måndag 24 oktober 2011

2 månader....

...till julafton!
Känns ändå rätt länge, men det kommer att gå i rasande fart.
Jag har än så länge inte köpt nån julklapp, men jag är inte så stressad över det (fråga mig om en månad så svarar jag säkert nåt annat).
Blir nog inte så många julklappar i år. I vår familj har vi bestämt att inte köpa åt vuxna mer, eftersom alla har det mesta och det dom vill ha är så dyrt att man inte har råd att köpa det. Alla köper ju det dom vill ha ändå. Det finns väl både för och nackdelar med detta (som det finns med allt). Det är visserligen rätt tråkigt att det inte blir så mycket julklappar, men å andra sidan tycker jag att det känns fjantigt att man ska köpa nåt bara för att köpa, det blir ju många gånger en stress att man måste ha nåt till alla och då kanske det blir nån grej som hamnar i en låda, vilket jag tycker att känns lite onödigt. Och julklappar är ju bara en del av julen. Det finns ju så mycket annat på julen som är bra och roligt och trevligt! Maten, godiset och gemenskapen till exempel, det är väl minst lika viktigt.
Och julen är ju barnens högtid så då tycker jag att barnen ska få lite julklappar.
Man är ju inget barn mera, det är väl bara att inse när man just fyllt 30. ;)
Jag fick inte speciellt många julklappar senaste julen, men jag var nöjd ändå, för jag fick vara med min familj. Och det är ändå det viktigaste av allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar