fredag 27 januari 2012

Ultraljud och förkylning

I onsdags var vi på ultraljud. Å jag längtade så att få se lilla pyret i magen...
Jag kan ju säga med en gång att h*n såg helt normal ut, inte två huvuden eller så och jag såg ingen liten snopp heller. =) Vi tog heller inte reda på vad det var, men jag tror ändå att det är en pojke.
Annars var allt normalt, doktorn sa att allt såg bra ut och nästa ultraljud skulle bli i vecka 37. Beräknad födelsedag blev 28 juni så det ändrade bara på 2 dagar.
Det var iaf härligt att se h*n och se att h*n mår bra. Rörde på sig lite, sparkade med benen och satte upp både pekfinger och tumme. Härligt!

Mindre roligt var väl att mannen blev förkyld igen på tisdagen. Dottern och jag började också känna oss lite förkylda på onsdagen. På onsdagkväll hade dottern stegring och jag har varit både täppt och rinnig i näsan, idag har väl varit värst. Mannen börjar väl bli som vanligt igen och dottern är lite snorig men uppe iaf.
Ska dessa sjukdomar aldrig försvinna??
Jag har ju klarat mig ända tills nu, men dottern och mannen är ju inne på sin andra omgång förkylning i år. Vi är bara i januari ännu...

Nu ska jag tydligen måla i målarbok, skulle behöva reda upp i köket...men målarboken lockar mera just nu...
Trevlig helg!

1 kommentar: