fredag 9 september 2011

Fredag


Jaha då hade det gått en vecka igen då...
Väldigt skönt med helg måste jag säga. Imorse var det såååå seeegt när klockan ringde. Full rulle har jag haft på jobbet idag och det kändes skönt att sätta sig i bilen och veta att man inte behöver åka till jobbet förrän på måndag igen.

I helgen ska jag spendera lite tid med en kompis som jag träffar allt för sällan.
Mannen ska hjälpa sin pappa att fixa ny garageport på sin morfars garage så han lär jag väl knappt se på hela helgen.
På söndag ska jag och dottern eventuellt besöka badhuset i stan. Har lite planer på att överraska dottern med ett biobesök också. Hon skulle vilja se "Smurfarna" som går på bio just nu.
Däremellan ska jag väl hinna motionera lite och kanske göra nånting här hemma, typ måla fönstersmygar, tvätta fönster, städa, tvätta bilen och ja det finns att göra.

Mannen sa redan förra gången han var hemma att han skulle börja slipa golvet uppe i tv-rummet nästa gång han kom hem från jobb. Nu har han varit hemma typ 2½ vecka och än så länge har inget golv blivit slipat. Undrar om det alls blir gjort före han far på jobb igen. Känns som det aldrig blir färdigt där uppe. Börjar kännas som det är dags för att få huset färdigt nu. Till julen har vi bott här 4 år, men bor fortfarande bara på 1 våning.
Skulle "Hulda" anlänt som det var meningen i januari så skulle det iaf ha blivit färdigt tills dess, det lovade min man mig, men just nu har jag inte så stora förhoppningar om att det är färdigt då. Men man vet ju aldrig, han kan ju få nåt ryck och så är allt klart mitt i allt.
Ibland önskar jag att jag kunde göra mera där uppe, men som det är nu så blir det jag som får måla och lite såna saker som mannen tycker är supertråkigt. Och jag gör det gärna, men då måste det ju vara så färdigt att jag kan måla....

Hör ni trevlig helg!

söndag 4 september 2011

Tjejmilen

Igår gick/sprang jag alltså tjejmilen i Stockholm, och ja jag sprang faktiskt delar av den. Helt oroligt! :) Är riktigt nöjd med mig själv! *klappar mig själv på axeln* :)
Trodde att det skulle bli en jobbig runda eftersom jag fick ont i magen just före vi gick till starten, men under tiden vi stod och väntade på att vi skulle få börja så gick det över och jag har inte känt nånting i magen efter det. Däremot skulle jag ha velat springa mera än vad det blev, men jag fick håll hela tiden och då blev det jobbigt att springa.
Idag har jag ont i benen och är väldigt trött!
Mannen lät mig sova och jag vaknade just före 10-tiden. Skönt att sova lite längre, men jag är ändå ganska trött idag och det blir nog inte så många knop idag känns det som. Men man måste ju få vila lite oxå...
Vi bestämde oss för att gå nästa år igen!

fredag 2 september 2011

Dåligt skrivande...

Blir inte mycket skrivande för tillfället, men jag skriver några rader så att ni vet att jag lever.

Haft lite problem med magen i 1 ½ vecka nu, men det är nog bara det normala med min mage. Jag hade medicin hemma om jag tagit tidigare så nu stoppar jag dom i mig och blir det inte bättre så måste jag väl ta mig till en läkare, men det blir ett senare tillfälle. Jag vill inte gå dit i onödan.

Imorgon ska jag, min bästa vän, min mamma och min syster gå Tjejmilen i Stockholm. Ska bli kul och jag hoppas att inte magen börjar krångla då. Håller tummarna!

Nu ska jag duscha barnet...

Ha en trevlig helg!

måndag 22 augusti 2011

hmmm...

Gjorde nåt dumt i morse, kändes inte alls bra...
Jag steg på vågen i badrummet, vilket misstag säger jag bara...
På skoj så brukar jag väga mig och mäta mage och lår med jämna mellanrum.
Idag tyckte jag att det var ett bra sånt jämnt mellanrum.
Men jag ångrade mig efter att jag stigit av vågen.
Jag vägde mig för ca 1 månad sen sist och sen dess har jag gått upp 1½ kg, kanske inte låter så mycket, men det räcker till. Runt magen hade det ändrat en centimeter till det sämre, men låren hade blivit en centimeter mindre. Alltid nåt!
Men jag vet ju vad det beror på...
Jag har slarvat massor den senaste tiden, mest med maten och drickan. Det har varit kräftskivor 2 stycken, silverbröllopsfest och 50 års kalas de senaste 4 helgerna och lite god mat och annat gott och alkohol. Inte för att jag druckit speciellt mycket, men ett glas vin här och ett glas vin där blir ganska många glas till slut.
Så nu blir det ordentlig skärpning med mat och motion!!!
Tjejmilen är inte långt borta nu och det är visserligen för sent att börja träna inför den nu, men tränat har jag ju gjort lite hela tiden.

Nu är det säkert många som tänker, ja men du är väl inte tjock, du behöver väl inte banta. Nä kanske inte, men jag känner inte att jag trivs riktigt när vågen pekar uppåt och det blir veck lite här och där. Man känner sig som en michelingubbe emellanåt...
Visst ska det väl synas nånstans att man fått barn, men de finns ju en gräns, i alla fall för mig.
Dock har jag lite svårt för att låta bli att äta både kakor och tårtor och choklad är ju alltid gott, samtidigt som jag tycker att man måste unna sig ibland så blir jag arg på mig själv när jag inte kan låta bli. Jag har blivit bättre på det, men min syster kommer jag aldrig att slå, hon har varit utan kakor och godis och nästan allt som har med socker att göra i 2 år. Hon är duktig hon! :)

Imorgon blir det hårdträning på Avancia...

söndag 14 augusti 2011

Gick till byss...

Igår började jag med att fara till jobbet en sväng.
Fixade håret på två brudtärnor och det gick hur bra som helst. :)
Jag blev nöjd med resultatet och det blev även brudtärnorna. Dom var faktiskt jättenöjda och tyckte att jag var skitduktig (som den ena uttryckte sig)!
Alltid trevligt med nöjda kunder!

På kvällen var det fest i byn. En här i byn fyllde 50 år och hade öppet hus. Vi byssbor hade samlat pengar åt honom och vi var en hel bunt som gick dit tillsammans och sjöng "Ja må du leva". Det bjöds på mat och dryck och vi hade riktigt trevligt! Jag och dottern traskade hem lite före 11 på kvällen och dottern hade haft så roligt att hon slocknade på 5 röda.. :)
Som vanligt var ju mannen på jobb, men det skulle ha varit kul om han hade varit hemma och kunnat komma med.

Ibland blir jag rätt trött på att ha en man som jobbar på sjön och som är borta större delen av året. Man får för det mesta gå på fester, kalas, dop, bröllop själv, för han är oftast på jobb när det händer något. Jag blir lite bunden när jag vill göra saker som kräver att jag måste ha barnvakt. Jag vill inte hela tiden hålla på att fråga om nån kan ha dottern. Jag känner lite ibland att jag belastar andra, vilket jag inte vill.
Jag är just nu inne i en period där jag skulle vilja träna lite mer, men när mannen är på jobb så funkar ju inte riktigt det eftersom dotter inte vill följa med till gymmet. Jag vet att det finns folk som gärna har henne, men jag vill ju inte hålla på att fråga om det hela tiden.
Jag vet att jag skrivit om detta tidigare, men situationen har ju inte direkt förändrats.
Nåja det är väl bara att kämpa på och ta alla tillfällen i akt, som ikväll tog jag till exempel en långpromenad när dottern for till en kompis och lekte.

fredag 12 augusti 2011

Jaha...


...då hade man jobbat en vecka efter semestern då!
Allt rullar på som vanligt igen.
Dock har jag i nåt svagt ögonblick lovat att göra två tärnor till ett bröllop. Min kollega ska göra bruden. Just idag känns det inte riktigt som att jag skulle orka ta mig till jobbet imorgon, känns som det skulle vara ganska skönt att ligga kvar i sängen lite extra länge och dra sig. Men vi får väl ta det på söndag, kanske...
Bara man kommer dit så går allt bra och jag skulle såklart inte lämna min kollega i sticket.
Är lite sådär halvmosig efter arbetsveckan bara, varit rätt mycket och telefonen har ringt hela tiden. Men vi lyckades iaf komma därifrån på tid idag, händer ju rätt ofta att man står kvar efter arbetstid, antingen med en kund eller så står man kvar och pratar med nån kollega som man kanske bara sagt hej till under dagen.
Imorrn kör vi så det ryker och lagar nåt extra fint!

Bilden: Baksidan av en frisyr jag gjorde förra året på Bröllopsmässan. Tror inte det blir nån sån imorgon.

måndag 8 augusti 2011

Back to reality


Jaha, då var man tillbaka i verkligheten igen då!
Första dagen på jobbet efter semestern avverkad. Där var det som vanligt en måndag, ingen hade morgonsysslor, tvättkorgen svämmar över av handdukar, telefonen ringer som att den skulle ha betalt för det, ja som vanligt alltså!
Egentligen är det väl ganska bra att komma in i rutinerna igen. Men inte skulle det ha varit fel med nån veckas semester till. Men nu får man vackert vänta på vintersemestern som jag ska ha i mars...Gissa om det känns som en hel evighet till mars just nu!

I helgen hade vi våran årliga kräftskiva med samma gäng som alltid + några till. Vet inte, men det känns som den bara blir större för varje år. Men det är såklart roligt!
Som vanligt skrattade vi mycket, som vanligt skulle det åska och regna lite och som vanligt blev man mer eller mindre uppäten av myggen, men det får man väl ta. Är glad att vi hade partytält när himlen öppnade sig.
Som vanligt var det en hel drös med människor som sov över, men det är bara roligt! Hellre det än att nån kör hem när dom druckit alkohol.

Känns lite som hösten är här nu! Egentligen är det ju inte så eftersom det bara är augusti ännu, men semestern är slut, dottern börjar dagis på onsdag igen och blir förskolebarn, och jag tycker iaf att det blivit kallare ute. Det är ju inte kallt kallt, men nu har man ju varit van med jättevarmt ett tag, så det känns kallare. Men jag hoppas att det ska bli en fin höst! Vi har ju faktiskt haft en fin sommar, den som säger nåt annat är bara negativt inställd till allt. ;)