Idag kan jag säga att jag har träningsvärk som heter duga!
Blev lite mycket igår tror jag.
Push på träningen på morgonen med jobbet.
Släpa ris och ved hemma på backen.
Zumba på kvällen.
Dessutom vaknade jag med en hiskelig huvudvärk som krävde 2 värktabletter innan den gav sig.
Har kännt mig lite sjuk idag faktiskt. Hoppas jag inte blir förkyld nu bara.
Imorrn är det valborg.
Så trevlig valborg på er!
torsdag 29 april 2010
söndag 25 april 2010
Börjar bli sent...
Har suttit vid datorn en bra stund redan och har länge tänkt att jag ska skriva ett inlägg ikväll. Nu är klockan snart 23.00 och nu skriver jag det där inlägget...
Idag fyller lillebror J 27 år. Grattis! Vi har varit och grattat idag och fått lite kaffe och kaka.
Firade lillebror D på samma gång eftersom han fyller på tisdag. Mycket kalas blir det när man har alla sina 4 syskon födda i april. Det är bara jag som är lite udda och fyller i maj. Undrar riktigt vad mamma och pappa tänkte där???...Eller så tänkte dom helt enkelt inte...
Under helgen har jag fått lite krattat. Är bara en bit kvar, men den går inte att kratta förrän det har torkat där. Nu är det så blött så man nästan sjunker ner i jorden. Så jag väntar med det ett tag om det alls blir krattat i år. Sambon gick nämligen och sådde lite nytt gräs på de ställen där det inte riktigt tagit sig och då kanske det inte är så bra att kratta där, jag menar då krattar jag ju bort alla frön. Nåja vi får se hur det går.
Har även fått lite blommor planterade och nån även omplanterad. Inneblommor alltså.
I fredags var jag på massage efter jobbet. Alltså verkligen...så borde man alltid avsluta sin arbetsvecka. Oj så skönt! Bokade in mig igen om två veckor...
Nu ska jag krama kudden lite...kanske även sambon...=)
God natt!
Idag fyller lillebror J 27 år. Grattis! Vi har varit och grattat idag och fått lite kaffe och kaka.
Firade lillebror D på samma gång eftersom han fyller på tisdag. Mycket kalas blir det när man har alla sina 4 syskon födda i april. Det är bara jag som är lite udda och fyller i maj. Undrar riktigt vad mamma och pappa tänkte där???...Eller så tänkte dom helt enkelt inte...
Under helgen har jag fått lite krattat. Är bara en bit kvar, men den går inte att kratta förrän det har torkat där. Nu är det så blött så man nästan sjunker ner i jorden. Så jag väntar med det ett tag om det alls blir krattat i år. Sambon gick nämligen och sådde lite nytt gräs på de ställen där det inte riktigt tagit sig och då kanske det inte är så bra att kratta där, jag menar då krattar jag ju bort alla frön. Nåja vi får se hur det går.
Har även fått lite blommor planterade och nån även omplanterad. Inneblommor alltså.
I fredags var jag på massage efter jobbet. Alltså verkligen...så borde man alltid avsluta sin arbetsvecka. Oj så skönt! Bokade in mig igen om två veckor...
Nu ska jag krama kudden lite...kanske även sambon...=)
God natt!
tisdag 20 april 2010
Måste väl...
...nämna hur det gick på Yrkesskolan idag.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.
Jag tyckte alla var duktiga, vissa kanske utmärkte sig mer än andra, men överlag tyckte jag dom var väldigt jämna.
Men att sitta och bedöma människor man knappt träffat förut och sitta där som om man var världens bästa på permanent det var inte lätt.
Jag är absolut inte bäst på permanent, jag lär mig fortfarande jag med, men jag har ju jobbat några år och jag har ju faktiskt rullat några permanenter på dom här åren jag jobbat. Men bäst är jag inte!
Dock var det två som vi var tvungna att underkänna, av olika orsaker. Dom var duktiga men det föll på vissa saker. Jag tänker inte gå in på vad eller vem här.
Jag kände bara att det inte alls kändes bra från min sida. Jag vet att beslutet var det rätta eftersom dom inte kan gå ut i arbetslivet p.g.a olika orsaker, men det kändes jättehemskt för mig. Den ena var mer förstående än den andra. Jag ville inte underkänna nån av dom, men jag var ju inte ensam om att bestämma heller. Och som sagt det fanns vissa brister.
Det här är ju baksidan med att bedöma andra. Man kan inte göra alla nöjda och glada så är det bara.
Tror inte att jag har en karriär inom varken läraryrket eller domare. Känns inte så i alla fall.
Jag hoppas i alla fall att alla förstår varför vi bedömde som vi gjorde och inte är allt för arga på mig?!
Om jag tänker vara domare igen?
Kan jag inte svar på just nu, men skulle jag få frågan nu så skulle jag säga nej.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.
Jag tyckte alla var duktiga, vissa kanske utmärkte sig mer än andra, men överlag tyckte jag dom var väldigt jämna.
Men att sitta och bedöma människor man knappt träffat förut och sitta där som om man var världens bästa på permanent det var inte lätt.
Jag är absolut inte bäst på permanent, jag lär mig fortfarande jag med, men jag har ju jobbat några år och jag har ju faktiskt rullat några permanenter på dom här åren jag jobbat. Men bäst är jag inte!
Dock var det två som vi var tvungna att underkänna, av olika orsaker. Dom var duktiga men det föll på vissa saker. Jag tänker inte gå in på vad eller vem här.
Jag kände bara att det inte alls kändes bra från min sida. Jag vet att beslutet var det rätta eftersom dom inte kan gå ut i arbetslivet p.g.a olika orsaker, men det kändes jättehemskt för mig. Den ena var mer förstående än den andra. Jag ville inte underkänna nån av dom, men jag var ju inte ensam om att bestämma heller. Och som sagt det fanns vissa brister.
Det här är ju baksidan med att bedöma andra. Man kan inte göra alla nöjda och glada så är det bara.
Tror inte att jag har en karriär inom varken läraryrket eller domare. Känns inte så i alla fall.
Jag hoppas i alla fall att alla förstår varför vi bedömde som vi gjorde och inte är allt för arga på mig?!
Om jag tänker vara domare igen?
Kan jag inte svar på just nu, men skulle jag få frågan nu så skulle jag säga nej.
Bäst att inte göra mer idag...
Hmmm...nu ska nog inte jag göra mer saker idag.
Jag har just förstört två saker på mindre än 5 minuter.
Jag skulle hälla upp saft till dottern. Det gick som det skulle, men av nån anledning flög hela saftkannan i golv och det sprättade saft och plast bitar över allt. Några svordomar flög ut ur min mun och dottern kom springande och frågade vad som hände. Konstigt nog var det hon som blev helt till sig och lät ungefär som hon var den skyldige. Hon var oskyldig den här gången. :)
Snabbt fick jag tag på disktrasan och en handduk för att rädda parkettgolvet. Eftersom all saft landade bredvid ett köksskåp så var jag tvungen att ta bort sockeln på sidan av skåpet eftersom det rann saft in under det. Torka torka och sen försökte jag sätta tillbaka sockeln, vilket var lättare sagt än gjort. Det slutade med att den plastgrej som ska sitta runt benet under skåpet gick sönder för att det antagligen satt lite snett när jag bankade tillbaka sockeln. Sockeln sitter nog där den ska ändå, men det var ju lite onödigt att förstöra den också. Så nu ska jag inte göra mer idag.
Blir att inhandla en ny saftkanna nu då, typiskt att den skulle gå sönder när den har varit så bra!
Som om det inte skulle räcka så backade sambons morfar in i våran bil idag. Inte det också, men tur som var blev det bara en liten repa som knappt syns.
Snacka om att den där bilen har blivit ibackad.
Parkerar jag tokigt eller är det alla andra som inte kan köra???
Jag har just förstört två saker på mindre än 5 minuter.
Jag skulle hälla upp saft till dottern. Det gick som det skulle, men av nån anledning flög hela saftkannan i golv och det sprättade saft och plast bitar över allt. Några svordomar flög ut ur min mun och dottern kom springande och frågade vad som hände. Konstigt nog var det hon som blev helt till sig och lät ungefär som hon var den skyldige. Hon var oskyldig den här gången. :)
Snabbt fick jag tag på disktrasan och en handduk för att rädda parkettgolvet. Eftersom all saft landade bredvid ett köksskåp så var jag tvungen att ta bort sockeln på sidan av skåpet eftersom det rann saft in under det. Torka torka och sen försökte jag sätta tillbaka sockeln, vilket var lättare sagt än gjort. Det slutade med att den plastgrej som ska sitta runt benet under skåpet gick sönder för att det antagligen satt lite snett när jag bankade tillbaka sockeln. Sockeln sitter nog där den ska ändå, men det var ju lite onödigt att förstöra den också. Så nu ska jag inte göra mer idag.
Blir att inhandla en ny saftkanna nu då, typiskt att den skulle gå sönder när den har varit så bra!
Som om det inte skulle räcka så backade sambons morfar in i våran bil idag. Inte det också, men tur som var blev det bara en liten repa som knappt syns.
Snacka om att den där bilen har blivit ibackad.
Parkerar jag tokigt eller är det alla andra som inte kan köra???
måndag 19 april 2010
Domare?! Jag?!
Imorgon ska jag göra nånting jag aldrig gjort förut.
Jag ska vara domare.
I vad då?! tänker väl ni?!
I ett permanentprov på yrkesskolan.
Oj vad roligt det låter va? :)
Men jag ser fram emot det, det är nånting annat än det man gör alla dagar, nånting nytt.
Först tänkte jag, shit vad har jag gett mig in på?! Men det blir säkert bra.
Ska bli kul att se hur duktiga alla blivande frisörer är.
Jag vet ju hur det var själv när man gick där.
Jag undrar hur många gånger jag var arg på det där jäkla dockhuvudet och ville kasta ut det genom fönstret när det inte gick som man ville. Konstigt nog är jag av en helt annan åsikt idag. Visst nu jobbar jag med levande huvuden som man inte bara kan kasta ut genom fönstret, men nu tycker jag det är ganska skönt att stå och rulla permanent. Visst kan man tappa tålamodet ibland när spolarna inte vill hållas på plats och håret inte alls har lust att ens rulla sig runt spolen, men det gäller att inte visa kunden det.
Så det blir att stiga upp lite tidigare morgon. Klockan 8.00 senast ska jag vara på Yrkesskolan.
Och jag som tyckte det var jobbigt att stiga upp imorse...
Jag ska vara domare.
I vad då?! tänker väl ni?!
I ett permanentprov på yrkesskolan.
Oj vad roligt det låter va? :)
Men jag ser fram emot det, det är nånting annat än det man gör alla dagar, nånting nytt.
Först tänkte jag, shit vad har jag gett mig in på?! Men det blir säkert bra.
Ska bli kul att se hur duktiga alla blivande frisörer är.
Jag vet ju hur det var själv när man gick där.
Jag undrar hur många gånger jag var arg på det där jäkla dockhuvudet och ville kasta ut det genom fönstret när det inte gick som man ville. Konstigt nog är jag av en helt annan åsikt idag. Visst nu jobbar jag med levande huvuden som man inte bara kan kasta ut genom fönstret, men nu tycker jag det är ganska skönt att stå och rulla permanent. Visst kan man tappa tålamodet ibland när spolarna inte vill hållas på plats och håret inte alls har lust att ens rulla sig runt spolen, men det gäller att inte visa kunden det.
Så det blir att stiga upp lite tidigare morgon. Klockan 8.00 senast ska jag vara på Yrkesskolan.
Och jag som tyckte det var jobbigt att stiga upp imorse...
lördag 17 april 2010
Inte mycket nytt...
Här händer väl inte så mycket nytt.
Har jobbat idag.
Är fortfarande trött, men har ännu inte insjuknat i något.
Hade kallt om fötterna när jag kom hem så det blev yllesockor på igen (jag hade egentligen satt bort dom för den här vintern).
Har börjat kratta lite på gården, där det går. Jisses vad löv det är överallt! Och stenar på gräsmattan efter plogningen i vinter. Så jag plockar sten lite hela tiden vartefter snöhögarna med stenar smälter. Dom flesta snöhögar är borta, det är dom två största som är kvar lite ännu. Men jag jobbar på att få bort dom innan sambon kommer hem på onsdag.
Han kommer att vara hemma 4 veckor nu så jag hoppas att det händer nånting här hemma. Men vi har lite för mycket vi ska hinna med bara. Bl.a ska vi försöka oss på en tur till sverige, vi ska hinna till stugan och kolla läget efter vintern, svärfar, svärmor och jag själv fyller år, jag ska med mina kolleger fira en annan kollega som fyller 50, däremellan ska jag jobba, träna, hinna umgås med vänner och familj och ja...Nåja vi tar det vi hinner med helt enkelt! Dessutom hoppas jag att det i alla fall ska bli tapetserat i åtminstone ett rum där uppe och svärfar har dessutom börjat prata om altanen våran. Och när storebror bytte till sommardäck på min bil häromdagen så konstaterade han att handbromsen inte tar på höger sida. Ja är det inte det ena så är det det andra med dom där bilarna. Prioritera heter det va?!
Det blir nog att göra det tror jag.
Trevlig kväll!
måndag 12 april 2010
NÄJ NÄJ NÄJ!!!
Jag vill inte!
Jag har ingen lust!
Men jag kände det på mig....
Halsen känns konstig!
Grrrrr.....
=(
Jag har ingen lust!
Men jag kände det på mig....
Halsen känns konstig!
Grrrrr.....
=(
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)