tisdag 27 december 2011

Oj oj...


Här har det inte hänt mycket på flera veckor.
Har inte haft motivation eller ork till att skriva nånting här på ett tag. Känns lixom onödigt att skriva en massa tjafs som ändå ingen läser, eller tycker är intressant att läsa.

Julen har varit och farit trots bristen på snö och kallt! Måste ju allvarligt talat säga att det inte alls kändes som julafton när jag vaknade på julaftonsmorgon. Även om det blev en bra dag med mycket mat och skratt. Nu är jag så less på julmat så idag lagar mannen pizza till middag.

Julafton firades här hemma i år. Mina föräldrar, mina tre yngre syskon, mannens föräldrar och hans 2 bröder och mannens mormor och morfar var här under kvällen med oss. Sammanlagt var vi 14 stycken. Precis som det ska vara på julafton!

Juldagen firades hos mina föräldrar och då var även min äldre bror och hans tre barn med och min mormor och morfar (mannens familj var inte med ). Det blev en ganska slapp dag med godis, glögg och mera julmat! Vi åkte hem relativt tidigt eftersom vi alla vara ganska trötta.

Annandag Jul åt vi middag hos mannens mormor och morfar. Gissa vad vi åt? Just det, julmat... Nu är jag sååååå trött på julmat och vill inte se nån förrän nästa år.
Dessutom får det vara nog med allt godis och kakätande.
Det har varit alldeles för mycket kakor och godis och alldeles för lite träning den senaste tiden, måste bli ändring på det.

Nu ska jag jobba tre dagar och sen är det nyårsafton. Ett nytt år igen!

Önskar alla mina läsare ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

onsdag 7 december 2011

Snö?

Eftersom snön lyser med sin frånvaro, även om det snöat lite de senaste dagarna, så måste jag ju sätta in nån bild på hur det såg ut den här dagen för ett år sen. Det var rätt mycket snö då och nog måste ni väl hålla med om att det ser mysigt ut?! :)

söndag 20 november 2011

Trött

Är så himla trött just nu.
Igår till exempel sov jag 1½ timme på soffan innan middagen, sen somnade jag ändå på soffan före jag gick och lade mig och sen sov jag hela natten och sov till 10 imorse...
Jag hoppas att det inte är nån förkylning som är på gång. Men jag blir ju inte förvånad om jag blir förkyld eftersom jag är omgiven av förkylda människor både hemma och på jobbet och hos bekanta.
Jag tycker ju att jag borde var lite förskonad eftersom jag var så himla mycket förkyld förra vintern. Då var jag förkyld november, december, januari och februari med lite mellanrum däremellan. Sen var jag förkyld i april igen. Nu har jag inte varit förkyld sen dess så det är väl bara en tidsfråga.
Men vänta bara, mannen åker på jobb om en och en halv vecka och då blir säkert förkyld!

tisdag 15 november 2011

November

Ja det är november och vädret är ganska trist, även om solen faktiskt visat sig i två dagar nu.
Nu har termometern krupit under nollan, så kanske det kommer snö snart... I fjol den här tiden var det ju rätt vitt redan. Inte för att jag vill ha snö riktigt än, men det blir ju lite ljusare då i alla fall.

Middagen med gänget blev som vanligt god och vi hade trevligt! Dock tyckte jag att alla verkade lite slöa och trötta. Men ibland är det ju så. Huvudsaken var ju att vi hade skoj ändå. Eftersom vi var några som hade barnen med så blev det inte så jättesent.

Föra veckans torsdag var vi från jobbet med på Damernas afton. Vi lagade modeller hela dagen och jag måste nog säga att jag var rätt nöjd med mina frisyrer. Modellerna var med och visade kläder på modevisningen sen. Dessutom hade tre av mina kolleger gjort lite extremare frisyrer som också visades upp.

Senaste helgen var familjen plus bästaste vännerna till Caribia i Åbo och badade så vi fick simhud mellan tårna.:)
Vännernas yngsta son, vårat gudbarn alltså, blev hemma eftersom han var så hostig. Egentligen kanske våran dotter borde varit hemma hon med, men det var ju för hennes skull vi for. Hon var också jätteförkyld och hostig. Men det gick relativt bra i alla fall. Vi badade och badade och badade! Lördagkväll låg hela familjen i sängen före 21.00 och det händer ju inte speciellt ofta kan man ju säga.

Dock har dottern varit hemma från dagis nu både måndag och tisdag. Eftersom jag ändå varit ledig så kändes det så dumt att skicka henne till dagis med den förkylningen som hon har haft. Nu mår hon lite bättre även om hon fortfarande är förkyld. Men imorgon åker hon till dagis som vanligt!
Håller tummarna för att jag och mannen klarar oss utan förkylning, men jag antar att risken är ganska stor att vi får en släng av det.

Golvet i tv-rummet på vinden är nu slipat och lackat 2 gånger. Det tar sig :)! Dessutom pratar mannen om att tapetsera inom en snar framtid, han mumlade nåt om att han ville ha det färdigt före jul. Se där! :) Har en tapet till att beställa och det ska vi försöka få gjort den här veckan. Det jobbiga är ju att det är en massa lister som ska sättas på plats och lite som ska målas och sånt tar ju lite tid....Nåja, men det går ju framåt i alla fall!

onsdag 2 november 2011

BLOGGTORKA


Verkar vara fler än jag som har bloggtorka just nu. Flera av dom bloggar jag läser har inte uppdaterat på flera dagar, som mig då, fast det är ju nästans veckor sen jag skrev nåt senast.
Har bara den senaste tiden inte haft nåt intressant att skriva om.
Det har liksom inte hänt så mycket speciellt i mitt liv den senaste tiden.
I framtiden kommer det väl att hända lite mer bl.a:
- festmiddag med gänget på lördag, ser vi fram emot :)
- från jobbet ska vi vara med på Damernas afton, där vi ska laga x-antal modeller som ska gå modevisningen.
- liten minisemester med familjen och bästaste vännerna, vi åker till Badhotellet Karibia i Åbo
- mannens morbror kommer på besök från Växjö över lilla jul helgen ( på Åland firar vi lilla jul första advent helgen, alltid på lördagen samma helg som första advent, barnen får en liten julklapp och ibland har man lite julmat)
- samma helg som lilla jul och morbrorbesök är det även rådjurshippa, men den vet vi inte hur vi gör med ännu...

Ja som sagt lite mer kanske det händer i framtiden. Dessutom är mannen hemma 4 veckor och förhoppningsvis ska golvet i tv-rummet på vinden på färdigt och kanske även det kommer upp en tapet på väggen. Ååååå, vad jag skulle vilja få det färdigt där uppe!

Hoppas ni har en bra höst där ute!
Höstkramar

måndag 24 oktober 2011

2 månader....

...till julafton!
Känns ändå rätt länge, men det kommer att gå i rasande fart.
Jag har än så länge inte köpt nån julklapp, men jag är inte så stressad över det (fråga mig om en månad så svarar jag säkert nåt annat).
Blir nog inte så många julklappar i år. I vår familj har vi bestämt att inte köpa åt vuxna mer, eftersom alla har det mesta och det dom vill ha är så dyrt att man inte har råd att köpa det. Alla köper ju det dom vill ha ändå. Det finns väl både för och nackdelar med detta (som det finns med allt). Det är visserligen rätt tråkigt att det inte blir så mycket julklappar, men å andra sidan tycker jag att det känns fjantigt att man ska köpa nåt bara för att köpa, det blir ju många gånger en stress att man måste ha nåt till alla och då kanske det blir nån grej som hamnar i en låda, vilket jag tycker att känns lite onödigt. Och julklappar är ju bara en del av julen. Det finns ju så mycket annat på julen som är bra och roligt och trevligt! Maten, godiset och gemenskapen till exempel, det är väl minst lika viktigt.
Och julen är ju barnens högtid så då tycker jag att barnen ska få lite julklappar.
Man är ju inget barn mera, det är väl bara att inse när man just fyllt 30. ;)
Jag fick inte speciellt många julklappar senaste julen, men jag var nöjd ändå, för jag fick vara med min familj. Och det är ändå det viktigaste av allt!

onsdag 19 oktober 2011

Utmanad

Tydligen har jag blivit utmanad av lillstrumpa! ;) Måste väl anta utmaningen då...

1. När ingen ser eller hör mig… kanske jag släpper en fis (är ju trots allt ganska naturligt )
2. Jag går aldrig hemifrån utan... nycklar?!
3. Min blogg heter som den gör för att jag… är Pamsan helt enkel
4. Om jag vågade skulle jag…hoppa fallskärm
5. Om tio år kommer jag att... ha 2 barn till (hoppas jag) och vara 40 år...


Jag utmanar Linda E-J och Susy... :)