tisdag 24 april 2012

Jaha ja...Här hade det ändrat utseende sen jag var här sist. Tar väl ett tag innan jag hittar allt, men det ska väl gå bra!

Idag har jag vart ledig! Dottern var egentligen ledig från dagis hon med men eftersom dom skulle hälsa på i skolan så skjutsade jag henne till skolan för att hon skulle få vara med.  När jag hämtade henne for vi och handlade och efter det blev det lite lunch och sen gick vi ut i det fina vårvädret. Trots en otrolig dimma i morse så sprack det plötsligt upp och blev jättefint. Jag passade i alla fall på att kratta lite och dottern lekte i lekstugan. Sen hade vi bestämt att vi skulle fika med gammelmormor så vi gick dit.

Tidigare idag plockade jag med lite barnkläder som jag tvättat upp, skulle kunna hålla på titta på dom där pyttekläderna hur mycket som helst. Dom är ju så söta! Eftersom mannen skruvade ihop "Kermits" garderob innan han for på jobb så har jag börjat plocka in lite neutrala kläder i garderoben.
Jag skulle vilja börja förbereda en massa annat också men jag måste väl vänta lite så jag har nåt att göra sen när jag blir ledig också. =) Dessutom är det ju inte färdigt på vinden ännu, men mannen har nästan lovat att vi kan flytta upp och börja sova där nästa gång han är hemma i alla fall. Jippi!! Det är lite målning, nån list kvar och sen ska elen dras så det hänger väl lite på när elektrikern kan komma också. 
Så vi skulle verkligen behöva fara till IKEA och köpa både det ena och andra. Lampor behöver inhandlas och sen tar vi väl allt annat undan för undan. Badrummet uppe är ju inte färdigt heller ännu, men det ska nog snarast göras färdigt det också.

Imorgon går jag in i vecka 31 i graviditeten. Bara 9 veckor kvar. Har 10 arbetsdagar kvar att jobba, jobbar sista dagen 11 maj. Känns rätt skönt att äntligen gå på ledigt. Går nog bra att jobba, men det börjar nog bli lite tungt, mitt bäcken tar ont mest hela tiden och jag vaggar fram som en pingvin och då är jag inte ens speciellt stor (enligt mig själv). Men eftersom jag har ont så känns det bättre att vagga fram. Jag upplevde mig själv mycket större förra gången, nu har jag mera som en kula frampå och jag har egentligen inte lagt på mig nånting på andra ställen än magen. Tror jag gått upp 8 kilo sammanlagt, samma tid förra graviditeten hade jag gått upp 12 kilo.
Bebis rör mycket på sig och älskar att puta med rumpan upp i mina revben, vilket jag inte tycker blir så bekvämt direkt. Börjar komma in i ett sånt läge nu att det inte är bekvämt att sitta, ligga eller stå och det spelar inge roll hur jag vänder och vrider på mig. På nätterna sover jag dåligt och det tar ont varje gång jag vänder mig och jisses vad sendrag jag har och det vet ni ju alla att inte är skönt! Men men, jag står ut och snart är jag ledig och kan lägga mig på dagarna om jag blir trött...

Nu börjar det bli middagsdags!

1 kommentar:

  1. När mina fogar bråkade som mest remitterades jag till en sjukgymnast som gav mig tips och ett infopapper. Där stod det hur det är bra att röra sig, sova osv. Jag kan förmedla vidare till dig om du vill. Men du kanske redan har koll på alla de tipsen?

    SvaraRadera