Snön lyser vit där ute och temperaturen ligger runt 12 minusgrader.
Så länge det inte blåser är det helt OK.
Jag tog mig en promenad tidigare ikväll och det var riktigt skönt. Snön knarrade under skorna och stjärnorna lyste klart på himlen. Härligt!
Under tiden jag tog en promenad så fixade mannen och dottern pepparkakshus. Blev jättefint! :)
Har också idag fått upp alla ljusstakar och stjärnor. Häromdagen fick jag för mig att jag skulle göra julkort. Det var längesen kan jag säga, men dom blev jättefina, om jag får säga det själv. :)
Julkänslorna börjar allt komma lite.
Lilla jul igår firades hos svärföräldrarna. Både mannen och svärfar är på jobb på julafton så vi firade lite stora jul i förskott. Det var rökt lax, gravad lax och lite lådor och lite köttbullar och såklart skinka. Allt var riktigt gott och som alltid äter man alldeles för mycket. Aladdinasken kom såklart fram på bordet och på julen får man ta från det undre lagret också. :)
Vi har idag varit på 1-års kalas till vårat gudbarn Emil. Gulleplutten är ju bara för söt!
Våran present verkade bra för han körde runt med den ena plastobilen han fick, han fick en till och en bok också, men den andra bilen tyckte storasyster att hon skulle ha. :)
Under kvällen har det förstås kommit en liten besvikelse. Egentligen visste jag ju att det inte skulle bli nån liten junior den här gången heller. Men man kan ju inte låta bli att hoppas. Man måste ju leva på hoppet annars blir man tokig. Jag skulle vara tokig redan annars med tanke på att jag hoppats de senaste 2 åren. Jag fortsätter hoppas....
Jag har just pratat i telefon med en veterinär eller assistent till en veterinär kanske det var.
För det första så var hon inte speciellt trevlig i telefon.
Jag frågade vänligt om dom råkade ha en tid idag, nä det hade dom inte eftersom det var så sent på dagen nu då. Okej! Jag provade ringa till dom tidigare under dagen men då var dom på lunchmöte eller vad det var. Men hon hade som förslag att jag skulle komma imorgon bitti klockan 8.00. Jo det skulle jag kanske kunna göra men hur gör jag med dottern som ska till dagis och jag själv börjar jobba klockan 9.00??? Och mannen på jobb såklart. Dessutom var det ju inte säkert att dom måste söva katten och då måste jag ju ta med den hem igen och isf måste jag alltså sitta och köra hem katten igen innan jag skulle på jobb. Alltså allvarligt talat, hon menade alltså att jag skulle köra från Lemland till Godby för att träffa en veterinär och katten "kanske" skulle sövas, och om den inte skulle behöva det så skulle jag få ta den med hem igen, vilket betyder att jag igen skulle måste köra till Lemland och sen in till stan på jobb. Jag förklarade för henne att det kan nog bli lite svårt eftersom min man inte är hemma heller, skulle han vara det skulle det inte vara ett problem. Ja men då svarade hon att jag får väl starta klockan 7.00. What?? Problemet med dotter och jobb kvarstår ju lixom ändå...Jag kan inte ta ledigt från jobb för att föra katten till veterinär, jag har ju dessutom kunder själv.
Jag får magsår bara jag tänker taken på allt körande hit och dit.
Jag tog iaf tiden och sa att jag skulle ringa tillbaka när jag visste hur jag skulle lösa det.
När jag pratat med en annan veterinär och fått en tid redan ikväll så ringde jag tillbaka till den andra och sa att jag avbokar den tiden så lät hon nästans sur för att jag inte tog den.
Usch vad irriterad jag blev!!!
..att inspirationen här på bloggen är lite dålig just nu.
Jag tror att jag tar en liten paus och återkommer när jag finner mera inspiration...
Sätter in en bild på min sötnos till dotter när hon fiskar på stugan efter ett åskoväder...
...i kroppen!
Om det beror på träning och lite hederligt arbete på gården eller om det är förkylningen vette tusan, men bra är det inte.
Jag har ont överallt och har ont i halsen och känner mig allmänt hängig.
Mannen har varit förkyld hela veckan och det är antagligen han som smittat mig. Har ju inte riktigt lust med att vara sjuk just nu.
Jag hoppas iaf att jag piggnat i till måndag då mannen måste åka på jobb eftersom en av hans arbetskompisar är sjukskriven och alla andra måste pussla lite. Men som vanligt så ska jag väl vara däckad och på samma gång jobba och ta hand om dottern och sköta allt här hemma när sjömannen är på jobb. Så är det att vara sjömanshustru! Livet i ett nötskal!
Nåja, nu ska vi tänka positivt!
Är jättetrött!
De senaste nätterna har det varit lite dåligt med sömn.
Ena natten vaknade dottern och hade ont i magen och mådde illa.
Natten efter sov hon men då var jag ändå på helspänn ifall att hon skulle vakna igen.
Och i natt har jag drömt en massa konstiga drömmar, vid halv 5 skulle katterna ut och efter det sov jag inte mycket innan klockan ringde klockan 8.00.
Skulle jag inte ha behövt fara till jobbet en sväng så skulle jag aldrig ha ställt klockan.
Imorgon blir det nog sovmorgon igen.
Igår sov vi båda till halv 10...det händer inte så ofta och det var riktigt skönt!
Min mage mår heller inte bra trots att jag varit ledig en vecka. Är nog inte nån magsjuka utan det är min vanliga oroliga och stressade mage. Usch och blä och fy!
Man somnar väl på soffan ikväll...
En vecka går alldeles för fort!
Imorrn är det redan onsdag och det känns som jag inte gjort nåt annat än flängt på hit och dit!
Jag skulle ju vara hemma och fixa en massa saker.
Alltså jo jag har nog pysslat lite här hemma jag också, men det känns ändå som jag inte varit hemma.
Men jag har i alla fall träffat en kompis som jag försökt få ihop en träff med i flera veckor, tvättat några fönster, varit på massage, tränat, städat båda toaletterna, tagit in lite ved, hämtat brud och näbbklänningar som varit på tvätt, hämtat bröllopsfotografierna och förstås umgåtts med dottern.
Okej lite har jag väl gjort då men varför känns det ändå inte som jag gjort nåt?
Imorgon måste jag dammsuga och eventuellt moppa golven och slänga ihop nån sorts kaka eftersom vi ska ha våran så kallade BB-träff imorgon. Vi träffas inte så ofta numer, men ibland lyckas vi få ihop nån träff.
På torsdag kommer några vänner hit, fredag är det 82 års kalas och i helgen så måste jag eventuellt rycka in på jobbet för att ställa i ordning stället igen efter renovering. Men det vet jag typ först på fredag om jag måste göra. Och sen hade veckan gått då...
Blä vad jag varit onyttig den senaste veckan! :(
Alltså nu måste jag skärpa mig!
Sockerberoendet tar över...ajaj!
Nä nu ska jag vara lika duktig som min syster...i alla fall nästan! :)
Vilken karaktär min syster har alltså...Var tusan fick hon sin karaktär ifrån och varför fick inte jag lite av den också???
Som jag skrev i mitt förra inlägg, livet är orättvist...även i de här frågan...
Bilden är från Havsvidden, där vi tillbringade bröllopsnatten. Det där var våran utsikt från rummet! :)