söndag 31 januari 2010

Vart tog den här dagen vägen?


Alltså vart tog den här dagen vägen?
Vi steg inte upp speciellt överdrivet sent i morse och jag tyckte vi var duktiga som var ute redan efter 11 på förmiddagen. Men timmarna har bara flugit fram idag.
Först var vi och skrann vid skolan, var ingen annan där förutom en som vi lurade dit...hehe. Men dottern var inte alls på humör för att åka skridskor idag fast hon sa att hon ville fara och åka. Hon bara satte sig ner eller kröp runt i snön runtomkring. Inte så kul tyckte jag, men så kan det vara ibland. Vi var väl där en stund, men sen gick vi hem igen, då med en mycket knarrig dottern som klagade på kallt om fötterna.
När vi kom hem ville dottern gå in, men jag var tvungen att skotta snö annars skulle det bli så himla jobbigt att skotta det om det kommer mera snö. Men hon gick in och jag blev ute och skottade. Gjorde nog av med nån kalori i alla fall, för det tog ju en liten stund det där.
När jag kom in var klockan redan över två så vi åt lite mellanmål och sen spelade vi lite spel. Efter det vattnade jag lite blommor och vek lite tvätt. När jag gjort det insåg jag att klockan redan var 4 och jag snart måste börja med middagen.
Och det var då jag tyckte att dagen bara runnit bort.
Skönt att det idag har varit lite humanare temperatur ute. Dom senaste dagarna har man ju inte riktigt velat vara ute p.g.a just kylan. Man förfryser tår och näsor och snoret klibbar fast i näsborrarna.
Vad jag förstått så ska kylan stanna ett tag till. Alltså jag har gärna vinter men då ska det vara mycket snö som nu, men det behöver inte vara så mycket kallare än -5. När det blir över -10 börjar det bli lite väl kallt!

Igår var jag på kalas till mamma. Hon fyllde 55 år!
Träffade två av mina 6 fastrar med respektive också. Alltid trevligt eftersom jag inte träffar dom så ofta.
Mina brorsbarn var där också. Lille S, som inte är så liten mera, han är bara för gullig alltså. Han är nu 10 månader och börjar bli så där härligt rolig. Skulle kunna sitta och titta på han hur länge som helst.
Vill också ha en liten bebis igen, min lilla skrutt är ju snart 5 och alltså ingen bebis mera även om hon vill låtsas vara det ibland.
Lägger in en bild på lille S, den är från hans dop i somras.

fredag 29 januari 2010

Kallt och ensamt

Blev just ensam. Dottern for i väg till kusinerna. Hon blir där över natten för jag ska jobba imorgon och sambon skutta i väg på jobb imorse. Efter jobb imorgon blir det kalas hos lilla mamma.
Hoppas att det är lite varmare ute imorgon. Idag har det varit lite väl kallt. Måste titta två gånger imorse när jag kollade temperaturen...den visade då -18 grader. Huga då vill man inte klä av sig och hoppa i duschen direkt, fast visst det är ju varmt i duschen, men inte när man kommer ut därifrån.
Hoppas det inte blir allt för kallt i sängen i natt, när varken sambon eller dottern är hemma. Får väl ropa på katterna för dom vill inte vara ute just nu. Dom har varit inne hela dagen och huset är intakt faktiskt. Men den lille Ragnar vet man ej hur det går. :) Han kan bli lite lätt rastlös om han är inne för länge och inte har sprungit av sig lite energi. Men som sagt, alla hushållspappersrullar och toapapper var hela, inga blommor på golvet. Det enda jag städat upp är en hög med kattsand som han sprättat utanför lådan. Duktig kisse!

Är ganska skönt att vara ensam ibland, men just nu skulle det nog vara ganska gosigt att ha dottern eller sambon hemma och krama på. Nu ska jag se hur duktig jag är på ordpussel, ska kolla på miljon lotteriet ett tag.
Trevlig helg!

torsdag 28 januari 2010

mycket gråt för nästan ingenting....


Dottern har säkert gråtit i 10 minuter för att en sak gick sönder som hon just gjort. Jag sa att hon skulle sätta den på bänken och sluta slänga med det. Hon fortsatte slänga med det och det resulterade ju i att det gick sönder då. Hon blev jätteledsen och jag sa: Vad var det jag sa! Men varför ska man lyssna på sin mamma för hon kan ju inte veta hur det kommer att gå. Eller hur?!
Till slut grät hon bara för att och jag sa att hon kunde sluta gråta nu, hon bara fortsatte så jag bar henne till sitt rum och sa att hon kunde stanna där tills hon slutat gråta.
Visst kan jag förstå att man blir ledsen för att nåt man gjort själv går sönder, men när man bara skriker och gråter för att man kanske är arg på sin mamma för det är hennes fel så tycker jag inte det är så kul. Men det är väl en sån grej som alla föräldrar går i genom... Antar jag!
Sätter i alla fall in en bild när hon är lite gladare!

onsdag 27 januari 2010

Ont i nacken...


Sitter just nu med vetekudden runt nacken. Fick så ont i nacken på eftermiddagen, har försökt gått och tänjt lite och sådär, men det har inte riktigt hjälpt. Så nu blev det vetekudden.
Vet inte om jag kanske gjorde nåt tokigt på träningen i dag. (?)
Har idag fixat medlemskort på Avancia, så nu ska här bli tränas av. Får se när det passar bara, sambon far ju på jobb snart igen och då måste jag eventuellt ha barnvakt. Kanske det går att ha henne med men jag har en känsla av att jag inte riktigt får vara i fred då. Nåja, det där fixar sig nog skulle jag tro.
Har annars idag, efter träningen, sprungit runt på stan. Fixat present åt lilla mamma, kan ju dock inte säga vad det är eftersom lilla mamma läser min blogg. :) Men jag hoppas och tror att hon blir glad.

Sambon har tänt en brasa, efter att jag sa att det är så ruggigt när det stormar såhär där ute. Han tycker bara det blir varmt här hemma men jag fryser alltid. Är lite svårt det där sen att reglera. Men å andra sidan kan jag elda och ha hur varmt jag vill när han är på jobb.
Blås inte bort där ute nu! Om ni nu mot förmodan absolut måste ut i detta väder...
Katterna är ute, hoppas inte dom blåser bort bara...Nåja jag hoppas dom har vett att gå och gömma sig nånstans.

lördag 23 januari 2010

Typiskt!

Suck alltså! Jag och vännen L hade bestämt att vi skulle äta middag tillsammans idag. Vi har inte träffats på skitlänge och jag skulle verkligen vilja snusa lite på min gudson. Men icke blev det idag heller. Dotter började klaga på ont i magen igårkväll, men jag tänkte att det bara var nåt övergående. Hon verkade ändå ganska normal. Men i morse vid 04.30 måste hon upp och spy. Jippi...nooot!
Så idag har vi bara varit hemma. Blev ju ingen skridskoåkning idag heller då p.g.a spysjukan. Hon har nog varit uppe idag och lekt och jag har inte fått gjort nånting annat än spela och leka med henne. Hon har t.o.m ätit lite mysli och nån surskorpa, druckit lite blåbärssoppa och hon ville ha lite godis. Men efter hon ätit lite godis och druckit saft så sa hon att det blev tokigt i magen igen, så riktigt bra är det inte. :(

Var på switching i onsdags från jobbet. Riktigt kul faktiskt! Skulle kunna tänka mig att gå på det faktiskt. Tog kanske inte i så mycket som jag skulle ha kunnat, men eftersom det var första gången och jag verkligen inte gjort nånting alls på 4 veckor minst och jag dessutom varit förkyld i flera veckor och fortfarande inte är helt hundra frisk så tog jag i sådär lagom. Men jag tog i tillräckligt för att ha träningsvärk dagen efter. Mest hade jag ont i rumpmuskeln och armarna, främst biceps.
Nu är jag peppad att träna mera, så nu ska jag bli medlem på Avancia har jag tänkt och jag vet att vännen L och även några på jobbet följer med om jag vill ha sällskap. På jobbet har vi eventuellt tänkt fara på nåt corepass också. Känns bra det här!

Usch vad slapp man är idag. Sambon är duktigt rastlös just nu. Måste nog hitta på nåt nu!
Ha det!

tisdag 19 januari 2010

En dyr dag med lite motion...

Idag har vi rännt på stan halva dagen. Hade lista på allt vi skulle göra.
Vi började med att fara till Sviby och hämta ett paket på posten, bildelar till volvon.
Sen for vi vidare till Gottby tapet & matt. Beställde tapeter till dotterns rum och det andra sovrummet som ett eventuellt blivande barn ska bo i. Svårt att bestämma tapeter till nån som inte finns. Blev en neutral tapet som man sen kan sätta en bård eller så på.
Måste bara berömma Tuija (?) på Gottby tapet & matt. Hon kan verkligen det där. Hon ger förslag och säger vad hon tycker skulle passa. Till skillnad från andra ställen där man knappt ser personalen.
Sen vidare till Motorcompany för mer bildelar till volvon. Sambon fixar nu så snart kanske jag har bil igen. Eller bil har jag ju haft, men jag har bara inte fått köra med den p.g.a en viss besiktningsman som bara måste vara lite extra petig med en sak som egentligen inte var så stor gerj men som blev en stor grej...hmmm...ja men iaf snart ska jag väl kunna köra igen..hoppas jag!
Sen bar det iväg till Sportcenter för att kolla skrinnskor (hur stavas det egentligen?). Det var lite folk i butiken, men fast det blev personal ledig så var det ingen som kom och frågade om vi ville ha nån hjälp. Efter ett tag kom det i alla fall en kille och frågade om han kunde hjälpa till. Det var främst skrinnskor till dottern vi letade efter, men dom hade minsta storleken 35 och det fanns inte begagnade heller där. Vi for alltså vidare.
Blev City sport och cykel istället och där kan man kalla det service i alla fall. Han är alltid glad och hjälper till. Vi hittade faktiskt ett par nya till dottern för en ganska rimlig peng, dom hade begagnade där men alla var för stora. Även sambon fick sig ett par nya och han bytte även in sina gamla. Jag trodde att skrinnskor var jättedyra, men jag tyckte inte att det var så farligt dyrt.
Sen blev det minimarket och nya inneskor till mig. Jag ska ju börja träna imorgon och jag kom på att jag inte har några inneskor alls. Även dottern hade växt ur sina stövlar så det blev ett par nya såna också.
Sen skulle sambon ha några grejer som han behövde när han skulle fixa bilen och sen blev det iväg hem.
Efter vi ätit lite efter vi kommit hem bar det av till skolan för att åka skrinnskor. Sambon fick jätteont i fötterna efter bara en liten stund men jag och dottern åkte på. Jag skrann nog i 40 minuter utan att få speciellt ont i fötterna, konstigt nog. Dottern var väldigt duktig för att åka andra gången. Dom åkte på dagis en dag och hon tyckte det var så kul. Det gick inte så fort för henne, men hon trippade långsamt fram och försökte faktiskt. Jag har tyvärr inga bildbevis för jag glömde ju kameran.
Var rktigt skönt att vara ute en stund med mycket kläder och hålla sig igång, vi måpste absolut fara igen snart.
Imorgon ska jag med alla mina kolleger och prova på lite switching. Vi ska börja gå på onsdagmornar och prova på lite olika träningsformer. Bara för att komma igång lite. Dom flesta är positivt inställda faktiskt. Jag är väldigt positivt inställd, jag tycker det är bra att vi ska få träna på onsdagmornar tillsammans. Oftast är man så trött på kvällarna när man slutat jobbat så man inte orkar fara på nåt, men som det känns nu ska jag verkligen skärpa mig och hålla igång lite. Idag åkte jag ju skrinnskor i 40 minuter så det var allt lite träning i alla fall.
Oj nu blev det långt! :)

söndag 17 januari 2010

kallt...


Är det inte lite kallt? Jag menar trots att temperaturen inte är så himla kall?!
Mina händer är iskalla, har eldat en brasa, men det känns ändå kallt!
Hu!
Vilken tur att sambon kommer hem inatt. Undrar varför det alltid känns varmare när han är hemma?!