fredag 4 mars 2011

brist på annat

1. Hur gammalt är ditt yngsta barn? fyller 6 år om 5 dagar


2. Hur många veckor var du gravid?
39+3 tror jag


3. Längd och vikt på bebben
? 4350 gr 52,5 cm


4. Födde du med eller utan smärtlindring?
hade inte tänkt ha men så blev det iaf...


5. Vaginalt eller kejsarsnitt?
Vaginalt


6. Hur många timmar varade förlossningen räknat från första värken? 25h 10 min


7. Bästa minnet från förlossningen?
när jag fick se min lilla tjej


8. Vilken färg hade din partner under förlossningen? Normal, kritvit, grön eller – vet ej, han låg på golvet kunde inte se honom.
Normal


9. Förlossningen jobbigaste ögonblick?
när värkarna var som värst, eftersom jag blev igångsatt så var värkarbetet jättejobbigt


10. Förlossningens bästa ögonblick (förutom när barnet kom ut!)?
När vattnet gick. för då insåg jag att nu var det äntligen dags...


11.Vad var det bästa med att vara gravid?
När man fick höra hjärtljuden och känna att det var en liten krabat där inne...


12. Vad var det sämsta med att vara gravid? Illamåendet första veckorna och foglossningen sista veckorna..


13. Hur mycket vägde du innan graviditeten?
61kg


14. Hur mycket väger du idag?
60kg


15. Vad är du mest nöjd med på din kropp efter graviditeten?
är väl nöjd med det mesta


16. Minst nöjd med i kroppsväg efter graviditeten?
magen, men det ska väl synas att man fått barn...


17. Konstigaste kommentar du fick under graviditeten?
Minns ej


18. Tyckte du att din partner var där för dig på ett bra sätt under förlossningen?
Absolut! =)


19. När ska du börja jobba igen? Ja jag har ju jobbat ganska länge då eftersom min bebis snart blir 6 år... ;)


20.Planerar ni syskon? och i såfall hur pass snart?
JA! Men hittills har det inte "bitit på", vilket jag är väldigt ledsen över... :(


(21. Om du har flera barn, hur många månader skiljer det dem emellan?)


22.Hur smärtsam tyckte du förlossningen var på en skala från 1-5?
När det var som värst var det nog en 4a eller 5a, men efter epiduralen var det nog bara 1...


23.Blev förlossningen som du tänkt dig?
Inte alls, allt blev fel nästan...


24. Bästa pryl du packade ner i BB väskan?
minns ej


25. Något du önskat att du haft med dig i BB väskan?
vet ej


26. Fick du bra stöd av personalen på förlossningen och BB?
Både och


27. Hur reagerade du på lustgasen (Om du tog någon)? Jag började må illa...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar