fredag 14 oktober 2011

Helg...


...är det för många, men jag ska jobba imorgon så jag tar helg efter halv 3 imorgon....om jag har tur!
Vi har nämligen ett nytt kassasystem på jobbet och vi har väl haft det några veckor, men vi måste göra nånting fel eller så är det fel på kassasystemet (troligtvis :)). Jag och mina kollegor har flera dagar stått efter arbetstid och försökt få ihop det, för allt som oftast stämmer inte siffrorna överens. Verkar vara ett ovanligt krångligt kassasystem! Men vi lär oss alla dagar nya saker! Idag var det väl mitt fel att allt blev lite tokigt för att jag räknade fel, men det var bara för att min kollega hade skrivit siffrorna så konstigt...Så vi delade väl på felet kan man säga. Huvudsaken är att allt blev rätt till slut!

Kände hur trött och på dåligt humör jag var på när jag kom hem, dessutom hann jag knappt se min man. Vi möttes nästan i dörren. Han skulle hjälpa sin bror med nånting så jag antar att jag sover när han kommer hem. Jag är ju visserligen van att han inte är hemma, men det skulle ju vara kul att se honom när han faktiskt är hemma. Humöret blev inte bättre av det så nu sitter jag här och funderar starkt på att vrida i mig en påse godis eller nåt. Men det är ju såååå onyttigt och jag hade ju faktiskt tänkt att jag skulle försöka vara lite nyttigare....Jag ser bara min syster framför mig när jag tänker att jag ska vrida i mig en påse godis...jag undrar varför??!!! ;) Hon står där och bannar mig med pekfingret och säger nej nej Pamela inte äta godis! :)

Ja men trevlig helg då! :)

1 kommentar:

  1. Haha systeryster! Jag tror nog inte jag skulle stoppa dig om du skulle vrida i dig en påse godis, men jag vet hur man brukar må efter man ätit något onyttigt. Sjukt besviken på sig själv och med massa dåligt samvete.
    Men det är väl som alla ni brukar säga till mig, man får äta ibland, även fast jag har bestämt mig för att aldrig äta :)
    Kram på dig syster!

    SvaraRadera