måndag 22 augusti 2011

hmmm...

Gjorde nåt dumt i morse, kändes inte alls bra...
Jag steg på vågen i badrummet, vilket misstag säger jag bara...
På skoj så brukar jag väga mig och mäta mage och lår med jämna mellanrum.
Idag tyckte jag att det var ett bra sånt jämnt mellanrum.
Men jag ångrade mig efter att jag stigit av vågen.
Jag vägde mig för ca 1 månad sen sist och sen dess har jag gått upp 1½ kg, kanske inte låter så mycket, men det räcker till. Runt magen hade det ändrat en centimeter till det sämre, men låren hade blivit en centimeter mindre. Alltid nåt!
Men jag vet ju vad det beror på...
Jag har slarvat massor den senaste tiden, mest med maten och drickan. Det har varit kräftskivor 2 stycken, silverbröllopsfest och 50 års kalas de senaste 4 helgerna och lite god mat och annat gott och alkohol. Inte för att jag druckit speciellt mycket, men ett glas vin här och ett glas vin där blir ganska många glas till slut.
Så nu blir det ordentlig skärpning med mat och motion!!!
Tjejmilen är inte långt borta nu och det är visserligen för sent att börja träna inför den nu, men tränat har jag ju gjort lite hela tiden.

Nu är det säkert många som tänker, ja men du är väl inte tjock, du behöver väl inte banta. Nä kanske inte, men jag känner inte att jag trivs riktigt när vågen pekar uppåt och det blir veck lite här och där. Man känner sig som en michelingubbe emellanåt...
Visst ska det väl synas nånstans att man fått barn, men de finns ju en gräns, i alla fall för mig.
Dock har jag lite svårt för att låta bli att äta både kakor och tårtor och choklad är ju alltid gott, samtidigt som jag tycker att man måste unna sig ibland så blir jag arg på mig själv när jag inte kan låta bli. Jag har blivit bättre på det, men min syster kommer jag aldrig att slå, hon har varit utan kakor och godis och nästan allt som har med socker att göra i 2 år. Hon är duktig hon! :)

Imorgon blir det hårdträning på Avancia...

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis hur du menar. Det är jaääte tråkigt om det så bara är ett kg :(
    Förr när jag vägde 120 så brydde jag mig inte alls så mycket när det gick uppåt, då var man endå så stor så lite till gjorde väl inte så mycket. Men nu när jag har gått ner massos så mår jag jätte dåligt om det bara är ett 0,5 kg plus på vågen :(
    Önskar dig en superfin dag

    SvaraRadera