Vad är det för väder idag?
Det var inte strandväder i alla fall. Jag och dotter och svärmor provade men då kom alla moln på en gång och det blev kallt.
Jag for hem och målade fönster istället, ja eller det enda jag hade kvar att måla en gång. Sen var jag tvungen att täcka över mina jordgubbar eftersom nån fågel också tycker att det är gott med jordgubbar. Här ska inte ätas upp av mina jordgubbar inte!
Nu känner jag att jag har ont i huvudet, skulle kanske behöva ta en panadol. Måste väl snart väcka älsklingen som kom hem imorse halv 7. Har en gigantisk hög med tvätt som måste vikas och sättas in i skåpen och snart är det dags för middag.
Ja jag sa så senast under midsommar.
Nu finns även jag där.
Men jag kommer att fortsätta skriva här också. När lust och fantasi finns.
Man kan ju ändra sig, angående facebook menar jag. :)
Känner mig riktigt på G nu.
Igår var det cykeltur som hette duga och idag har jag tagit en promenad på 45 min.
Imorrn blir det paus tror jag, vet inte riktigt när jag ska trycka in nån sorts träning.
Jobb först till 17.30 och sen hämta dottern hos mormor och sen blir det väl att mysa med dottern eftersom hon varit borta 2 dagar.
Första dagen på jobbet har väl gått helt bra. Vissa saker hade jag saknat mindre än andra om man säger så. Annars var väl allt som vanligt! Förutom att vi var några färre som jobbade.
Har diskuterat med en av mina kolleger och frågat om hon ville göra mitt hår till bröllopet. Det ville hon så nu är det klart! En klar fördel med att jobba som frisör. Det där med håret fixar sig alltid. :)
Skulle behöva sätta mig ner och göra placeringskort och funderar ut placeringarna också för den delen. Måste också ringa om hindersprövningen och sen måste jag bestämma mig för vad jag ska ha för frisyr och om jag ska ha nåt i håret, vad jag ska ha för brudbukett. Och det kanske viktigaste av allt, vi måste fara och kolla på ringar. Så som sagt allt är inte klart, men det är ju ännu lite tid kvar.
Har bara lite ont i rumpan efter cykelturen, men bara lite. :)
Sitter ensam i stora huset och lyssnar på lite musik.
Har just tagit ut en kaka ur ugnen och före det var jag på en cykeltur, en cykeltur på ca 22 km. Jag är så himla nöjd med mig själv att jag orkade. Jag hade inte alls tänkt att jag skulle cykla så långt, men efter en bit så kändes det så bra så jag tänkte att jag lika bra kunde cykla hela vägen runt Flaka när jag ändå höll på. Nu när jag vet att jag orkar hela vägen runt så kommer det nog att bli en tur igen snart. Jag måste ju jobba upp tiden så jag klarar det på samma tid som sambon i alla fall. =)
Dottern är hos mormor eftersom jag ska jobba igen imorgon och sambon kommer hem först på onsdag.
Semestern har som vanligt gått fort, men jag ska absolut inte klaga. Jag har haft en kanonväder och jag har mest tagit det lugnt. Men jag har också varit lite duktig. Bl.a så har jag målat fönster som ska till stugan. Nu återstår förstås några fönster till, men dom tre som vi har hemma är i alla fall målade. Jag och dottern har varit på tivoli, vi har hunnit vara på stranden, jag har hunnit sola en hel del och läst oxå. Känns som jag haft en bra semestervecka. Nu längtar jag bara till dom kommande tre veckorna. Och jag håller ju såklart tummarna för att det ska vara fint väder då oxå!
Midsommar har kommit och gått! Jag och dottern firade hos mina föräldrar eftersom sambon måste jobba. Vi var och såg midsommarstången, träffade släktingar jag inte sett på en herrans massa år, åt god mat och hade allmänt trevligt!
Måste väl berätta också att jag äntligen ska få stå brud! Den 18 september ska jag och sambon äntligen gifta oss, efter 11 år tillsammans. Alla verkar tycka att det är på tiden. :) Och det tycker jag ju själv också. Spännande tider alltså!
Blir ett ganska litet bröllop eftersom ingen av oss vill ha det särskilt stort. Det blir bara dom närmast sörjande. ;)
Klänningen är köpt och ska bara sys upp och det mesta är på grej, finns några grejer kvar förstås.
Nu är det bara att vänta på möhippa och svensexa då... :)
Har semester den här veckan och jag kan ju än så länge säga att jag haft tur med vädret! :)
Faktiskt dom senaste åren har jag haft en väldig tur med vädret under min semester. Nu ska jag väl inte ropa hej riktigt än, jag har ju faktiskt tre veckor senare i sommar som jag inte vet hur kommer att se ut ännu, men jag håller tummarna!
Faktiskt så avbokade jag t.o.m zumban idag för att jag känner att jag vill ta vara på det här fina vädret och vara ute....
Visst borde jag träna, men jag ska ta en promenad och kanske köra lite i gymmet här hemma.
Nu ska jag inte sitta här mer, ut i fina vädret!
Soliga kramar på er
Igår blev det lite föööör mycket kalas för dottern.
Först var hon på 5-års kalas till en dagiskompis och efter det var vi bjudna på 50-års kalas till en här i byn som fyllt år tidigare, men hade kalas nu.
Dottern åt nog lite för många glassar och godis och kakor och annat sött.
Jag satte stopp, men antagligen för sent. Hon vaknade sen på natten och spydde.
Efteråt sa hon: Nu känns det mycket bättre.
Lilla gulle!
Idag har hon varit helt som vanligt och ätit bra så jag är ganska säker på att det vart för mycket sött!
Jag menar att det inte var magsjuka i alla fall.
Annars var kalaset riktigt trevligt. Trevliga människor det där! :)
Bröllopet, det som nog ingen undgått under helgen, tittade jag lite sporadiskt på. Middagen blev så seg så jag zappade mellan alla kanaler vi har och hittade....inget...att se på...Märks att det är sommar! Men Victoria var fin och jag längtar till mitt eget bröllop! ;) Dom såg verkligen kära ut, Daniel och Victoria.
Nu ska dottern kvällsfixas.
Kram