söndag 23 maj 2010

Regn,kryp, zumba, simning


Idag har det regnat, ifall nån missat det. =)
Men det är nog väldigt bra för våran gräsmatta, som inte riktigt tagit sig på vissa ställen. Kanske den gör det nu.
Och dessutom kanske det tar bort alla ryska bladlöss som det kryllade av igår.
För den som inte vet det så har vi väldigt mycket björkar på våran tomt. Jag tycker dom är väldigt fina och ville ha kvar så många det gick att behålla. Dessa ryska bladlöss lever på björkar. Vilket nu har lett till att vi hade löss överallt (f-n vad det började klia överallt)! Jag tog ett foto med telefonen, men jag vet inte var kabeln är så jag kan inte sätta upp den här på bloggen. Snacka lössinvasion!
Det är skönt med sol och värme men alla kryp skulle kunna försvinna. Som fästingar, myggor, knott och framförallt ORMAR! Blev biten av nånting i onsdags och jisses vad det kliade. Torsdag natt vaknade jag och det kliade som jag vet inte vad. Har ett bett på fotknölen på höger ben/fot, ett bett på vänster stortå, ett på vänster smalben och två på vänster arm. Inte nog med att dom kliade, dom svällde upp också. Jag brukar aldrig få sån reaktion på bett av varken myggor eller knott, men tydligen var dom här giftiga som bara den. I alla fall så beslutade jag mig, efter att chefen gett tipset, att jag skulle ta en antihistamin. Vet inte varför jag inte tänkt på det själv, men jag tog en iaf och vilken lättnad. Betten slutade klia, jag sov som en stock hela natten. Faktiskt så har jag inte sovit sådär bra på väldigt väldigt länge. Betten är fortfarande röda, men dom kliar inte mer!

Idag var det zumba! Härligt! Svetten rann och man kände sig verkligen duktig!
Efter det for jag, A och L till Mariebad med våra flickor. Jag hade också en extra flicka med mig. Mitt gudbarn S som jag lovat att ta med nån gång. Det var skönt, men efter ett tag började jag faktiskt att frysa! Så det blev bastun efteråt, skönt skönt.

Efter att jag skjutsat hem gudbarnet så for jag och dottern och handlade och sen blev det hemfärd i ösregn, och jag menar verkligen ösregn! Vindrutetorkarna var på högsta och jag såg ändå inte ett skit! Hem kom jag och då var det dags för middag.
Nu är det snart dags för Bones och en macka och sen blir det nog sängen och en bok!
Ha de gött!

Bilden är tagen den 1:a maj i år när vi var på Bastö och krattade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar