onsdag 1 juni 2011

Det här får mig att gråta

Det kan i princip vara vad som helst.
Jag kan gråta när folk är lyckliga både på tv och annars, jag kan gråta när nån förlorar en familjemedlem, jag kan gråta av medlidande, jag gråter när jag är ledsen, ibland även om jag är arg, jag kan gråta av lycka. Ibland gråter jag bara för att jag är trött och ingenting går som jag vill.
Det finns många orsaker till att fälla en tår. Ser jag på TV kan jag gråta till nästan vad som helst, som t.ex när jag såg Bones i söndags och en dövstum flicka som blivit kidnappad kom tillbax till sina rätta föräldrar, det gjorde mig så lycklig att jag började gråta. Det är visserligen en TV-serie och påhittad, men ändå, det kan ju hända i verkligheten.
Jag tror att det är bra att gråta ibland, rensa ur lite.
Jag tror också att man har mycket empati om man gråter till saker som kanske inte berör en själv egentligen, men man tycker synd om personen det gäller. Att gå på en begravning är för mig en ganska jobbig procedur (men vem tycker inte det). Än så länge har jag inte behövt gå på mer än en, men det var nog så jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar