söndag 31 juli 2011

Silverbröllopsfest och dop!

Den här helgen har gått i festens tecken.
Igår var jag och mannen bjudna på 50 års kalas, som egentligen var en silverbröllopsfest.
Det var grannarna som ställt till med kalas och det skulle firas på ungdomslokalen här i Lemland.
Vi blev ganska många, tror det var 165 pers och det var VARMT! Vissa hade ju t.o.m kostym på sig och jag kan säga att jag var inte ett dugg avundsjuk. Jag hade en luftig armbandslös klänning som slutade vi knäna ungefär. Och jag svettades, så jag kan ju tänka mig hur kostymnissarna kände sig. Men det blev faktiskt lite bättre sen.
Maten var jättegod och stundvis var festen riktigt rolig. Det var en lite annorlunda fest mot vad vi är vana att gå på, men det var absolut inte nåt fel, det är väl bra att inte alla fester ser likadana ut. Det spelades till exempel jazz under kvällen och det är ju inte direkt vad jag lyssnar på.
Jag och mannen traskade hem lite efter 01.00 och det var ganska lagom, speciellt med tanke på att vi skulle på dop idag.

Japp idag har vi varit på dop.
Lilla Lycke-Li fick sitt namn. Det är mannens kusins barn som skulle döpas. Och dopet hölls på Föglö, i Ålands skärgård för dom som inte känner till Åland. Så idag har jag premiäråkt Skarven.
Det var svettigt och varmt och lilla Lycke-Li var alldeles svettig i sin fina klänning.
Efteråt bjöds på lite fika och tårtan var helt underbar!
Jag syndade lite idag, har sagt att jag ska minska ner eller helt sluta äta sötsaker, men ibland vid vissa speciella tillfällen så äter jag. Idag tyckte jag att det var ett sånt tillfälle. Imorgon ska jag fara på en lång cykeltur tror jag. Måste nog till gymmet också nån dag den här veckan!
I alla fall så var det ett trevligt dop. Kul att vi fick komma! Tack Sofie och Tomas!

Ja det var väl min helg det. Sista semesterveckan inleds imorgon och jag har hört att det ska vara fint väder inkommande vecka! Låter nice tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar