måndag 25 juli 2011

Första semesterdagen...


...och det regnar!
Kom just en ordentlig skur som gick över lika fort som den kom.
Dottern började simskola idag. Mellan 10-12 ska hon vara på simskola i 2 veckor nu. Började ju inte så bra vädermässigt, men vi hoppas på bättre väder imorgon.
Dottern var iaf nöjd trots vädret, även om hon sa att det var kallt i vattnet.
Är över 60 barn i simskolan i år och det är ju roligt att det är så många barn som vill lära sig simma. MEN....Det skulle verkligen behöva göras nånting åt parkeringen där. Det är fruktansvärt trångt och när man hämtar och lämnar barnen så är det ju x antal bilar där samtidigt, vilket betyder kaos! Idag när jag skulle fara därifrån konstaterade jag att om folk dessutom skulle lära sig att parkera så skulle det ju gå lite smidigare. Jag kunde inte fara därifrån för någon hade ställt sig framför min bil så att jag inte kunde köra ut. Tur som va så var det en pappa som hämtade sina barn från samma grupp som min dottern. Det stod bilar längs med hela vägen så att man måste sicksacka hit och dit för att komma fram. Jag HATAR att köra bil där det är trångt!
Det finns ju rum så att man skulle kunna förstora den där parkeringen, men det är det tydligen ingen som tänker göra. Nåja, man får väl stå ut!
Tror att jag skickar mannen dit och hämtar dottern bara han kommer hem. Han har bättre bil att ta sig fram med.

Bilden är från simskolan förra sommaren! Det är min dotter med lila Hello Kitty baddräkt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar