söndag 14 februari 2010

Sen sist!



Jaha idag var det söndag igen då! Veckorna bara flyger i väg och som vanligt hänger jag inte riktigt med. Undrar när jag ska börja göra det?!

Var på mitt andra zumba pass med vännen L i torsdags. Hängde med mycket bättre den här gången och var verkligen svettig. Även om jag inte var helt lost första gången så kändes det mycket bättre den här gången. Det är kul och man känner verkligen att man gjort något. Även om jag inte har så mycket träningsvärk dagen efter.
På onsdagens morgonträningspass från jobbet hade vi pilates. Har kört det lite själv för några år sen. Jag tycker det är helt okej, lite avstressande sådär, men min kollega tyckte det var lite lamt. Vaddå vila mitt i träningen?! som hon uttryckte sig. :)

Fredagen for jag direkt till Dinos efter jobbet för att äta med en hel hög tjejer. Jag åt Dinos biffburgare. Mumsi mumsi! Hoppade faktiskt över efterrätten för jag var så mätt och jag kände mig lite stolt. Fast bordsgrannens kladdkaka såg så väldigt mumsig ut! Slurp!
Efter det bar det iväg till bowlinghallen för lite klotkastande. Började dock inte så himla bra för mig. Men det tog sig efter ett tag. Jag fick i alla fall in två strikes och det var jag ganska nöjd med, fast det skulle ju vart kul med nån till förstås. Men jag kom i alla fall inte sist. Det var ju alltid nåt!

Lördagen jobbade jag med en väldigt harklig hals. Är lite förkyld...igen! Men allt sitter i halsen, skulle nog kanske behöva ta nåt slemlösande tror jag.
Men att jag blivit förkyld igen efter att bara varit frisk i typ 3 veckor är ju inte så konstigt när man har en dotter som ligger och hostar en rakt upp i ansiktet. Men jag hoppas att det inte blir så allvarligt den här gången.
På kvällen badade vi bastu. Sen poppade vi lite popcorn och tittade på Ice Age 1 med dottern. Dom är ju för härliga, Sid är ju bara för rolig.
När dottern gått och lagt sig tittade jag och sambon på nyaste Beckfilmen, I stormens öga.
Trodde inte att dom skulle göra fler beckfilmer, men tydligen kommer det två till, den här som vi såg igår och sen ännu en till. Nice! :)

Idag har jag skrubbat toaletterna och sen har vi varit i pulkabacken en stund. Dottern har fått en rattkälke och hon styr som bara den när hon åker.
Sen har vi inte gjort så mycket egentligen. Snart är det dags för mat. Ska strax börja skala potatis till mosen. Blir pannbiff med potatismos idag och sallad. Har faktiskt blivit lite duktigare med det där att äta mer grönsaker. Hoppas det ska bli nån förändring. Mer grönsaker och mer träning. Jäklar vad snygg jag kommer att vara till beach 2010!! ;) Kanske jag måste inhandla en ny bikini också! :)

Glad alla hjärtans dag förresten!
Puss och kram

1 kommentar:

  1. Du har fått en hel del gjort, ser jag, duktig flicka. Själv har jag jobbat hela helgen, mindre roligt men nå`n måste ju göra det. Hoppas ni har haft en trevlig Valentindag Kram mamsen

    SvaraRadera