Idag är bara en sån där dag som man skulle vilja lägga sig under täcket och inte stiga upp.
Inte för att det är dåligt väder eller så, men jag är på ett uselt humör och är väldigt lättirriterad. Känner mig lite 'fräsig' idag!
Nåja imorgon är det säkert bättre...
Hade en faslig träningsvärk efter zumban i söndags. Jag brukar aldrig ha träningsvärk efter det, men jag tog i och för sig i ganska mycket och sen hade jag ju inte varit på några veckor heller. Jag hade ont i benen, rumpan och höfterna. Höfterna kan jag i och för sig förstå, för det blev en del vickande på höfterna. Nåja det är skönt att känna att man faktiskt gjort nånting.
På söndag är det zumba-time igen. Kanske på fredag också, om jag får plats. Håller tummarna för att någon avbokar.
Annars idag har jag och dottern varit på påskris-jakt. Vi hoppade i stövlarna och traskade i väg. Stövlarna visade sig vara välbehövliga. Vi gick genom mycket snö, hög snö och jag hade snö i stövlarna. Dottern tyckte det var lite jobbigt, men hon traskade på. Vi passerade den ena högen efter den andra.....med bajs. Och eftersom vi har både älgar och rådjur runt husknutarna så är det väl inte så konstigt att vi hittar spår efter dom också. Jag var mest orolig för att vi skulle råka stöta på en stor älg där i skogen, men det gjorde vi inte.
Men att hitta påskris var svårare än jag trott. Dom flesta buskar och träd hade redan haft besök av tidigare nämnda djur, och jag vill ju inte ha påskris som är påtuggat. Men jag hittade lite kvistar till slut.
Har också idag skyfflat kattbajs (mycket bajs blev det idag). Det ligger små prydliga högar av kattbajs överallt och nu när snön smälter så kommer dom fram. Och det är ju inte så trevligt att trampa i dom så jag tyckte det var lika bra att ta bort dom.
Har också hjälpt våren lite. Skottade ut lite snö på gruset så att det skulle smälta lite snabbare och trots att solen lyser med sin frånvaro så har det smält ganska mycket redan. Tog mig också an att hitta dotterns sandlåda som är begravd under en massa snö. Jag har hittat ena kanten än så länge, fortsätter en annan dag.
Såg att mitt ena blomland håller på att komma fram också och det hade kommit upp en liten del av nån blomma (kommer inte ihåg vad det var jag planterade där), så nu börjar det bli dags att skaffa nån sorts nät så inte rådjuren äter upp dom. Är ju inte så snyggt med en massa nät över alla blommor, men vad gör man?!
Sätter in en bild på en av älgarna som var på besök för några veckor sen.
Vårkramar
Sambon har haft in modemet till ålcom idag...
Jag vet inte vad dom gjorde, men det blev inte bättre.
Det går mer långsamt och plötsligt syns inte några bilder på min blogg. Okej det kanske inte är ålcoms fel, det kan ju faktiskt vara nåt med bloggsidan.
På ålcom påstår dom att bredbandet har blivit snabbare...ha...inte här i alla fall, snarare tvärtom.
Nåja....
Har jobbat idag och när jag kom hem så kände jag bara att jag måste ut på en promenad och få lite luft.
Frågade dottern om hon skulle med, men hon hade dykt ner i legolådan med sin pappa och farbror. Där tänkte hon stanna. Så jag fick gå ut på en promenad själv. I och för sig var det ganska skönt, ingen som stannade och slängde sig i nån snöhög, ingen som klagade på ont i benen och ingen som gnällde över att nån annan stannar hela tiden. Mmm...min familj är härlig men ibland lite onödigt jobbiga, i alla fall när man ska på promenad, ibland undrar jag varför dom kommer med över huvudtaget. Nåja jag fick en lugn och skön halvtimme för mig själv, dock började det att regna, men det gjorde inte så mycket, det var ganska skönt!
När jag kom hem slängde jag mig på golvet och gjorde situps, när jag ändå var på gång.
Dottern är i badet och jag ska just vaska upp henne. Hon kan dock sitta där i timmar om hon skulle få, trots att badkaret börjar bli för litet, men det verkar inte störa henne speciellt mycket.
Ikväll kommer Arn också. Jag hade inte alls tänkt att jag skulle se den serien, eftersom jag tycker att jag helt enkelt inte behöver se alla serier. Men så började jag se förra måndagen och nu måste jag nog se fortsättningen.
Sambon suckar över det förstås, men det är bra för att han helst skulle se på discovery dygnet runt. Vad är det med karlar och discovery??
Nu ska jag vaska guld, ja alltså min guldklimp förstås.
See ya!
Jaha det var den helgen det!
Varit på Zumba idag. Blev väldigt svettig, det rann t.o.m längs kinden, brukar inte göra det. Om det sen berodde på att jag inte varit på Zumba på 2 veckor det vet jag inte.
Men oj så skönt det var efteråt! Zumba I like!
Kroppsmässigt har det faktiskt hänt nånting. Dock på fel ställen. (kollade lite på mig själv i bastun i fredags och sambon tyckte nog att det hänt nånting). Rumpan och brösten försvinner medans magen envist hänger kvar. Men sen är ju magen det svåraste att få bort. Mera situps bara!
Byxorna börjar bli lite hängiga i rumpan, men BH:n sitter bra än så länge. Som sagt mer jobb med magen! Men det tar sig sa pyromanen!
Måste dock citera en gammal kollega, hon sa: Varför kan inte det här (magen) flytta hit (brösten)?
Annars har jag varit på 19 års kalas idag. Sambons bror fyllde 19. Tiden går fort, han var bara en liten plutt när jag träffade sambon, han borde ha varit 8. Ja jisses! Han har ändrat lite sen dess kan jag säga! haha
God natt mina vänner!
Just nu har vi vårat gudbarn Sarah här. Hennes föräldrar är till Sverige och handlar så hon har varit här hela dagen. Sarahs syskon är inhyrda hos andra. :)
Jag har jobbat idag så sambon har underhållit barnen tills jag kom hem. Eller kanske det är dom som har underhållit honom, inte vet jag...?! :)
Annars känner jag att mitt liv känns lite tråkigt! Det händer ingenting i mitt liv känns det som. Stampar liksom på samma ställe. Skulle behöva göra nånting riktigt kul!
Brudarna jag lagade på mässan har tänkt att vi ska fara alla och shoppa en dag i Sverige och göra nåt kul tillsammans. Det låter jätteskoj, men vi har lite svårt att hitta en helg som passar alla. Jag hoppas att det ska lösa sig så man har nånting att se fram emot!
Det känns som det händer saker i alla andras liv, men mitt står stilla!
Jag försöker få sambon med till prästen, men det verkar trögt just nu. Då skulle det hända nåt i mitt liv i alla fall och nånting kul också.
Missförstå mig inte nu, jag vill inte gifta mig bara för att det ska hända nånting. Jag tycker bara att det börjar bli dags för det när man varit tillsammans 11 år. Men som sagt jag får ingen respons. Karlar!!!
Ha en trevlig kväll mina vänner!
Sjätte dagen på jobb idag. Gick bättre än jag trott, men det är fortfarande 2 dagar kvar innan jag får ta det lite lugnt! Visst är jag trött och jag har inte riktigt tålamod med dottern. Det märks även på henne att hon varit mer på dagis och inhyst hos den ena och den andra. För lite tid med sin mamma helt enkelt.
Man ska inte jobba såhär mycket när man har en femåring att ta hand om när man faktiskt är lite ledig nån kväll. Det är bara så. Men ibland är det så och vi tar oss igenom det här också, även om man tycker det är lite jobbigt just då när man är i det!
Skulle sambon varit hemma skulle det ha varit en helt annan sak, då hade hon i alla fall sin pappa att vara med, men han har ju också jobbat!
Nä på torsdag och fredag blir det att mysa bara vi tre och INTE jobba!
Dock är jag lite besviken på båda tidningar. Inte en endaste liten frisyr i nån av tidningarna efter mässan?! Va?! Ingenting alls från modeshowen över huvudtaget. Det tyckte jag var dåligt!
På Nyans hemsida finns det några bilder och Ålandstidningen hade nån, men jag tycker i alla fall att det var dåligt! :(
Nu ska jag dricka lite te och så småningom blir det sängen. Ska jobba 9-19.30 imorgon. Behöver krafterna.
Sätter in en bild på min lilla plutt när hon var ca 9 månader! Är hon inte söt? :)
Sov gott mina vänner!
Varför? Jag bara undrar...Varför måste det komma en massa snö igen?
Igår var det ju så himla fint och man trodde att våren verkligen var på väg...på riktigt!
Haha där fick man för att man trodde det.
Alltså även om jag tyckt att det varit en bra vinter, en fin vinter och det har varit precis en sån vinter det ska vara så får det faktiskt räcka nu! Nu är jag trött på det här, nu vill jag ha blåsippor i backen och sol och fågelkvitter!
Snö snö ge dig av!!!
Trött är jag också, inte bara på snön utan rent allmänt sådär. Har jobbat 5 dagar i rad nu och har 3 dagar kvar. Har vaknat flera dagar redan klockan 6 på morgonen och inte riktigt somnat om förrän jag ska stiga upp. Det är inte så kul när man ska jobba mer än vanligt också. Men men, jag repar mig nog.
Huvudvärk har jag haft hela dagen och det beror väl på mycket jobb, dåligt med vätska och slarv med maten skulle jag tro.
Jag ska lägga mig tidigt ikväll så jag får lite extra skönhetssömn!
Bröllopsmässan är avklarad och allt har gått riktigt bra! :)
Var roligare än förra året och jag var riktigt nöjd med mina brudar. Dom blev så fina. Jag ska sätta upp bilder bara jag får in dom på datorn. Alla var på bra humör och allt löpte på bra!
Alla modeller blev så himla fina!
Jag vill passa på att tacka mina modeller som ställde upp! Tack så jättemycket!
Nu ska jag dricka lite varmt te och kolla Parlamentet, sen blir det sängen med STORT S!!!!
God natt mina vänner!