Jag vill inte!
Jag har ingen lust!
Men jag kände det på mig....
Halsen känns konstig!
Grrrrr.....
=(
måndag 12 april 2010
På kurs med Kurt, nej Peter var det visst
Idag har jag vart på försäljningskurs!
Var en riktigt bra kurs och han som höll den var också riktigt rolig och det tycker jag är ganska viktigt för nån som håller en föreläsning. Personen i fråga ska göra att det är roligt och intressant att lyssna på i flera timmar.
Han lyckades i alla fall med det.
Jag fick också veta vad jag har för styrka och sträckbarhet på mitt hår. Det har jag inte mätt sen jag gick frissalinjen så jag tänkte att det kunde vara intressant att se hur mycket det har ändrat. Jag minn inte exakta siffror på vad jag hade i skolan men jag vet att det var högre än vad jag hade nu. Nu hade jag en styrka på 6,3 och en sträckbarhet på 4,5. Styrkan ska ligga en över sträckbarheten för att vara optimalt, men i mitt fall betyder det att jag har ett hydrofobt hår, vilket betyder att jag har ett fuktighetsavstötande hår. Som att hälla vatten på en gås ungefär. Men jag har ett starkt hår.
Kursen slutade redan lite över 14 så det vart en kort dag i dag och det var riktigt skönt. Och fint väder var det ju också. Bilen visade 13 grader när jag for hem. Nice!
När jag hämtat dottern på dagis och kommit hem, satte jag mig i solen och läste dagens tidning. Dottern sprang runt och njöt av solen.
Efter middagen blev det biltvätt. Min bil såg verkligen ut som man hade varit och kört offroad med den. Inte tvättad på hela vintern och dom senaste veckornas kladd på vägarna har satt sina spår. Inte vet jag om jag fick bort allt, men den ser bra mycket bättre ut nu än vad den gjorde för typ 2 timmar sen. Man skämdes ju nästan att fara in till stan med den. Nu har jag bestämt att jag ska tvätta bilen lite oftare så att den inte blir så himla smutsig mellan gångerna. Men vi får väl se hur det går med det.
Dottern var också med och tvättade, men jag tror hon var våtare än bilen. Hur bra det var att hon blev våt får vi väl se, men hon gick in när hon började frysa om händerna. Jag kunde ju inte neka henne när hon ville hjälpa till heller.
Men jag blev förbluffad över hur varmt det var i skuggan när jag kom in från biltvättningen. Termometern visade på 7,4 grader varmt. Fast jag tyckte att det var ganska skönt ute faktiskt. Jag frös inte, inte ens om händerna. Skönt nu blir det vår!
Nu väntar jag bara på att gräsmatten ska torka upp lite så att jag kan börja kratta. Ja jag vet, jag är lite konstig som vill kratta, men jag gillar att pyssla på gården.
Ha de gött vänner!
Var en riktigt bra kurs och han som höll den var också riktigt rolig och det tycker jag är ganska viktigt för nån som håller en föreläsning. Personen i fråga ska göra att det är roligt och intressant att lyssna på i flera timmar.
Han lyckades i alla fall med det.
Jag fick också veta vad jag har för styrka och sträckbarhet på mitt hår. Det har jag inte mätt sen jag gick frissalinjen så jag tänkte att det kunde vara intressant att se hur mycket det har ändrat. Jag minn inte exakta siffror på vad jag hade i skolan men jag vet att det var högre än vad jag hade nu. Nu hade jag en styrka på 6,3 och en sträckbarhet på 4,5. Styrkan ska ligga en över sträckbarheten för att vara optimalt, men i mitt fall betyder det att jag har ett hydrofobt hår, vilket betyder att jag har ett fuktighetsavstötande hår. Som att hälla vatten på en gås ungefär. Men jag har ett starkt hår.
Kursen slutade redan lite över 14 så det vart en kort dag i dag och det var riktigt skönt. Och fint väder var det ju också. Bilen visade 13 grader när jag for hem. Nice!
När jag hämtat dottern på dagis och kommit hem, satte jag mig i solen och läste dagens tidning. Dottern sprang runt och njöt av solen.
Efter middagen blev det biltvätt. Min bil såg verkligen ut som man hade varit och kört offroad med den. Inte tvättad på hela vintern och dom senaste veckornas kladd på vägarna har satt sina spår. Inte vet jag om jag fick bort allt, men den ser bra mycket bättre ut nu än vad den gjorde för typ 2 timmar sen. Man skämdes ju nästan att fara in till stan med den. Nu har jag bestämt att jag ska tvätta bilen lite oftare så att den inte blir så himla smutsig mellan gångerna. Men vi får väl se hur det går med det.
Dottern var också med och tvättade, men jag tror hon var våtare än bilen. Hur bra det var att hon blev våt får vi väl se, men hon gick in när hon började frysa om händerna. Jag kunde ju inte neka henne när hon ville hjälpa till heller.
Men jag blev förbluffad över hur varmt det var i skuggan när jag kom in från biltvättningen. Termometern visade på 7,4 grader varmt. Fast jag tyckte att det var ganska skönt ute faktiskt. Jag frös inte, inte ens om händerna. Skönt nu blir det vår!
Nu väntar jag bara på att gräsmatten ska torka upp lite så att jag kan börja kratta. Ja jag vet, jag är lite konstig som vill kratta, men jag gillar att pyssla på gården.
Ha de gött vänner!
lördag 10 april 2010
Min gåvoskatt
Min gåvoskatt, mitt päronskrutt,
mitt plommonkart. mitt glädjeskutt.
Mitt älsklingsguld, mitt gulleglin,
mitt mannagryn, mitt finporslin.
Mitt gullvivsblad, min rosenknopp,
min lyckoslant, mitt framtidshopp.
Min pärlemor, mitt porleskratt,
mitt päronskrutt, min gåvoskatt.
Nils Andersson
mitt plommonkart. mitt glädjeskutt.
Mitt älsklingsguld, mitt gulleglin,
mitt mannagryn, mitt finporslin.
Mitt gullvivsblad, min rosenknopp,
min lyckoslant, mitt framtidshopp.
Min pärlemor, mitt porleskratt,
mitt päronskrutt, min gåvoskatt.
Nils Andersson
torsdag 8 april 2010
Vill inte...
...bli sjuk!
Jag känner mig egentligen inte som jag håller på att bli sjuk, förutom att jag är väldigt trött. Jag brukar kunna vara trött i flera veckor innan en förkylning bryter ut. Men jag hoppas att det inte blir nån förkylning!
Jag har i och för sig sovit lite dåligt den sista tiden, så det kan ju vara det också.
Hela påsken var jag trött fast jag kunde sova länge på morgnarna.
En kväll somnade jag till exempel i soffan sittandes när jag läste en bok. Det händer inte speciellt ofta kan jag säga, och definitivt inte när jag läser en bra bok som jag gör just nu.
Kanske det är vårtrötthet?!
Har vart ledig idag och jag har varit in till stan, fixat ett nät att lägga över blommorna så att inte rådjuren äter upp dom, en sväng till apoteket och kappahl och sen vart det Sparis för lite matinköp.
När vi kom hem åt vi lite och sen gick vi ut i solen och riggade nät över blommorna. Dessutom krafsade vi lite snö så den ska smälta fortare. Började också med att plocka sten ur gräsmattan. Är ju några stycken efter snöhögarna.
Tänkte att jag skulle börja kratta, men det är så mycket snöhögar överallt ännu så det kändes som det fick vänta.
Skulle behöva tvätta bilen, men det känns inte som nån idé eftersom alla grusvägar är så geggiga ännu. Kanske jag gör det i helgen, bara för att få bort det där värsta...
Skulle behöva byta till sommardäck, men det är sambons göra och han for ju på jobb igår. Jag vet inte hur kinkiga polisen är om man har vinterdäcken på några dagar längre?! Måste nog höra med svärfar, jag vet inte ens var mina sommardäck är. Jo jag vet att dom är hos svärfar, men var vette tusan. Nåja det fixar sig väl antar jag.
Hittade tussilago på gården idag. Trevligt!
Ha de gött mina vänner!
Bilden är dock från i fjol.
måndag 5 april 2010
Uppdatering....
Påsken är över och jag har faktiskt lyckats att inte äta allt för mycket gott. Visst har det blivit en del, men jag har ju också tränat så det jämnar ut sig.
Fick för mig igår att jag skulle mäta och väga mig.
Det visade sig att jag gått ner 1 kg och det har försvunnit ytterligare 2 cm i midjan. Alltså har det nu försvunnit 5 cm...tjoho! Låren står på samma, men dom behöver å andra sidan inte bli mindre heller. Det är så kul när man ser att det händer nånting, och då har jag ju ändå inte toktränat! :)
Påsken i stora drag annars:
Fredag: Var ute på gården lite, insåg att mina blommor som jag planterade på hösten har kommit upp en bit. Jag var på Zumbapass. Dottern plockade fram sin cykel, skulle prova utan stödhjul, men hon vägrade trampa och litade inte alls på att hennes mamma höll i henne. Stödhjulen åkte på igen. Farmor var hit en stund, bjöd oss på middag. Middagen räddad den dagen alltså. Lite vin till den också som var riktigt gott!
Lördag: Träffa en kompis som annars bor i Sverige. Syster hade kalas. Träffade även flera av mina fastrar och mina kusiner och kusinbarn.
Söndag: Sambon grejade båthus. Jag var på zumba. Färgade håret. For in till stan och hälsade på vännerna J och S. Trevligt! Synd att vi hinner ses så sällan för dom är så himla trevliga.
Måndag: Dammsög lite hastigt. Svängde ihop en blåbär och hallonpaj. Vänner i massor =) dök upp. L och D med barn, J och K med dotter och A med sina flickor. Men det var trevligt! Det måste vi göra om hörni!!! =) Kvällen togs det en promenad och nu bara är vi.
Hoppas ni också haft en bra påsk?!
Ha de vänner!
Fick för mig igår att jag skulle mäta och väga mig.
Det visade sig att jag gått ner 1 kg och det har försvunnit ytterligare 2 cm i midjan. Alltså har det nu försvunnit 5 cm...tjoho! Låren står på samma, men dom behöver å andra sidan inte bli mindre heller. Det är så kul när man ser att det händer nånting, och då har jag ju ändå inte toktränat! :)
Påsken i stora drag annars:
Fredag: Var ute på gården lite, insåg att mina blommor som jag planterade på hösten har kommit upp en bit. Jag var på Zumbapass. Dottern plockade fram sin cykel, skulle prova utan stödhjul, men hon vägrade trampa och litade inte alls på att hennes mamma höll i henne. Stödhjulen åkte på igen. Farmor var hit en stund, bjöd oss på middag. Middagen räddad den dagen alltså. Lite vin till den också som var riktigt gott!
Lördag: Träffa en kompis som annars bor i Sverige. Syster hade kalas. Träffade även flera av mina fastrar och mina kusiner och kusinbarn.
Söndag: Sambon grejade båthus. Jag var på zumba. Färgade håret. For in till stan och hälsade på vännerna J och S. Trevligt! Synd att vi hinner ses så sällan för dom är så himla trevliga.
Måndag: Dammsög lite hastigt. Svängde ihop en blåbär och hallonpaj. Vänner i massor =) dök upp. L och D med barn, J och K med dotter och A med sina flickor. Men det var trevligt! Det måste vi göra om hörni!!! =) Kvällen togs det en promenad och nu bara är vi.
Hoppas ni också haft en bra påsk?!
Ha de vänner!
torsdag 1 april 2010
April...
Jaha då var det april!
Är trött idag och det var väldigt skönt att sluta 16.00 idag kan jag säga.
Jag "snoozade" till och med imorse. Jag kan säga att det hör inte till vanligheterna.
Har egentligen inte så mycket att tillägga.
Är trött och irriterad och känner inte för att göra nånting.
Imorgon blir det zumba. Världens bästa Linda hade bokat in mig när hon såg att det fanns platser kvar. Tack vännen! :) Så det blir zumba både fredag och söndag. Kanske är lika bra för det lär väl bli en massa god mat och annat gott under helgen.
I alla fall om man läser systers blogg så verkar det som hon har bakat för en hel armé. =)
Ska bli gott!
Nej nu tror jag det blir soffan.
Trevlig påsk på er! Ta´t lugnt med äggen och memman!
Är trött idag och det var väldigt skönt att sluta 16.00 idag kan jag säga.
Jag "snoozade" till och med imorse. Jag kan säga att det hör inte till vanligheterna.
Har egentligen inte så mycket att tillägga.
Är trött och irriterad och känner inte för att göra nånting.
Imorgon blir det zumba. Världens bästa Linda hade bokat in mig när hon såg att det fanns platser kvar. Tack vännen! :) Så det blir zumba både fredag och söndag. Kanske är lika bra för det lär väl bli en massa god mat och annat gott under helgen.
I alla fall om man läser systers blogg så verkar det som hon har bakat för en hel armé. =)
Ska bli gott!
Nej nu tror jag det blir soffan.
Trevlig påsk på er! Ta´t lugnt med äggen och memman!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
