag sträcka mig till att se hockey VM, men bara om Finland spelar, spelar dom mot Sverige är det ännu bättre. (Men det är bara för att det alltid är sånt liv när Sverige - Finland spelar). Men that's it. Det är ungefär så långt jag sträcker mig med sport.

Träning däremot har jag blivit lite bättre på. Under högstadiet hatade jag allt vad gymnastik hette, men det har ändrat med åren. Jag har haft mina svackor, just nu har jag en liten svacka i min träning. Jag försöker gå på gymmet, men det blir inte alls så ofta som jag skulle vilja. Har försökt träna lite hemma med olika träningsprogram, men det är den där diciplinen (hur stavar man det ordet egentligen?) som oftast sätter käppar i hjulet. Försöker ta mig ut på promenader eller ta en tur med cykeln.
Men som sagt, det kommer svackor lite nu som då, jag blir sur på mig själv och sitter sen och beklagar mig över att jag är tjock. Istället för att ta mig till gymmet. Nåja, allt har väl sin tid antar jag...Jag ska bli bättre på att träna både på gym och hemma. Men hur många gånger har jag inte sagt det?

Det här får avsluta min lista som jag hållit på med de senaste veckorna. Nu ska jag skriva om lite andra saker igen. Vad som händer i mitt liv till exempel.

1 kommentar: