söndag 28 februari 2010

Svettigt med zumba


Idag blev det zumba med vännen L igen. Konstigt nog tyckte vi båda att vi blev mycket svettigare idag än vi blivit tidigare. Om det sen berodde på att vi tog i mera eller om det berodde på att det var mycket varmare ute det kan man ju fundera på.

Inkommande vecka har jag semester. Blir nog ingen resa, i alla fall inte längre än till sverige över dagen i så fall. Men inget är bestämt ännu.
Annars blir det väl lite fixande uppe på vinden.
Nu är skorstenen rappad och fin. Nästa projekt är att få den lilla kaminen på plats och sen blir det golvslipning.
Skulle också behöva gå igenom alla saker som finns på vinden, storstäda dotterns rum och rensa ur det, baka lite inför dotterns födelsedag, köpa en doppresent åt mitt blivande gudbarn. Ja det finns nog saker att göra, får se hur långt jag kommer.
Nu måste jag snart börja med maten, i alla fall skala potatis. Slänga ihop nånting grönt till maten.
Verkar som det är lite dimmigt ute, in i dimman alltså.
Puss och kram

onsdag 24 februari 2010

Inte mycket nytt...


På bättre humör idag efter att fått höra nånting som jag länge gått och funderat på. Men jag går inte in på det här, den som känner mig väl vet kanske vad jag pratar om.

Solen skiner! För den som inte märkt det. Härligt, men var är våren?

Pilates på träningen idag, gick även på bandet i 10 minuter före träningen och 20 minuter efter.
Är inbokad på zumba söndag, måndag, tisdag, men jag måste nog avboka tisdag i alla fall.

Nu ska jag göra nåt med dottern.
Tjingeling!

tisdag 23 februari 2010

Irriterad...

Känner mig väldigt irriterad idag. Jag vet inte alls varför.
Tycker inte att jag sovit dåligt i natt heller, men jag har drömt en massa saker.
Är irriterad på sambon som faktiskt steg upp tidigare än mig i morse men ändå inte kom sig i väg på det han skulle göra, han höll bara på med en massa annat.
Irriterad på dottern när hon inte gör som jag säger, men jag ska alltid måste göra som hon vill. Typiskt ungar men ändå.
Är irriterad på mig själv av en massa olika anledningar.
Allt är bara irriterande idag.
Känns som jag inte skulle orka med nånting idag och som om inte det skulle vara nog så snöar det igen! Visst tycker jag att den här vintern varit fin, men nu har det snart varit snö i 3 månader och jag vill se lite blåsippor och vitsippor och annat grönt! Känns som det dröjer ännu ett tag...
Helt enkelt irriterande!!!

lördag 20 februari 2010

En lista...

Nämn något som gjorde dig glad igår: att vännen L ville ställa upp som modell...=)
Vad gjorde du kl 08 imorse: låg i sängen och halvslumrade
Vad gjorde du för 15 min sedan: satt vid datorn
Det sista du sa högt: jag får väl fara och hälsa på mamma på jobb då...
Det senaste någon sa till dig: är du riktigt frisk?
Vad har du druckit idag: te, vatten och juice
Vad var det senaste du åt: maletköttsoppa och hemvetemacka
Vad var det senaste du köpte: mat på sparis
Vad är det för färg på din ytterdörr: vit
Vad är det för väder hos dig nu: svinkallt och blåsigt
Godaste glassmaken: lakrits eller choklad
tror du på kärlek på första ögonkastet: ja det gör jag nog.
Sover du tungt: både jag och nej, beror på hur trött jag är, men för det mesta sover jag lätt.
Drömmer du mardrömmar: det händer, men väldigt sällan.
Trivs du med ditt jobb: ja, det gör jag.
Favoritklädsel: nåt bekvämt
Favoritlåt just nu: svårt att säga, gillar flera
Vad ser du om du tittar till höger: en högtalare
Vad gör dig glad just nu: min dotter
Vad ska du göra härnäst: ringa mamma, bada bastu
Höger eller vänsterhänt: höger
Humör just nu: lite slö, men ganska uppåt
Favoritgodis: choklad, men kan ju dock inte äta så mycket pga laktosintoleransen
Kläder just nu: jeans, t-shirt och fleecetröja
Sommarplaner: stugliv, eventuellt kolmården, 30 års kalas m.m
Hur många kuddar sover du med: en
Spelar du något instrument: nej, men skulle vilja spela piano
Morgon eller nattmänniska: inget av dom för det mesta, beror på hur trött jag är...
Vad är viktigast för dig: att alla mina nära och kära mår bra
Är du kittlig: ja, men bara under fötterna
Snarkar du: ibland, när jag är förkyld
Äckligaste insekten: alla är väl mer eller mindre äckliga?! Fast mest är dom ju irriterande.
Stökigt eller välstädat: välstädat, men ibland är det ju stökigt, vem orkar städa och putsa och feja hela tiden?!
Längtar du mest efter just nu: en liten bebis

Skrattretande....


Jag skulle laga maletköttsoppa till middag.
Jag skalade en palsternacka och dottern frågar vad jag gör.
- Jag skalar en palsternacka, svarar jag.
- Mamma skalar en almenacka, säger dottern då.
Jag började skratta och försökte förklara att det heter palsternacka, men hon fortsatte hela middagen att säga att hon åt almenacka.
Lilla skruttan!

onsdag 17 februari 2010

Ny dag nya tag...


Ryktena jag skrev om sist är glömda. Man kan inte gå och fundera på det.

På jobbträningen imorse körde vi pilates. Är ganska avslappnande men det känns inte direkt som man gjort nåt. Men man blir i alla fall lugn i kroppen. Alltid nåt.

Efter det har det varit jobb fram till 17.30. Ganska lugn dag egentligen. Skönt med såna dagar nån gång också.


Igår kväll var vi till pulkbacken här i byn. Det var en massa folk där, typ runt en ca 50-60 pers. Vuxna och barn. Det var pulkåkning och korvgrillning. Riktigt mysigt hade vi. Men det var ganska kallt. Efter vi grillat korven så sa dottern att hon ville fara hem. Hon hade kallt och var trött. Så när vi kom hem ställde hon och jag oss i duschen och värmde upp oss.
Men det var en kul grej med att grilla hela eller halva byn. Kanske det blir en tradition?!

En annan kul grej. Jag har tappat 3 cm i midjan på 4 veckor och 1 cm runt låren. Det märks kanske inte så mycket ännu, men det är ju en bra början. Men jag känner mig ännu mer peppad nu när man ser att det faktiskt hänt nånting redan. :)
Är inbokad på zumba på fredag och måndag och det ser jag fram emot. Här ska svettas bort några cm till. :)

måndag 15 februari 2010

Rykten är ledsamma... :(

Idag fick jag veta nåt som jag blev både förvånad och ledsen över.
En viss person påstår att jag skulle ha snackat skit om henne.
Hon säger att jag sagt att jag tycker att hon skaffade barnen alldeles för tätt och att hon inte ger nån kärlek till sina barn.
Va??? Skulle jag ha sagt det???
Dessutom tyckte hon väl oxå att jag tydligen ville vänta med nästa barn tills min dotter var 14.
Jag fattar ingenting och jag bara gapade när jag fick höra det.
För det första: Jag har aldrig sagt detta om henne, jag har väl aldrig ens sagt nåt illa om henne över huvudtaget.
För det andra: Vad skulle jag få ut av att snacka skit om henne?
För det tredje: Jag struntar väl i hur tätt eller långt ifrån hon skaffar barn. Det är väl upp till var och en när man väljer att skaffa barn. Sånt lägger inte jag mig i. Och hon borde ju inte lägga sig i när jag vill skaffa nästa barn för det är väl oxå upp till mig, eller?! Och dessutom kanske det är så att jag inte kan få fler barn, jag kanske inte har valt själv att ha så länge mellan mina barn. Hon borde verkligen inte säga såna saker när hon inte vet hur det ligger till.
Nu vet inte jag om den här personen har hittat på alltihop själv eller om hon fått höra det av nån annan. Jag tror att det var så att hon hört det nånstans, men då undrar man ju varför hon sitter och pratar om det.
Jag är inte arg på henne, men lite ledsen över att om hon nu inte hittat på det själv så borde hon ju inte fortsätta ryktet, speciellt inte när det inte stämmer.
Lilla Åland i ett nötskal. En negativ sak med den här kobben.
Folk pratar så mycket skit och hälften stämmer inte heller.
Det är ledsamt för den det drabbar.
Nu råkade det vara mig det drabbade, men jag försöker att inte tänka så mycket på det.
Jag vet ju att jag inte sagt det och det är huvudsaken.

Något positivt har jag ändå varit med om idag. Jag gjorde en kund som varit frisör. Den svåraste kunden man kan göra typ. Hon förklarade hur hon ville ha det och hon tyckte det var värre att gå till frisören än till tandläkaren. ( vilket jag har svårt att förstå, men i alla fall). Jag tänkte i alla fall att jag gör mitt bästa (vilket jag alltid gör) och så får vi se vad hon tycker.
Hon blev nöjd! :) Nån timme senare ringer hon, jag svarar och tänker nej nu är hon missnöjd. Men hon ringde faktiskt för att säga att hon var jättenöjd och hon var så glad för jag hade lyssnat på vad hon sa och det tyckte hon om. Hon gjorde mig jätteglad! Min dag var räddad! :)