tisdag 21 juni 2011

Tivolibesök!

Tivolit som varje år besöker Mariehamn är på besök sen förra veckan.
Dottern har nojsat om det ända sen hon fick reda på att det skulle komma, att hon vill fara.
Jag har varit med henne 2 år eftersom hennes pappa jobbat (som vanligt) så därför skickade jag henne med pappa på tivoli i år. :)
Jag gjorde lite andra ärenden under tiden och sen for jag dit och hann se henne åka berg och dalbanan en sista gång. Hon var i alla fall nöjd. Hon hade ju dessutom fått både sockervadd och en ilsken blå dricka ( som för övrigt var ganska god) så hon var precis blå på tungan.
Dessutom drog hon i nåt snöre där man kan vinna nånting, första gången hade hon fått en blomma i tyg, rätt gullig liten sak...Sen drog hon i ett snöre och fick högsta vinst. Hon valde ett kramdjur, en Båtsman-hund som hon döpt till Viktor (fråga mig inte varför).
Hon var i alla fall nöjd med sin dag på tivolit, hon tjatar redan om att hon ska till Gröna Lund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar