söndag 14 augusti 2011

Gick till byss...

Igår började jag med att fara till jobbet en sväng.
Fixade håret på två brudtärnor och det gick hur bra som helst. :)
Jag blev nöjd med resultatet och det blev även brudtärnorna. Dom var faktiskt jättenöjda och tyckte att jag var skitduktig (som den ena uttryckte sig)!
Alltid trevligt med nöjda kunder!

På kvällen var det fest i byn. En här i byn fyllde 50 år och hade öppet hus. Vi byssbor hade samlat pengar åt honom och vi var en hel bunt som gick dit tillsammans och sjöng "Ja må du leva". Det bjöds på mat och dryck och vi hade riktigt trevligt! Jag och dottern traskade hem lite före 11 på kvällen och dottern hade haft så roligt att hon slocknade på 5 röda.. :)
Som vanligt var ju mannen på jobb, men det skulle ha varit kul om han hade varit hemma och kunnat komma med.

Ibland blir jag rätt trött på att ha en man som jobbar på sjön och som är borta större delen av året. Man får för det mesta gå på fester, kalas, dop, bröllop själv, för han är oftast på jobb när det händer något. Jag blir lite bunden när jag vill göra saker som kräver att jag måste ha barnvakt. Jag vill inte hela tiden hålla på att fråga om nån kan ha dottern. Jag känner lite ibland att jag belastar andra, vilket jag inte vill.
Jag är just nu inne i en period där jag skulle vilja träna lite mer, men när mannen är på jobb så funkar ju inte riktigt det eftersom dotter inte vill följa med till gymmet. Jag vet att det finns folk som gärna har henne, men jag vill ju inte hålla på att fråga om det hela tiden.
Jag vet att jag skrivit om detta tidigare, men situationen har ju inte direkt förändrats.
Nåja det är väl bara att kämpa på och ta alla tillfällen i akt, som ikväll tog jag till exempel en långpromenad när dottern for till en kompis och lekte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar