Tog på mig ett par byxor i dag som jag inte haft på ett tag. Dom har inte varit för små tidigare, ganska lagom skulle jag säga. Men idag har jag bara dragit upp dom hela tiden och dom såg en aning hängiga ut i rumpan.
Just nu känner jag mig inte alls som jag skulle ha blivit nå smalare, men tydligen har ju nånting hänt sen jag hade dom där byxorna senast. Men det är ju kul att det händer nånting fast det inte syns sådär annars.
Måste ju mäta och väga mig i dag också bara för att kolla.
Viktmässigt så har jag inte ändrat alls sen jag började träna på allvar för 2 månader sen. Midjemåttet har ändrat med 3 cm minus. Dom försvann första månaden men nu har jag stått stilla senaste månaden. Mina lår har däremot minskat även den senaste månaden, bara med 1 cm men ändå. Så totalt har jag tappat 2 cm runt låren på 2 månader.
Jag har inte lagt så stor vikt på, ja just det vikten, eftersom jag egentligen inte väger för mycket, jag vill bara ha bort lite på magen. Och att konditionen blir bättre är ju bara positivt!
Jag fortsätter kämpa.
Jag skulle laga en sallad till middagen. Skulle ha i fetaost, men hade lite problem med burken. Den ville inte gå upp hur jag än försökte vrida av locket. Så jag tog disktrasan som var lite fuktig, brukar vara bra för då får man ju lite annat grepp. Tydligen fick jag lite för bra grepp eller så inte, men burken fick jag upp och jag slant när den for upp så jag hade fetaost över hela mig och köksgolvet också. Snacka om att vara inoljad! :)
Känner att jag har lite början till huvudvärk. Hoppas det inte blir nåt mer!
Kanske det är kroppen som tycker att det kommer att bli så mycket dom kommande dagarna att den säger ifrån redan nu. Vad vet jag?!
Har vart ledig idag, men sen blir det jobb 8 dagar i rad. Inte så kul, men ibland blir det så.
Vi ska ju vara med på bröllopsmässan på Alandica i helgen och jag ska laga tre brudar. Det ska bli kul! Men inte så kul att jobba både lördag och söndag när man vanligtvis inte gör det.
Jupp jupp...
tisdag 16 mars 2010
söndag 14 mars 2010
Inget gottis mer på ett tag....
Det känns som man ätit bara kakor och tårta och sånt i flera dagar nu. Känner mig som en padda och vill absolut inte mäta midjemåttet för det lär inte vara - 3 cm längre...Snarare tvärtom!
Idag har vi varit på 1 års kalas till Scott! Storebrors yngsta.
Så det blev ju lite kakor och gott där också....Jo jag vet man behöver inte äta fast det finns...Men det är ju så gott!
Nåja nu blir det inte alls nånting förrän sambons brorsa fyller år i slutet på månaden. Jag har ju försökt hålla mig till bara en dag i veckan, men nu ska jag hålla mig helt fram till E´s kalas. Får se om det går.
Det där med träningen har ju varit lite sämre också den senaste veckan. Men jag har i alla fall idag varit på en 45 minuters promenad och sen blev det lite situps efter det. Imorrn är det nya tag igen! Basta!
Nu blir det soffan en stund och sen blir det nog sängen med en bok...
Lägger in en bild på dagens födelsedagsbarn.
onsdag 10 mars 2010
5-års dag
Idag fyller lilla skruttan 5 år!
Att det redan gått 5 år är ju helt otroligt!
Vi har inte haft kalas ikväll eftersom jag jobbade till halv 6 och jag skulle dessutom inte ha orkat haft nåt kalas. Så det blir på fredag istället! För dottern spelar det nog ingen roll, så länge hon får paket. :)
Har sovit jättedåligt tre nätter nu och känner mig helt slut.
Visst både dottern och katterna har haft del i det dåliga sovandet, men inte bara. Jag vet inte, men jag har så himla svårt att somna om om jag måste gå upp av nån anledning på natten. Hur ska man lära sig det? Att somna om lätt menar jag.
Nu ska jag slöa framför tv:n. Somnar antagligen där. Borde väl gå och lägga mig i sängen istället före jag somnar på soffan.
Lägger in en bild på dottern när hon var riktigt nyfödd.
söndag 7 mars 2010
Oj oj oj...
Har haft barnkalas idag! Alla barnen for hem för en timme sen och det kom ett plötsligt lugn över hela hemmet. Sex tjejer kan verkligen föra liv när dom sätter den sidan till. Men dom hade så himla kul!
Dottern var jättenöjd med kalaset och sa att det hade varit toppen! :) Dock ratade hela barnaskaran mina cupcakes som jag försökt mig på och nu i efterhand så kanske man borde ha lagat mindre såna istället. Dom blev ganska mäktiga så jag förstår dom nog lite. Jag tog det inte så hårt, man vet till en annan gång.
Igår var vi på dop! Lilla Emil blev döpt och vi hade fått äran att bli faddrar. Trevligt! :)
Allting skedde i hemmet och allt gick hur bra som helst. Nackdelen var att det blev så himla varmt och Emils pappa tyckte att vi nog måste elda i spisen lite. Konstigt nog fick han inget medhåll! :)
Vi var några som blev kvar efter dopet också och blev bjudna på lyxmackor med bland annat oxfilé i. Mumsigt var det!
Idag känner jag mig som en riktig soffpotatis. Har blivit gottis två dagar i rad i och med att vi haft kalas idag och dop igår. Och jag kommer inte att komma mig i väg till avancia den här veckan förutom onsdag när vi tränar från jobbet. Men jag ska försöka ta mig ut på en runda ikväll efter middagen och kanske jag kör lite hemmaträning den kommande veckan. Blir mycket kalasande nu framöver. Hela mars april och maj är det födelsedagar titt som tätt. Måste nog hoppa över bakverken tror jag för annars kommer dom där tre centimetrarna att vara tillbaka på nolltid.
Imorgon är det tillbaka till verkligehten igen också. Slut på semestern! En vecka går alltför fort och jag skulle utan problem kunna vara ledig en vecka till. Nåja det blir nog bra bara man kommer på jobb. Tror vi skulle ha långhårskurs imorgon.
Nu blir det en liten stund på soffan innan middagen.
torsdag 4 mars 2010
Semester dag 3 och 4
Dag 3 av semestern:
Började dagen med att träna på avancia. Blev push den här gången och jag har träningsvärk idag.
Efter det var jag till banken och pratade fonder.
Var och handlade.
Kom hem och åt lite lunch och sen var jag upp en sväng på vinden och fortsatte gå igenom kläderna som jag började med på måndagen.
Hämta dottern på dagis.
Sen tog jag en sista tur på vinden. Det slutade med att jag hade fått ihop 3 kassar till emmaus och 2 kassar som var fläckiga eller hade konstig form eller inte var så fina som blev trasor. Dock är det ändå massor av kläder kvar. Men förhoppningsvis ska dom komma till användning...nån gång.
På kvällen var vi ut en sväng och då kände jag mig som barna i bullerbyn när dom var ut och gick i snöstormen och måste gå in till skomakare snäll. Det behövde inte vi göra dock. :)
Semester dag 4:
Idag har det blivit lite hit och dit. Började dagen med att vara lite seg och löste lite korsord.
Klockan 11 dök lillebror J upp. Han ville bli klippt för han skulle på partaj på lördag. (semester, vad är det för nåt?) Snäll som jag är så ställde jag ju upp. Efter det blev det att göra stan. Var till emmaus, kollade in söta saker (butiken alltså), handlade doppresent åt vårat blivande gudbarn, köpte en ny mascara, köpte present åt dottern, inhandlade lite diverse på lisco, bl. a en lottolapp, (vi hade ju vunnit en hel euro på förra lappen, början på en miljon kanske?! ) och sen blev det sparis. Där blev det rätt dyrt men vi handlade ju ganska mycket till dotterns födelsedag. Men vi glömde en del så vi fick fara in till kea på vägen hem.
När vi kom hem blev det middag och efter det hamnade jag här jag sitter just nu.
Ska på zumba ikväll med vännen L och efter det blir det nog inte så mycket mera. Har ju som sagt ganska mycket träningsvärk från igår så vi får väl se hur det går på zumban ikväll.
Igår skulle jag och sambon se på film, men jag somnade efter en halvtimme och sambon tyckte jag var urtråkig. Men vaddå jag var ju trött. Jag undrar hur många filmer jag sett bara början på?! Kanske jag skulle ta tag i det och se dom filmerna nån gång igen?! Hela filmen då...
Började dagen med att träna på avancia. Blev push den här gången och jag har träningsvärk idag.
Efter det var jag till banken och pratade fonder.
Var och handlade.
Kom hem och åt lite lunch och sen var jag upp en sväng på vinden och fortsatte gå igenom kläderna som jag började med på måndagen.
Hämta dottern på dagis.
Sen tog jag en sista tur på vinden. Det slutade med att jag hade fått ihop 3 kassar till emmaus och 2 kassar som var fläckiga eller hade konstig form eller inte var så fina som blev trasor. Dock är det ändå massor av kläder kvar. Men förhoppningsvis ska dom komma till användning...nån gång.
På kvällen var vi ut en sväng och då kände jag mig som barna i bullerbyn när dom var ut och gick i snöstormen och måste gå in till skomakare snäll. Det behövde inte vi göra dock. :)
Semester dag 4:
Idag har det blivit lite hit och dit. Började dagen med att vara lite seg och löste lite korsord.
Klockan 11 dök lillebror J upp. Han ville bli klippt för han skulle på partaj på lördag. (semester, vad är det för nåt?) Snäll som jag är så ställde jag ju upp. Efter det blev det att göra stan. Var till emmaus, kollade in söta saker (butiken alltså), handlade doppresent åt vårat blivande gudbarn, köpte en ny mascara, köpte present åt dottern, inhandlade lite diverse på lisco, bl. a en lottolapp, (vi hade ju vunnit en hel euro på förra lappen, början på en miljon kanske?! ) och sen blev det sparis. Där blev det rätt dyrt men vi handlade ju ganska mycket till dotterns födelsedag. Men vi glömde en del så vi fick fara in till kea på vägen hem.
När vi kom hem blev det middag och efter det hamnade jag här jag sitter just nu.
Ska på zumba ikväll med vännen L och efter det blir det nog inte så mycket mera. Har ju som sagt ganska mycket träningsvärk från igår så vi får väl se hur det går på zumban ikväll.
Igår skulle jag och sambon se på film, men jag somnade efter en halvtimme och sambon tyckte jag var urtråkig. Men vaddå jag var ju trött. Jag undrar hur många filmer jag sett bara början på?! Kanske jag skulle ta tag i det och se dom filmerna nån gång igen?! Hela filmen då...
tisdag 2 mars 2010
Semester, dag 2
Sov lite längre idag, dottern skulle inte till dagis.
Steg upp vid 9 tiden, käkade frukost.
Målade dörrkarm/smyg/listen en gång till. Nu tror jag att den är färdig.
Varit och badat med dottern till Mariebad. Hon börjar bli riktigt duktig på att simma, bara hon vill alltså. Försöker till och med att dyka. Sen lekte hon pajas med tanterna från vattengympan, istället för att klä på sig. Dom tyckte ju att hon var söt i alla fall. :)
Efter vi kom hem blev det inte så mycket annat än tidningsläsning. Nu är jag uppdaterad om allt vad kyrkbränder och nya flaggdagar heter.
Tänkte att jag skulle hunnit med lite genomgång av barnkläder idag också, men jag tar det imorgon. Nu hamnade jag ju här och jag och dottern ska just fara iväg på våran så kallade bb-träff. Vi kallar det fortfarande bb-träff fast våra barn fyller 5 år nu inom några veckor. Tycker det är kul att vi som var i samma grupp när vi väntade barn fortfarande träffas. Många av oss var faktiskt på BB samtidigt.
Så nu ska jag börja få dottern att klä på sig (det kan ta sin lilla tid) sen blir det att slira iväg till Jomala.
Steg upp vid 9 tiden, käkade frukost.
Målade dörrkarm/smyg/listen en gång till. Nu tror jag att den är färdig.
Varit och badat med dottern till Mariebad. Hon börjar bli riktigt duktig på att simma, bara hon vill alltså. Försöker till och med att dyka. Sen lekte hon pajas med tanterna från vattengympan, istället för att klä på sig. Dom tyckte ju att hon var söt i alla fall. :)
Efter vi kom hem blev det inte så mycket annat än tidningsläsning. Nu är jag uppdaterad om allt vad kyrkbränder och nya flaggdagar heter.
Tänkte att jag skulle hunnit med lite genomgång av barnkläder idag också, men jag tar det imorgon. Nu hamnade jag ju här och jag och dottern ska just fara iväg på våran så kallade bb-träff. Vi kallar det fortfarande bb-träff fast våra barn fyller 5 år nu inom några veckor. Tycker det är kul att vi som var i samma grupp när vi väntade barn fortfarande träffas. Många av oss var faktiskt på BB samtidigt.
Så nu ska jag börja få dottern att klä på sig (det kan ta sin lilla tid) sen blir det att slira iväg till Jomala.
måndag 1 mars 2010
Första semesterdagen...
Dag 1 av semestern har kommit och gått.
Detta har jag gjort:
- målat en dörrkarm/smyg/list som borde varit målad för längesen
- tagit en promenad till posten i snöslaskrusk och modd
- vikt och hängt upp tvätt
- plockat ur diskmaskinen
- storstädat dotterns rum, vilket betyder att jag slängt och plockat bort en massa saker som inte används längre
- börjat plocka igenom alla barnkläder på vinden, hittills har det blivit två kassar till emmaus, en kasse som blir trasor eller bortslängt, men jag är inte klar ännu
Blev bjudna på middag till sambons mormor och morfar, fisksoppa stod på menyn. Nice!
Sambon har tillsammans med sin pappa murat en vägg som ska vara bakom spisen på vinden. Och dessutom har dörrarna till två av sovrummen kommit upp. Snacka om att så lite kan göra så stor skillnad.
En bra början på veckan skulle jag säga.
Detta har jag gjort:
- målat en dörrkarm/smyg/list som borde varit målad för längesen
- tagit en promenad till posten i snöslaskrusk och modd
- vikt och hängt upp tvätt
- plockat ur diskmaskinen
- storstädat dotterns rum, vilket betyder att jag slängt och plockat bort en massa saker som inte används längre
- börjat plocka igenom alla barnkläder på vinden, hittills har det blivit två kassar till emmaus, en kasse som blir trasor eller bortslängt, men jag är inte klar ännu
Blev bjudna på middag till sambons mormor och morfar, fisksoppa stod på menyn. Nice!
Sambon har tillsammans med sin pappa murat en vägg som ska vara bakom spisen på vinden. Och dessutom har dörrarna till två av sovrummen kommit upp. Snacka om att så lite kan göra så stor skillnad.
En bra början på veckan skulle jag säga.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)