VALBORG på er!
fredag 29 april 2011
onsdag 20 april 2011
Glad påsk!
Ifall jag inte känner för eller hinner skriva innnan påsk så tänkte jag önska er EN RIKTIGT HÄRLIG PÅSK! Ät inte för mycket memma och ägg och ta det lugnt med drickat! ;)
Själv ska jag ha en riktigt skön påsk och vara med härliga vänner och familj och eventuellt hinna göra nånting här hemma.
Puss på er!
måndag 18 april 2011
Tredje
Idag tog jag mitt tredje rosa piller.
Känner inte av några biverkningar.
Som på allt man köper på apoteket så står det ju en lång radiramsa med biverkningar. Hur ofta får man dessa biverkningar? Jag har i alla fall inte råkat ut för det speciellt många gånger.
Jag tänkte att jag kanske skulle få nån sorts humörsvängningar eftersom det ändå är hormoner jag stoppar i mig, men kanske det inte märks efter bara några dagar. I alla fall så har ingen sagt nånting... :)
Jag ska ta två piller till och sen ska jag ta samma antal igen vid nästa mens.
Det är bara att tuta och köra nu då och hoppas på det bästa! :)
Känner inte av några biverkningar.
Som på allt man köper på apoteket så står det ju en lång radiramsa med biverkningar. Hur ofta får man dessa biverkningar? Jag har i alla fall inte råkat ut för det speciellt många gånger.
Jag tänkte att jag kanske skulle få nån sorts humörsvängningar eftersom det ändå är hormoner jag stoppar i mig, men kanske det inte märks efter bara några dagar. I alla fall så har ingen sagt nånting... :)
Jag ska ta två piller till och sen ska jag ta samma antal igen vid nästa mens.
Det är bara att tuta och köra nu då och hoppas på det bästa! :)
måndag 11 april 2011
Bloggtorka
Känns som det är lite torrt trots tövädret ute.
Har inte så mycket att säga just nu.
Känner inte att det har hänt sådär jättemycket som kan tänkas vara intressant för er som läser.
Är just nu en aning förkyld, började med ont i halsen i fredags och har nu övergått till ingen röst och hosta, lite snor. Ja sådär som det brukar kunna vara.
Målade lite fönstersmygar igår i dotterns och "nr 2ans" rum. Är bara det kvar i dom rummen på övervåningen. Mannen slipade golvet i vårat sovrum och konstaterade att vi har alldeles för stort sovrum...hehe!
Åt middag med bästaste L och D och planerade påskfest och kommande skidsemester. Har nu bokat nästa års skidsemester på samma ställen men en annan stuga, mycket billigare dessutom. Ser fram emot det!
Ja det var väl det senaste.
Återkommer vid ett blötare tillfälle.. ;P
Har inte så mycket att säga just nu.
Känner inte att det har hänt sådär jättemycket som kan tänkas vara intressant för er som läser.
Är just nu en aning förkyld, började med ont i halsen i fredags och har nu övergått till ingen röst och hosta, lite snor. Ja sådär som det brukar kunna vara.
Målade lite fönstersmygar igår i dotterns och "nr 2ans" rum. Är bara det kvar i dom rummen på övervåningen. Mannen slipade golvet i vårat sovrum och konstaterade att vi har alldeles för stort sovrum...hehe!
Åt middag med bästaste L och D och planerade påskfest och kommande skidsemester. Har nu bokat nästa års skidsemester på samma ställen men en annan stuga, mycket billigare dessutom. Ser fram emot det!
Ja det var väl det senaste.
Återkommer vid ett blötare tillfälle.. ;P
fredag 1 april 2011
Helg
Härligt med helg!
Och även om det är lite disigt ute så är jag ganska positiv, för snön försvinner ju. Och det är verkligen dags för det nu. Missförstå mig inte, jag tycker att vi haft en jättefin vinter, en härlig vinter, en sån vinter som det ska vara med snö och kyla. Hatar slask!
Känner att våren nog kommer snart...eller kanske det är så att jag mest vill att den ska komma.
Imorgon ska lillskruttan ha 6 års kalas för sina dagisvänner. Så det blir livat i luckan i morgon. Så ikväll har vi förberett lite med godispåsar och sånt. Har också hunnit dammsuga och städa toaletterna, vilket betyder att jag får sova en lite längre stund imorgon. Oj så skönt det ska bli! Hoppas bara att dottern också sover lite längre...Hon har nämligen en konstig förmåga att vakna skittidigt när hon faktiskt får sova länge. Som igår till exempel, jag började jobba 11.00 och hade ställt klockan på halv 9, men då tycker dottern att hon ska stiga upp klockan 7. Men när hon ska stiga upp tidigt då måste jag alltid väcka henne...Knasunge! =)
Nu tittar dottern på Skönheten och odjuret på Disney Channel, sen blir det sängen för henne. Vad jag ska se på är en senare fråga, men jag kanske tar Gregory David Roberts - Shantaram och lägger mig i sängen och läser ett kapitel eller två.
Trevlig helg!
Bilden är från förra årets kalas. Dottern och hennes bästa kompis. =)
tisdag 29 mars 2011
Kanske en anledning...
Förra veckan var jag då till gyn och skulle kolla varför vi fortfarande inte har blivit gravida.
Fick göra en sköljning av äggledarna. Var ingen behaglig upplevelse och jag är inte så säker på att jag vill göra det igen, men mannen var på plats och höll handen ;).
I alla fall så såg han då (gynekologen alltså, inte mannen ) att det rann väldigt dåligt i den ena äggledaren. Aha, kanske det är anledningen till att vi inte blivit gravida ännu. Han sa att det kan vara en s.k "slempropp" som orsakade det och det är tydligen sånt som kan hända ibland efter man fått barn. Men han sa att han den kan försvinna nu när man man sköljt igenom "systemet". Och man kan absolut bli gravid med bara en fungerande äggledare. Men jag fick i alla fall hormoner som jag ska ta vid nästa mens, bara för att öka på chanserna ännu lite till.
Att mannen dessutom är på jobb två veckor i ett sträck gör ju inte chanserna större direkt, det är ju inte direkt så att han är hemma alla gånger jag har ägglossning. Men nu ska vi prova det här och har det fortfarande inte hänt nåt efter ½ år så ska vi höra av oss igen. Så nu håller vi tummar och tår och allt annat som går och hoppas att det går vägen!
På nåt sätt kändes det ändå skönt att höra att det faktiskt var nåt som "satt i vägen" och kanske minskat chanserna till att bli gravid. Man förstår nog inte riktigt, jag menar när det gick så fort att bli gravid första gången, sen när det inte funkar så blir man så frustrerad, arg och ledsen.
Ja alla vet väl hur det känns när man vill nåt så himla mycket och så blir det inte som man tänkt sig, fruktansvärt frustrerande!
Jag har i alla fall fått en positiv puff nu och känner ändå att jag kommer att bli gravid, förhoppningsvis snart!
Fick göra en sköljning av äggledarna. Var ingen behaglig upplevelse och jag är inte så säker på att jag vill göra det igen, men mannen var på plats och höll handen ;).
I alla fall så såg han då (gynekologen alltså, inte mannen ) att det rann väldigt dåligt i den ena äggledaren. Aha, kanske det är anledningen till att vi inte blivit gravida ännu. Han sa att det kan vara en s.k "slempropp" som orsakade det och det är tydligen sånt som kan hända ibland efter man fått barn. Men han sa att han den kan försvinna nu när man man sköljt igenom "systemet". Och man kan absolut bli gravid med bara en fungerande äggledare. Men jag fick i alla fall hormoner som jag ska ta vid nästa mens, bara för att öka på chanserna ännu lite till.
Att mannen dessutom är på jobb två veckor i ett sträck gör ju inte chanserna större direkt, det är ju inte direkt så att han är hemma alla gånger jag har ägglossning. Men nu ska vi prova det här och har det fortfarande inte hänt nåt efter ½ år så ska vi höra av oss igen. Så nu håller vi tummar och tår och allt annat som går och hoppas att det går vägen!
På nåt sätt kändes det ändå skönt att höra att det faktiskt var nåt som "satt i vägen" och kanske minskat chanserna till att bli gravid. Man förstår nog inte riktigt, jag menar när det gick så fort att bli gravid första gången, sen när det inte funkar så blir man så frustrerad, arg och ledsen.
Ja alla vet väl hur det känns när man vill nåt så himla mycket och så blir det inte som man tänkt sig, fruktansvärt frustrerande!
Jag har i alla fall fått en positiv puff nu och känner ändå att jag kommer att bli gravid, förhoppningsvis snart!
tisdag 22 mars 2011
Lite bilder från Sälen
Vi hade sol alla dagar utom en då det snöade. Ingen bröt ben eller armar, men jag föll såklart redan första dagen i backen och landade på staven. Vilket resulterade i ett stoooort blåmärke på höger lår. Är ju verligen snyggt nu kan jag säga! Låg dock i feber dagen efter och vi funderade lite om jag fick nån inflammation i musklerna, jag hade nämligen inget annat än feber. Dagen efter var jag på benen igen, så ingen skada skedd.
Dotter skidade lite första dagen som ni kan se på nån bild. Hon tyckte sen att hon fick ont i fötterna och sen vart det inge mer skidning för henne. Vi försökte med allt, men nej. Vi provar igen nästa år! Hon var dock jätteduktig och visste precis hur hon skulle göra!
I alla fall var det en väldigt lyckad resa och vi har tänkt åka igen. Gänget som åkte har verkligen kul ihop och vi skrattade mycket!
På en av bilderna kan ni se hur mycket snö det faktiskt var där, den bilden som det är en bänk med bord på som själva sittbänken är nästan under snön!
Summa sumarum var det en väldigt lyckad resa!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)