Är trött! Har varit det hela veckan, somnat på soffan flera kvällar vid 22-tiden.
I morse vaknade jag vid 6-tiden och sen somnade jag aldrig om innan klockan ringde.
Känner mig lite nere.
Känner på mig att det inte blev nån bebis den här gången heller. Jag vet ju inte säkert ännu, men det känns bara som det. =(
Man ska väl inte ta ut nåt i förskott och man ska väl försöka vara positiv, men ibland är det så svårt.
Jag borde antagligen inte ha haft så stora förhoppningar, jag menar bara för att jag sköljt igenom "systemet" och ätit lite hormoner så betyder det ju inte att det "biter på" på första gången. Men jag vill ju vara positiv men ibland blir man ju faktiskt bara besviken när det inte blir som man trott.
Jag känner mig värdelös som människa, jag kan inte ens skaffa ett syskon till min älskade dotter. Kanske det är meningen att det ska vara så, vad vet jag, men jag kommer aldrig någonsin att acceptera att jag inte kunde ge min dotter ett syskon.
Okej, jag kanske tar ut allting i förskott, men just idag känns det så, som att jag inte kommer att få flera barn.
Har du gett upp? undrar säkert ni nu. Nejdå, det har jag inte, inte än, men just såna dagar som den här så känns det så. Det kanske bara är att sluta tänka på det och leva livet med bara ett barn.
Jag vet att det är många där ute som inte ens har fått ett barn och har försökt mycket mycket längre än vi har och jag känner verkligen med dom, men det gör inte min vilja mindre. Jag vet precis hur dom känner sig och jag hoppas att alla där ute som vill ha barn också får det!
Idag: nere, värdelös, trött...
fredag 6 maj 2011
söndag 1 maj 2011
Konstiga drömmar
Den senaste tiden har jag haft väldigt underliga drömmar.
Den ena avlöser den andra liksom.
Dröm 1: Jag blev jagad och sen kidnappad och inlåst i nåt gammalt stort skjul där jag sen försökte ta mig ut. Plötsligt dyker det upp nån gammal klasskompis från högstadiet. Har inte riktigt klart för mig vad han gjorde där, om han skulle rädda mig eller om det var han som kidnappat mig.
Dröm 2: Är på skidsemester med åtminstone två av mina bröder. Tror att min man var med också. Plötsligt skidar vi in i en butik men skidar genast ut därifrån genom en annan dörr. Verkar som det var nån sorts genomfart på nåt sätt. What?
Dröm 3: Jag ska på zumba med min gamla konfirmationspräst som ledare. Han försöker visa mig ett steg som jag i verkligheten kan utan problem. Jag minns på nåt sätt att jag tänkte där i drömmen att det här steget kan jag ju hur bra som helst, varför vill inte mina ben lyda nu. Mitt i allt ska vi baka pepparkakor på detta zumbapass och det känns lite konstigt att stoppa i sig en massa kakor när vi är där för att träna. I alla fall slutade passet med att vi såg på film.
Drömde även i natt en konstig dröm men den kommer jag faktiskt inte ihåg. Man kan ju bara undra vad dessa drömmar betyder. Nån som kan drömtydning?
Den ena avlöser den andra liksom.
Dröm 1: Jag blev jagad och sen kidnappad och inlåst i nåt gammalt stort skjul där jag sen försökte ta mig ut. Plötsligt dyker det upp nån gammal klasskompis från högstadiet. Har inte riktigt klart för mig vad han gjorde där, om han skulle rädda mig eller om det var han som kidnappat mig.
Dröm 2: Är på skidsemester med åtminstone två av mina bröder. Tror att min man var med också. Plötsligt skidar vi in i en butik men skidar genast ut därifrån genom en annan dörr. Verkar som det var nån sorts genomfart på nåt sätt. What?
Dröm 3: Jag ska på zumba med min gamla konfirmationspräst som ledare. Han försöker visa mig ett steg som jag i verkligheten kan utan problem. Jag minns på nåt sätt att jag tänkte där i drömmen att det här steget kan jag ju hur bra som helst, varför vill inte mina ben lyda nu. Mitt i allt ska vi baka pepparkakor på detta zumbapass och det känns lite konstigt att stoppa i sig en massa kakor när vi är där för att träna. I alla fall slutade passet med att vi såg på film.
Drömde även i natt en konstig dröm men den kommer jag faktiskt inte ihåg. Man kan ju bara undra vad dessa drömmar betyder. Nån som kan drömtydning?
fredag 29 april 2011
onsdag 20 april 2011
Glad påsk!
Ifall jag inte känner för eller hinner skriva innnan påsk så tänkte jag önska er EN RIKTIGT HÄRLIG PÅSK! Ät inte för mycket memma och ägg och ta det lugnt med drickat! ;)
Själv ska jag ha en riktigt skön påsk och vara med härliga vänner och familj och eventuellt hinna göra nånting här hemma.
Puss på er!
måndag 18 april 2011
Tredje
Idag tog jag mitt tredje rosa piller.
Känner inte av några biverkningar.
Som på allt man köper på apoteket så står det ju en lång radiramsa med biverkningar. Hur ofta får man dessa biverkningar? Jag har i alla fall inte råkat ut för det speciellt många gånger.
Jag tänkte att jag kanske skulle få nån sorts humörsvängningar eftersom det ändå är hormoner jag stoppar i mig, men kanske det inte märks efter bara några dagar. I alla fall så har ingen sagt nånting... :)
Jag ska ta två piller till och sen ska jag ta samma antal igen vid nästa mens.
Det är bara att tuta och köra nu då och hoppas på det bästa! :)
Känner inte av några biverkningar.
Som på allt man köper på apoteket så står det ju en lång radiramsa med biverkningar. Hur ofta får man dessa biverkningar? Jag har i alla fall inte råkat ut för det speciellt många gånger.
Jag tänkte att jag kanske skulle få nån sorts humörsvängningar eftersom det ändå är hormoner jag stoppar i mig, men kanske det inte märks efter bara några dagar. I alla fall så har ingen sagt nånting... :)
Jag ska ta två piller till och sen ska jag ta samma antal igen vid nästa mens.
Det är bara att tuta och köra nu då och hoppas på det bästa! :)
måndag 11 april 2011
Bloggtorka
Känns som det är lite torrt trots tövädret ute.
Har inte så mycket att säga just nu.
Känner inte att det har hänt sådär jättemycket som kan tänkas vara intressant för er som läser.
Är just nu en aning förkyld, började med ont i halsen i fredags och har nu övergått till ingen röst och hosta, lite snor. Ja sådär som det brukar kunna vara.
Målade lite fönstersmygar igår i dotterns och "nr 2ans" rum. Är bara det kvar i dom rummen på övervåningen. Mannen slipade golvet i vårat sovrum och konstaterade att vi har alldeles för stort sovrum...hehe!
Åt middag med bästaste L och D och planerade påskfest och kommande skidsemester. Har nu bokat nästa års skidsemester på samma ställen men en annan stuga, mycket billigare dessutom. Ser fram emot det!
Ja det var väl det senaste.
Återkommer vid ett blötare tillfälle.. ;P
Har inte så mycket att säga just nu.
Känner inte att det har hänt sådär jättemycket som kan tänkas vara intressant för er som läser.
Är just nu en aning förkyld, började med ont i halsen i fredags och har nu övergått till ingen röst och hosta, lite snor. Ja sådär som det brukar kunna vara.
Målade lite fönstersmygar igår i dotterns och "nr 2ans" rum. Är bara det kvar i dom rummen på övervåningen. Mannen slipade golvet i vårat sovrum och konstaterade att vi har alldeles för stort sovrum...hehe!
Åt middag med bästaste L och D och planerade påskfest och kommande skidsemester. Har nu bokat nästa års skidsemester på samma ställen men en annan stuga, mycket billigare dessutom. Ser fram emot det!
Ja det var väl det senaste.
Återkommer vid ett blötare tillfälle.. ;P
fredag 1 april 2011
Helg
Härligt med helg!
Och även om det är lite disigt ute så är jag ganska positiv, för snön försvinner ju. Och det är verkligen dags för det nu. Missförstå mig inte, jag tycker att vi haft en jättefin vinter, en härlig vinter, en sån vinter som det ska vara med snö och kyla. Hatar slask!
Känner att våren nog kommer snart...eller kanske det är så att jag mest vill att den ska komma.
Imorgon ska lillskruttan ha 6 års kalas för sina dagisvänner. Så det blir livat i luckan i morgon. Så ikväll har vi förberett lite med godispåsar och sånt. Har också hunnit dammsuga och städa toaletterna, vilket betyder att jag får sova en lite längre stund imorgon. Oj så skönt det ska bli! Hoppas bara att dottern också sover lite längre...Hon har nämligen en konstig förmåga att vakna skittidigt när hon faktiskt får sova länge. Som igår till exempel, jag började jobba 11.00 och hade ställt klockan på halv 9, men då tycker dottern att hon ska stiga upp klockan 7. Men när hon ska stiga upp tidigt då måste jag alltid väcka henne...Knasunge! =)
Nu tittar dottern på Skönheten och odjuret på Disney Channel, sen blir det sängen för henne. Vad jag ska se på är en senare fråga, men jag kanske tar Gregory David Roberts - Shantaram och lägger mig i sängen och läser ett kapitel eller två.
Trevlig helg!
Bilden är från förra årets kalas. Dottern och hennes bästa kompis. =)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)