måndag 31 maj 2010

Lilla skrutt!



Dottern är hos mormor och morfar.
Jag ringde tidigare b
ara för att kolla hur allt hade gått idag.
Pratade en liten stund och då sa hon:
-Jag älskar dig mamma!
Mamma älskar dig också lilla skrutt!

lördag 29 maj 2010

Radera veckan?


Kan jag få radera den senaste veckan?
Den här veckan blidde inte alls som jag tänkte.
Eftersom dottern fick vattkoppor måndag kväll så har allt varit lite upp och ner.
Ingen av oss har sovit speciellt bra på hela veckan.
Dottern har varit duktig, men det har kliat mycket och hon har haft ont i munnen för att vattkopporna har sökt sig även dit. Vilket i sin tur har resulterat i att hon inte har velat äta och knappt dricka. Mycket gnäll har det varit och jag är fortfarande trött och skulle kunna sova en vecka i ett sträck!
Syster skulle vara här torsdag och fredag, men det slutade med att hon fick ont i magen och jag fick plötsligt ordna nån som kunde ha dottern några timmar på fredag och jag fick ringa kunder och flytta runt dom lite. Tur att dom var väldigt förstående och allt löste sig till slut. Dessutom dög det inte med vem som helst till dottern så det är tur att jag har några att välja mellan.
Det kändes bra på torsdagen som allt var på väg utför och jag ville bara sätta mig ner och lipa. Jag var så trött så jag kunde ha lipat för vad som helst. Jag pratade med sambon på torsdagen och lipade lite och önskade han var här.
Visst, nu har ju allt ordnat sig och allt skulle vara toppen bara jag skulle få lite mera sömn och dottern skulle vara helt frisk igen. Hon är mycket piggare idag och hon har faktiskt ätit både mackor, vindruvor och godis. Dom senaste dagarna har hon levt på glass och saft typ. Flera av vattkopporna har torkat så det närmar sig väl slutet nu. Samtidigt som det har varit jobbigt så är jag glad att hon haft det nu, så vi har det ur världen.

onsdag 26 maj 2010

Här vare prickar

Ja som att det inte var nog med löss och att ena lyktan på bilen gav upp.
Nu har dottern fått vattkoppor!
Jag trodde att hon haft det redan för två år sen, men tydligen måste det ha varit några andra prickar.
För nu är jag säker på att det är vattkoppor hon har.
Hon är prickig över i princip hela kroppen, minst på benen.
I natt har det kliat en hel del och hon har sovit dåligt och det har även jag. Jag har ont i nacken efter två nätters orolig sömn.
Är hemma idag, men torsdag och fredag har min syster lovat att ställa upp. Annars skulle ju jag ha behövt sjukskriva mig. Sambon är ju såklart på jobb och kommer hem om en vecka först. Hon är konstigt nog sällan sjuk när han är hemma.
Jag hoppas att jag får sova bättre i natt så jag orkar jobba imorgon.
Jag blir lite uttråkad av att vara hemma bara för dottern låter mig inte göra nånting, jag ska bara sitta med henne. Nu har jag trotsat henne en stund och suttit vid datorn så nu måste jag väl sitta med henne en stund igen.

måndag 24 maj 2010

Mer löss

Alltså...
Eftersom dom ryska bladlössen har BLÅST hit, kan dom inte BLÅSA härifrån då också?
Det skulle man ju i alla fall tycka.
Som det blåste och regnade igår och i natt så borde dom ju ha nästintill försvunnit.
Men icke....
Dom är miljontals flera nu!
Dom är överallt och jag menar verkligen överallt.
På väggar, på altan, på blomkrukor, på min nya vinbärsbuske, på min rabarber och över hela gården.
Hela gården fullkomligt kryllar av små gröna kryp.
Dom har än så länge inte tagit sig in, men det är väl bara en tidsfråga.
Hur blir jag av med dom????
Jag kan ju inte bespruta hela gården med en liten sprayflaska med såpavatten. Då lär ja ha ont i handen. Huvudsaken är väl att mina blommor och buskar får vara i fred, så dom kan man ju spruta på, men resten av gården då?! Ja i alla fall altanen skulle ju vara kul att ha lusfri. Som den ser ut nu så går det inte att sitta där för då har man ganska snart hela kroppen full av små gröna kryp.
Vet ni hur mycket det kryper i hela kroppen?! Jag har inte löss på mig nu, men det känns nog tusan som det.
Flyg hem era fän!

söndag 23 maj 2010

Regn,kryp, zumba, simning


Idag har det regnat, ifall nån missat det. =)
Men det är nog väldigt bra för våran gräsmatta, som inte riktigt tagit sig på vissa ställen. Kanske den gör det nu.
Och dessutom kanske det tar bort alla ryska bladlöss som det kryllade av igår.
För den som inte vet det så har vi väldigt mycket björkar på våran tomt. Jag tycker dom är väldigt fina och ville ha kvar så många det gick att behålla. Dessa ryska bladlöss lever på björkar. Vilket nu har lett till att vi hade löss överallt (f-n vad det började klia överallt)! Jag tog ett foto med telefonen, men jag vet inte var kabeln är så jag kan inte sätta upp den här på bloggen. Snacka lössinvasion!
Det är skönt med sol och värme men alla kryp skulle kunna försvinna. Som fästingar, myggor, knott och framförallt ORMAR! Blev biten av nånting i onsdags och jisses vad det kliade. Torsdag natt vaknade jag och det kliade som jag vet inte vad. Har ett bett på fotknölen på höger ben/fot, ett bett på vänster stortå, ett på vänster smalben och två på vänster arm. Inte nog med att dom kliade, dom svällde upp också. Jag brukar aldrig få sån reaktion på bett av varken myggor eller knott, men tydligen var dom här giftiga som bara den. I alla fall så beslutade jag mig, efter att chefen gett tipset, att jag skulle ta en antihistamin. Vet inte varför jag inte tänkt på det själv, men jag tog en iaf och vilken lättnad. Betten slutade klia, jag sov som en stock hela natten. Faktiskt så har jag inte sovit sådär bra på väldigt väldigt länge. Betten är fortfarande röda, men dom kliar inte mer!

Idag var det zumba! Härligt! Svetten rann och man kände sig verkligen duktig!
Efter det for jag, A och L till Mariebad med våra flickor. Jag hade också en extra flicka med mig. Mitt gudbarn S som jag lovat att ta med nån gång. Det var skönt, men efter ett tag började jag faktiskt att frysa! Så det blev bastun efteråt, skönt skönt.

Efter att jag skjutsat hem gudbarnet så for jag och dottern och handlade och sen blev det hemfärd i ösregn, och jag menar verkligen ösregn! Vindrutetorkarna var på högsta och jag såg ändå inte ett skit! Hem kom jag och då var det dags för middag.
Nu är det snart dags för Bones och en macka och sen blir det nog sängen och en bok!
Ha de gött!

Bilden är tagen den 1:a maj i år när vi var på Bastö och krattade.

onsdag 19 maj 2010

Sjuk saknad

Helt oroligt vad jag saknat sambon idag.
Sjukt mycket har jag saknat honom!
Vet inte varför.
Mer än vanligt.
Har inte gjort nånting vettigt idag, känns som jag inte kommit mig för att göra nånting.
Har känt mig alldeles lipig och bara velat att han kommer hem igen.
Oftast är det såhär första dagarna när han farit på jobb och han varit hemma i 4 veckor.
Att jag varit ledig idag har ju gjort att jag inte haft annat att tänka på.
Nu får jag inte se honom på 2 veckor igen.
Såg honom knappt igår heller. Jag jobbade 9-19.30 och när jag kom hem sa han att han skulle gå ut och klippa gräset. Måste bli gjort innan han for eftersom det skulle varit alldeles för långt när han kommer hem annars. ( Jo jag kan klippa gräs, men än så länge har vi ingen egen gräsklippare och jag ska nog lära mig våran bara vi skaffar en). När han kom in hade jag somnat mitt i 'The Mentalist' och vaknade 23.40 på soffan och hade extremt varmt. Så jag såg honom bara korta stunder.
I miss you darling, come home to me please!

måndag 17 maj 2010

Hopplös

Jag är för snäll...
Finns inte så mycket mer att tillägga.
Idag har jag lovat laga en brud som ingen annan på jobbet ville ställa upp och göra..jag måste tillägga att jag har semester då. Och bara för att jag tyckte att det var taskigt mot henne om ingen lagade henne....Vi har ju redan lovat henne ju.
Ibland blir jag bara så trött på det där stället!