torsdag 30 juni 2011

Händer både det ena och andra...

Tiden räcker som vanligt inte riktigt till!
Började jobba igen i måndags efter en 2 veckors semester med ganska dåligt väder, i alla fall för det mesta. I måndags var det strålande sol och varmt och har varit det sen dess. Som att det inte tog emot att gå på jobb ändå. Nåja, det brukar bli bättre bara man kommit sig dit, vilket det gjorde även den här gången.

Senaste helg var det ju midsommar och den firades som vanligt på Bastö på stugan med vänner och bröder och en syster. Vi hade som vanligt väldigt trevligt och fruktansvärt roligt! Barnen var med hela kvällen och lekte snällt. Barnen gick och lade sig först och sen trappade vi av en efter en. Jag gick och lade mig lite efter två på natten. Karlarna höll i gång längst med lite för mycket konjak och kom och lade sig vid halv 5 tiden. Dom mådde som dom förtjänade dagen efter! Sätter in lite bilder från midsommarhelgen bara jag fått in dom i datorn.

Den här veckan har mest bestått av planerande inför helgens 30 års kalas. Det är inte bara en och två saker som ska ordnas. Just nu hoppas vi på bra väder!

tisdag 21 juni 2011

Tivolibesök!

Tivolit som varje år besöker Mariehamn är på besök sen förra veckan.
Dottern har nojsat om det ända sen hon fick reda på att det skulle komma, att hon vill fara.
Jag har varit med henne 2 år eftersom hennes pappa jobbat (som vanligt) så därför skickade jag henne med pappa på tivoli i år. :)
Jag gjorde lite andra ärenden under tiden och sen for jag dit och hann se henne åka berg och dalbanan en sista gång. Hon var i alla fall nöjd. Hon hade ju dessutom fått både sockervadd och en ilsken blå dricka ( som för övrigt var ganska god) så hon var precis blå på tungan.
Dessutom drog hon i nåt snöre där man kan vinna nånting, första gången hade hon fått en blomma i tyg, rätt gullig liten sak...Sen drog hon i ett snöre och fick högsta vinst. Hon valde ett kramdjur, en Båtsman-hund som hon döpt till Viktor (fråga mig inte varför).
Hon var i alla fall nöjd med sin dag på tivolit, hon tjatar redan om att hon ska till Gröna Lund...

fredag 17 juni 2011

Lite bilder från dotterns vårfest maj 2011

Vårfesten började med lite sång och alla var som vanligt väldigt duktiga.
Bästa kompisar äter gott utomhus!
Dottern har lagat en krokodil.
Sjörövar-Fabbe kom på besök.Guldpengar var det i skattkistan!
En väldigt lyckad vårfest, som alltid!

onsdag 15 juni 2011

Träning/ sport

Jag kan ju börja med att säga att sport inte är min grej. Jag är så inte intresserad av sport, finns inte på min karta.
Ibland kan jag sträcka mig till att se hockey VM, men bara om Finland spelar, spelar dom mot Sverige är det ännu bättre. (Men det är bara för att det alltid är sånt liv när Sverige - Finland spelar). Men that's it. Det är ungefär så långt jag sträcker mig med sport.

Träning däremot har jag blivit lite bättre på. Under högstadiet hatade jag allt vad gymnastik hette, men det har ändrat med åren. Jag har haft mina svackor, just nu har jag en liten svacka i min träning. Jag försöker gå på gymmet, men det blir inte alls så ofta som jag skulle vilja. Har försökt träna lite hemma med olika träningsprogram, men det är den där diciplinen (hur stavar man det ordet egentligen?) som oftast sätter käppar i hjulet. Försöker ta mig ut på promenader eller ta en tur med cykeln.
Men som sagt, det kommer svackor lite nu som då, jag blir sur på mig själv och sitter sen och beklagar mig över att jag är tjock. Istället för att ta mig till gymmet. Nåja, allt har väl sin tid antar jag...Jag ska bli bättre på att träna både på gym och hemma. Men hur många gånger har jag inte sagt det?

Det här får avsluta min lista som jag hållit på med de senaste veckorna. Nu ska jag skriva om lite andra saker igen. Vad som händer i mitt liv till exempel.

Om jag vann 1 miljon...

Om jag vann 1 miljon...ja jag vet inte riktigt vad jag skulle göra. Det verkar så långt borta och overkligt så det är svårt att tänka sig.
Men eftersom jag har lån, hus och familj så finns det alltid hål att stoppa pengarna i.
Även om vi har lån så skulle jag inte betala bort hela lånet, eftersom det ger lite skattelättnad... =) Jag tror att jag skulle hitta på nåt riktigt roligt med familjen, unna oss nånting riktigt speciellt.
Sen tror jag att jag skulle skänka en del pengar till mina föräldrar eftersom jag vet att dom behöver en extra slant.
Som sagt det är svårt att tänka sig att man ska vinna så mycket pengar, så jag tror inte att jag riktigt vet vad jag skulle göra med alla pengar om jag verkligen vann dom.

Min skrivbordsbakrund

Denna ros har jag som skrivbordsbakrund. Har själv tagit bilden på min brorsons dop för några år sen.

tisdag 14 juni 2011

Smycken

Har gärna smycken.
Halsband av något slag hänger oftast runt min hals, har jag inte nåt där känns det jättetomt.
Just nu är mitt favorithalsband ett som jag fick av min man till födelsedagen förra året. Är en silverbricka som det står "Felicia" på framsidan och hennes födelsedatum på baksidan. Får jag fler barn är det meningen att jag ska kunna köpa en ny bricka med ett nytt namn på. :)
Men jag byter gärna halsband.
Armband har jag lite nu och då, men inte varje dag, har lite olika beroende på tillfälle.
Örhängen har jag för det mesta, byter till nåt lite roligare och finare om man ska på nåt kalas eller så.
Såhär sommartid har jag även en fotlänk. Ibland även tåringar.
Men det jag alltid har på mig och som är mig mest kärt är ju förstås min förlovningsring och vigselringen. Dom tar jag i princip aldrig av mig.
Man skulle nog kunna säga att jag är en smyckesmänniska!